BAT, jedini domaći proizvođač i izvoznik duhanskih i bezdimnih proizvoda, nedavno je predstavio inovativnu tehnologiju utvrđivanja punoljetnosti kupaca s ciljem smanjenja dostupnosti nikotinskih i duhanskih proizvoda maloljetnicima. Tehnologija se temelji na jednostavnom i brzom skeniranju lica kamerom pametnog telefona na kioscima iNovina koji posluju u sklopu BAT grupe, pri čemu aplikacija koja skenira lice ne sprema fotografije niti na bilo koji način prepoznaje ili identificira osobe, već primjenom inovativnih i provjerenih algoritama, a na temelju određenih parametara lica, utvrđuje punoljetnost, odnosno maloljetnost osobe. Prvo je to rješenje implementirano na prodajnim mjestima koje pomaže trgovcima ne samo u provođenju zakona već i u komunikaciji prema maloljetnicima koji pokušavaju doći do proizvoda koji su im zabranjeni.
Hrvatska je prvo tržište na kojem je BAT uveo ovu jedinstvenu tehnologiju te se nada značajno smanjiti dostupnost duhanskih i nikotinskih proizvoda maloljetnicima.
“U BAT-u imamo nultu toleranciju prema dostupnosti naših proizvoda maloljetnicima. Oni nisu namijenjeni maloljetnicima i kontinuirano provodimo niz aktivnosti s trgovcima kojima želimo smanjiti nelegalnu prodaju duhanskih i nikotinskih proizvoda maloljetnicima. Uvođenje ove tehnologije u iNovine je naš iskorak u tom smjeru, jer je riječ o konkretnom i vrlo učinkovitom dodatnom alatu koji pomaže trgovcima na kioscima u poštivanju zakonskih odredbi, ali i komunikaciji s kupcima”, rekao je Jurica Jurič, član Uprave BAT-a i direktor maloprodaje u Hrvatskoj.
Skeniranje služi kao nadogradnja postojećih zakonskih propisa provjere punoljetnosti kupaca, a služi kao dodatna provjera za kojom trgovci mogu posegnuti. Tehnologija funkcionira tako da osoba skenira kod istaknut na kiosku, skenira lice i pričeka procjenu sustava koji će utvrditi ima li osoba više od 18 godina. Cijeli proces traje nekoliko sekundi, a u testnoj fazi na kioscima iNovina tehnologija je pokazala visoku preciznost, iznad 99 posto. Nakon uspješne implementacije u Hrvatskoj, projekt je ovog mjeseca proširen i u mrežu iNovina u susjednoj Bosni i Hercegovini.
“Mi kontinuirano zagovaramo kvalitetniju regulaciju naših proizvoda i još strožu kontrolu dostupnosti duhanskih i nikotinskih proizvoda maloljetnicima. Vjerujemo da ćemo uvođenjem i ove tehnologije na prodajna mjesta iNovina još jasnije pokazati našu odlučnost u tome da smanjimo dostupnost tih proizvoda maloljetnicima, ali i potaknuti dijalog s regulatorima o tome kako doći do optimalne regulacije koja prepoznaje distinkciju između cigareta i bezdimnih proizvoda, kao i javno zdravstveni potencijal bezdimnih proizvoda za smanjenje broja pušača, a istovremeno smanjuje dostupnost tih proizvoda maloljetnicima”, istaknula je Zora Ilić, direktorica za korporativne komunikacije, regulatorne i odnose s državnim tijelima Adria klastera u BAT-u.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....