30564151
FINALIST ADRIANA

Hotel ‘Bastion‘ simbol je zadarske elegancije i šarma u kojem gosti odsjedaju cijele godine zbog iznimne usluge i delux soba

Piše Ana Vučetić Škrbić
17. studenog 2025. - 10:43

U mirnom dijelu zadarskog Poluotoka, ondje gdje gradska vreva lagano utihne iza kamenih bedema, smjestio se hotel "Bastion" – finalist ovogodišnje nagrade Adrian i jedno od onih mjesta koja vas na prvu osvoje svojom elegancijom.

Gosti "Bastion" najčešće opisuju riječima šarm i uglađenost, a upravo to najbolje ocrtava njegov karakter: spoj tradicije, diskretnog luksuza i osjećaja da ste stigli negdje gdje se o svakom detalju promišlja s mjerom i stilom.

Hotel vodi Mladenka Štura, direktorica koja godinama predvodi tim mladih hotelijera i ugostitelja s istom strašću kojom je i započela ovu poslovnu priču.

U svakodnevnom ritmu "Bastiona", iza uglađenosti i profesionalnosti, osjeća se upravo ta energija – potraga za boljim, za detaljem koji će turistima ostati u sjećanju. Kad Mladenka govori o svom poslu, jasno je da je za nju hotel živi organizam koji se stalno mijenja, raste i uči.

Deluxe izdanje

– Mali boutique hoteli dragulj su našeg turizma, našeg identiteta i osobnosti. Mi smo priča destinacije koju gost želi upoznati – govori nam Mladenka o hotelu koji je svoja vrata otvorio u lipnju 2008. godine.

Njezina je polazna ideja bila verzija moderniziranog stila koji povezuje prošlost i sadašnjost – promišljanje o prostoru, gostu i iskustvu koje želi stvoriti, kroz detalje koji su u zadarskoj povijesti, u gradu izrazito urbane tradicije, uvijek imali svoje mjesto i značenje.

Taj se koncept može osjetiti u svakom dijelu "Bastiona": od aperitiv bara, preko restorana "Kaštel" s atraktivnim ostakljenim zimskim vrtom, pa sve do soba i prostranog hola. Sve se uklapa u viziju elegancije hotela.

Svaka je sezona "Bastionu" donijela neku novost – od promjene koncepta soba u deluxe izdanje do smanjenja njihova broja na ukupno dvadeset i osam.

Ove će zime, u siječnju, hotel po prvi put biti zatvoren na mjesec dana jer se preuređuje kompletno prizemlje, koje je svojim prepoznatljivim interijerom bilo zaštitni znak Bastiona.

– Sada ćemo konačno sve spojiti u istu priču sa sobama koje su već ranije doživjele promjenu. Time ćemo zaokružiti kompletnu interijersku priču za iduće razdoblje. Sve te promjene ne proizlaze iz arhitektonskih ili građevinskih zahtjeva, nego iz želja i iskustava gostiju jer, želim to posebno napomenuti, hotel mora rasti zajedno s onima koji mu se vraćaju. Zato se nadamo da će naši gosti, baš kao i mi, biti zadovoljni promjenama – kaže Mladenka Štura.

Kad govorimo o profilu gostiju koji prepoznaju Bastion kao mjesto odmora, priča je ista od prvog dana. Ljeti su to turisti, a ostatak godine poslovni ljudi kojima "Bastion" nudi sve što im je potrebno.

image
Peterskrlep/
image
Peterskrlep/

– Ne računajući srpanj i kolovoz, kad ne možemo tipizirati profil gostiju, naši su gosti ljudi srednje dobi, od 35 do 60 godina, najčešće oni koji putuju bez djece, koji kad negdje dođu žele vidjeti i prepoznati novu vrijednost, posebnost koju baš to mjesto ima. U destinaciju dolaze vrlo pripremljeni, točno znaju što ih zanima i što žele vidjeti. Riječ je o hedonistički nastrojenim gostima, što nam je posebno zadovoljstvo.

Zato nam je, za razliku od dva ljetna mjeseca, popunjenost soba najbolja u travnju, svibnju, rujnu i listopadu – to je njihovo vrijeme, kada će najbolje iskoristiti svaki trenutak u Zadru. Naši gosti ne vole ljetnu buku i gužvu, to nije njihova priča – objašnjava Štura.

Svi kao jedna obitelj

Kad je pitamo koja je tajna uspjeha hotela "Bastion", Mladenka Štura nema dvojbe.

– Osoblje, bez sumnje! To su divni ljudi s kojima sam od samog početka i, što je najljepše nakon ovih sedamnaest godina rada, još nam je uvijek stalo kao na samom početku. Recepcija, sobarice...,  svi su u "Bastion" kao familija. Koliko god se hotelskih kuća otvori, zapravo vam nitko nije konkurencija jer oni nemaju ljude kakve vi imate.

To je srdačan i gostoljubiv duh, želja da ugoste čovjeka i pruže mu svu kvalitetu kakvu ima jedan ovakav smještaj. Ali i da u tu priču uključe sve što nas okružuje – izlete, OPG-ove, posjete vinarijama.

To i jest naša dužnost i najveća vrijednost ove priče. Ti naši zahvati na renovaciji samo su jedan bonus i dužnost prema hotelu kad je njegovo održavanje u pitanju. Naša srž, ono što nam daje identitet i smisao, upravo je naše osoblje – kaže Mladenka.

Recenzije hotela to najbolje potvrđuju. U anketi koju gosti popunjavaju, na pitanje hoće li "Bastion" preporučiti svojim bližnjima i prijateljima, odgovor je uvijek pozitivan. A kao razlog zašto će to učiniti, devedeset posto istaknulo je upravo – osoblje.

– Dio razloga sasvim sigurno leži u činjenici da radimo tijekom cijele godine i tako je od otvaranja hotela. To nije lako – zasigurno bi za poslodavca bilo puno jednostavnije zatvoriti 1. studenog i ponovno otvoriti vrata 1. travnja, ali to nam se vrati na najbolji mogući način.

Naš je tim uigran, razumijemo se bez puno riječi i nema načina kako tome možete konkurirati, pogotovo ako stalno rotirate ljude – otkriva Mladenka logiku poslovne i kadrovske politike "Bastiona", zahvaljujući kojoj hotel tako dobro funkcionira.

image

Adrian lenta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 17:24