Imotski je u posljednje tri godine, zahvaljujući heritage hotelu ‘Emotheo‘, zablistao novim sjajem svoje stare gospodske povijesti i tradicije.
U slikovitoj ulici Ante Starčevića, nekadašnjoj Piazzi dei Signori, gotovo na samom ulazu u spomenik prirode Modro jezero, svoje mjesto pod čak "Tri sunca" (ime restorana u sklopu hotela op. a.) pronašao je mali obiteljski hotel koji broji dvadeset soba i dva ekskluzivna apartmana koji odišu imotskom baštinom. Ustvari, čitava priča naslonjena je na prošlost, legende i predaje, i tako dobro uvezana u moderne strukture i vizije – nepretenciozno, ali s pokrićem i dobrim temeljom za sjajnu priču za Imotski i one kojeg put u njega donese.
"Emotheo" heritage hotel, šarmantan je i skladan. Član je Impresia kolekcije jedinstvenih boutique hotela i dio mreže koja promiče autentičan luksuz, izvrsnost usluge i nezaboravna lokalna iskustva diljem Hrvatske.
Direktor hotela, Davor Pojatina, kaže kako je nakon tri godine od otvaranja sve polako počelo sjedati na svoje mjesto.
– U samom začetku ideje o hotelu u Imotskom, vizija je bila orijentirati se na prirodu i bližu povijest, no daljnjim konzultacijama i istraživanjem razvili smo malo dublju temu i zagrebali u imotsku prošlost te pokušali ispričati priču o slavljenju Imotskog i Imotske krajine koja je u centru pažnje. Suživjeli smo se s ovom ulicom koja nosi tu imotsku prošlost u puno smjerova: društvenom, gastronomskom i političkom – nema tko tu nije gazio; od pradavnih vremena, pa preko utjecaja Venecije, Osmanlija, Austrougarske, Francuske… Od svega smo pokupili ono što vrijedi. U našem hotelu i restoranu prezentiramo kroz sve sfere baš tu priču, ali je pripovijedamo na moderan način i kroz uređenje interijera, pristup gostu i gastronomsku ponudu. Na inspiraciji naše prošlosti, gradimo jednu suvremenu ideju – veli naš sugovornik.
Tri sunca
A "Emotheo" nije izniknuo ni iz čega, sagrađen je na temeljima starog Imotskog, uglađenog gradića poznatog po toploj dobrodošlici i domaćinstvu.
– Kupili smo kuću koju je sagradila legendarna imotska gostioničarka Pera Marendić, nakon koje su vlasnici postali trgovci Kasumi koji su također u njoj imali gostionicu. Protokom vremena, kuća je postala napuštena i zapuštena i kao takva u vrlo lošem stanju. Sačuvali smo izvornu fasadu i u vrtnom dijelu do kuće koji je također služio za potrebe tadašnjeg starog ugostiteljskog objekta, sagradili još jedan dio kojim smo povećali broj jedinica za naš budući hotel. Tražili smo arhitekta koji također ima poveznicu s Imotskim i pronašli Antu Nikšu Bilića i Studio Ante Murales iz Zagreba. Interijere je uredila naša poznata dizajnerica Katja Stubnya iz Splita kojoj smo dali svojevrstan "radni zadatak, a to su korištenje prirodnih materijala, elegancija i prikaz tradicije na moderan način uz modru boju zidova koja simbolizira Modro jezero koje se nalazi u neposrednoj blizini hotela. Puno pažnje je od početka posvećeno i uniformama osoblja za koje smo angažirali poznatu zagrebačku dizajnericu Saru Lončarić. Ona je analizirala stare narodne nošnje našeg kraja te ih interpretirala na suvremen način, a sve kako bi smo prezentirali autentičnost i doživljaj imotskog kraja.
Hotel "Emotheo", uz pripadajući mu restoran "Tri sunca", gradi svoj brend kao mjesto susreta i topline. Ukoliko ste gost, odsjest ćete u sobama koje su čuvari drevne prošlosti ovog područja, naučit ćete ponešto o tragovima bujne i burne povijesti Imotske krajine jer se u svakoj sobi nalaze arheološke replike pronalazaka s ovih prostora; svaka krije ili bolje rečeno otkriva, neku imotsku temu. Postavljene su i fotografije i odljevi originalnih muzejskih izložaka svjetskih senzacija pronađenih na ovom području s opisom na engleskom jeziku koje u stotinjak riječi
govore baš o tom artefaktu ili legendi tijesno povezanoj s Imotskom krajinom. Primjerice, boga Mitre, božice Dijane, Erota koji veže sandalu, ilirskog grba, svetih imotskih stabala koja nose i autentičnu priču, vilinskih legendi, ali i onog što čini nešto suvremeniji Imotski – glazbare, vatrogasce i umjetnike čija djela predstavljaju onu suštinsku nit i bit naroda, njegovih navika i života u ovom kraju odvajkada.
Neizostavan detalj svake sobe je i glavni stećak s Crljivice lokaliteta koji je pod zaštitom UNESCO-a i koji zaokružuje čitavu priču i smjer onog što hotel "Emotheo" jest – nešto novo, sazdano na temeljima mistične imotske povijesti.
Sve je u svojevrsnoj ravnoteži – ugodna atmosfera, lagana i nenametljiva glazba, jako ljubazno osoblje koje je uvijek na usluzi, prisutno i angažirano za potrebe gosta i suptilno na raspolaganju idejom i sugestijom.
