29587330
razgovor s povodom

Krešo Culjak, vlasnik i direktor tvrtke Grafik.net: ‘Naša najveća snaga su zaposlenici, klijenti i partneri‘

Piše PR
26. lipnja 2025. - 16:00

Ove godine obilježavate vrijedan jubilej, 25 godina uspješnog poslovanja. Na samom početku, recite nam kako je sve počelo? Koji su bili glavni razlozi osnivanja vlastite tvrtke?

-Prije 25 godina krenuli smo s jasnom vizijom – željeli smo biti tehnološki most između globalnih inovacija i lokalne grafičke industrije. U to vrijeme Hrvatska se tek otvarala prema svijetu, a tehnologije su se brzo razvijale. Prepoznao sam priliku da okupim tim stručnjaka i stvorimo tvrtku koja neće samo prodavati opremu, već nuditi cjelovita rješenja i znanje.

 Kada pogledate tržište danas i prije 25 godina, što se promijenilo?

-Promijenilo se gotovo sve – osim potrebe za kvalitetom. Digitalizacija je redefinirala proizvodne procese, rokove i očekivanja klijenata. Danas se traži brzina, fleksibilnost i integracija. Tržište je postalo zahtjevnije, ali i izazovnije na pozitivan način. Tehnologije su dostupnije, ali ih treba znati ispravno implementirati.

 U svom portfelju imate različite CTP sustave, rješenja za digitalni tisak, doradu te produkcijske softvere velikog broja renomiranih svjetskih brendova. Predstavite nam ukratko tvrtke koje danas zastupate.

-Naši glavni partneri su globalni lideri u svojim područjima – Kodak u području CTP tehnologije, Durst u segmentu digitalnog tiska, Zünd u završnoj doradi, Multipress MIS/ERP pruža moćna softverska rješenja… Sve tvrtke koje zastupamo dijele našu strast za inovacijom i kvalitetom.

 U proteklih 25 godina izgradili ste renomirani status na tržištu. Što biste rekli, što je to po čemu Vas klijenti najviše prepoznaju? Koliko klijenata danas imate, ne samo u Hrvatskoj, nego i u regiji?

-Najviše nas prepoznaju po pristupu – nismo samo dobavljač, već partner. Klijenti cijene našu tehničku podršku, savjetodavnu ulogu i dugoročno povjerenje. Danas imamo oko 200 aktivnih klijenata u regiji, od manjih tiskara do velikih industrijskih pogona.

Od 2005. godine prisutni ste i na tržištu BiH, Makedonije i Kosova, a već duži niz godina i u Sloveniji i Srbiji. Kako ste zadovoljni poslovanjem na tim tržištima i razlikuju li se ona u odnosu na hrvatsko tržište?

Svako tržište ima svoje specifičnosti, no izazovi su često slični – potreba za modernizacijom, edukacijom i racionalizacijom troškova. Ponosni smo što smo na svim tim tržištima izgradili kvalitetne odnose i postali prepoznatljiv partner. Posebno veseli činjenica da nas većina regionalnih klijenata prati dugi niz godina.

Najveća snaga svake tvrtke su njezini zaposlenici. Koliko zaposlenih brojite i na koji način ulažete u njihovu edukaciju?

-Danas imamo 16 zaposlenika, od kojih je većina s nama dugi niz godina. Kontinuirana edukacija je temelj naše filozofije – sudjelujemo na svjetskim sajmovima, specijaliziranim treninzima, a interno često organiziramo edukacije kako bi tim bio u korak s tehnologijama koje implementiramo kod naših klijenata.

Pokrenuli ste Grafik.net Akademiju. S kojim ciljem je pokrenuta te kako ona danas funkcionira?

Akademija je pokrenuta s ciljem širenja znanja i približavanja suvremenih tehnologija tržištu. Kroz radionice i predavanja željeli smo pružiti konkretnu vrijednost – ne samo kroz teoriju, nego i praksu. Cilj je osnažiti struku i pomoći klijentima u optimizaciji proizvodnih procesa.

Jedini ste certificirani FOGRA partner na hrvatskom tržištu. Što posjedovanje tog certifikata znači za Grafik.net i za klijente?

-FOGRA certifikat potvrđuje našu stručnost i tehničku izvrsnost u implementaciji standardizirane proizvodnje tiska. Za klijente to znači sigurnost da će dobiti tehnički ispravno, konzistentno i kvalitetno rješenje, usklađeno s međunarodnim normama.

Kao dobavljač proizvoda i usluga za grafičku industriju, kako biste ocijenili stanje na domaćem i regionalnom tržištu? Što su, po Vama, glavni problemi te u kojoj mjeri smo u korak s trendovima?

-Tržište je izazovno – suočavamo se s nedostatkom kadrova, velikim pritiskom na cijene i potrebom za modernizacijom. Ipak, ima puno pozitivnih primjera gdje su poduzeća iskoristila

tehnologiju za rast i diferencijaciju. Generalno, regija dobro prati trendove, ali digitalna transformacija još uvijek nije zaživjela u punom obujmu.

 Kada danas pogledate iza sebe, kako biste ocijenili proteklih 25 godina?

-Ponosan sam na sve što smo prošli. Bilo je uspona i izazova, ali najvažnije je što smo izgradili stabilnu tvrtku s jasnim identitetom i povjerenjem tržišta. Iza svakog uspjeha stoji naš tim, naši klijenti i partneri – i to je ono što me najviše veseli.

Recite nam gdje vidite Grafik.net za narednih 10 godina?

-Vidim nas kao snažnog regionalnog lidera koji će nastaviti ulagati u ljude, znanje i tehnologiju. Tržište će se mijenjati, ali naša misija ostaje ista – biti most između inovacije i proizvodnje. Vjerujem da ćemo i za 10 godina s jednakim entuzijazmom rješavati izazove naših klijenata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 06:09