Divlje zelje
– U našem restoranu uvijek pokušavamo ići s nečim novim, stalno guramo neku temu premda to nije uvijek lako. Pokušavamo pružiti ono najbolje, domaće i izvorno, ali prezentirano na novi način. Na vinskoj karti imamo jako puno vina, više od pedeset, a većina je iz imotskog vinogorja. Ostatak dolazi iz srednje Dalmacije i Zapadne Hercegovine koja nam je bliska i kulturološki i gastronomski jer je bila dio stare župe Imota i držimo je nekako svojom. Divlje zelje nam bere gospođa Mladenka Puljiz i ono je baza za dosta naših specijaliteta, maslinovo ulje je također nagrađivano i imotsko, maslinara Bruna Rebića, suhomesnate delicije su uistinu premium proizvodi koje nabavljamo od OPG-a Jelavić, sir je s lokalne farme Schmitt, ekološki uzgojeno sezonsko povrće je također s našeg polja… Trudimo se biti lokalni i u tom smislu i ne odustajemo od vrhunske kvalitete i gastro inovacije, to je ono na čemu baš inzistiramo i na čemu temeljimo priču našeg hotela i restorana. Prilagođavamo kartu sezoni koliko možemo i iako nije uvijek zgodno biti inovativan i radikalan, ne odstupamo od onog što smo prvotno zamislili – izvornost i kvaliteta.
A ni samo ime hotela "Emotheo", nije slučajno odabrano. I ono je dobro promišljeno i razvijeno u suradnji s marketinškom agencijom Fabular i Anjom Bauer s čijim je timom napravljena analiza i osmišljavanje brenda i prije samog početka gradnje:
– Emotha je stara župa, a theo može značiti božanstvo i svijet i onda se baš to uklopilo u ono što mi želimo pružiti, prikazati i predstaviti svojim hotelom i njegovom uslugom. Naš logotip je krug u kojem se nalaze ljudi koji se drže za ruke i plešu što označava nekakvo slavlje, mjesto susreta, radosti i snage, a to je ujedno i naš glavni moto. Voda koja znači život, kamen i sunce i prožimanje kroz prirodne elemente koji definiraju našu koncepciju. Ljudi koji kod nas dođu mogu se ponovno napuniti dobrom energijom, razmisliti, odmoriti… U Imotskom nema hiperturizma i mi baziramo našu ponudu na toj lakoći i odmjerenosti koju želimo pružiti gostima. Ime restorana "Tri sunca“ opet je vezano za staru mjesnu legendu i gosti me često zovu da im se pridružim i ispričam je.
Čvrsto na nogama
"Emotheo" će pred Božić proslaviti svoj treći rođendan.
Direktor Pojatina kaže kako je te 2022. godine, dok se svijet polako počeo oporavljati od vremena korone, bilo izazovno krenuti u ovakav, za to doba, nesiguran“ projekt. "Emotheo" i "Tri sunca" danas imaju petnaest stalno zaposlenih, lokalnih radnika, no u sezoni se taj broj i poveća. Održivi su, smisleni, i čvrsto stoje na nogama.
– Bili smo spremni da je ovo posao koji treba godinama uhodavati, raditi na kvaliteti i ponudi, dokazati se i uložiti u vidljivost. Sada, u trećoj godini rada, vidimo da to ide u smjeru kojeg smo zamislili. Imamo i jako dobre recenzije koje ozbiljno shvaćamo, a ne zanemarujemo ni eventualne kritike nakon kojih napravimo analizu i popravimo što možemo i gledamo što iz toga možemo naučiti. Naši gosti su još uvijek većinom domaći gosti jer radimo kroz cijelu godinu i to jako dobro prije i poslije glavne sezone. U punoj sezoni, od stranih gostiju prednjače Nijemci, a u posljednje vrijeme sve je više Britanaca, Amerikanaca i Skandinavaca. Radimo s domaćim i stranim agencijama koje žele pokazati šarolikost Dalmacije, a Imotski se savršeno uklapa u taj moment – osiguravamo smještaj u našem hotelu, organiziramo lokalne vodiče, degustacije po imotskim vinarijama i posebno osmišljene tradicijske degustacijske večeri u "Tri sunca".
Sve je naslonjeno i uvezano u autentičnost imotskog kraja i premda je trebalo vremena da ovakav koncept zaživi, sada je sve sjelo na svoje mjesto – gosti su mahom oduševljeni pristupom. Glavna karika su naši zaposlenici; nastupamo toplo, domaćinski i prijateljski, a gosti to vole i cijene. Pronašli smo balans između ležernosti i profesionalnosti; uvijek je u imotskom kraju važila ona – "za gosta mora biti, a za ukućane šta ostane“, a baš ovakva filozofija itekako dobro oslikava nas kao domaćine. Kad podvučemo crtu, sve se da sažeti u našoj zajedničkoj misli vodilji kako je naš hotel mjesto radosti i snage, koji u svojoj biti predstavlja emotivnu posvetu našem gradu Imotskom. Svaki detalj "Emotheo" heritage hotela posvećen je našoj povijesti i okruženju, a posebno se trudimo uskladiti našu izvornu kulturnu baštinu s modernim dizajnom.

Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....