StoryEditorOCM
Auto-motoSvjetska premijera

Alpine A390 električni fastback predviđen je za svakodnevnu upotrebu, ali je sposoban biti i pravi sportski automobil

Piše Robert Radica
7. lipnja 2025. - 09:45

Brend Alpine je na prošlogodišnjem sajmu u Parizu održao promociju A390_β concepta, kojim je najavljen budući električni „sport fastback” model. Nakon brojnih najava, konačno se pojavio i serijski A390 koji je tako postao drugi potpuno električni model francuskog proizvođača, pored njega A290.

A390 je prethodnih mjeseci prolazio kroz brojne testove, pri čemu je cilj bio postići razinu performansi i agilnosti koji se očekuje od Alpine modela. Posebna pažnja je poklonjena dinamičnim performansama, koje su od suštinskog značaja za razvoj bilo kog Alpine vozila. Tu se prije svega misli na sustav s tri elektromotora, pogon na sva četiri kotača (od 20 ili 21 inča), ali i 5 režima vožnje A390, uključujući novi „Track Mode“, ili Alpine Active Torque Vectoring. Sve to u kombinaciji sa sportskim ovjesom koje je revidirao Alpine tehnički tim da bi se osigurala dinamika vožnje dostojna imena koje nosi.

Zahvaljujući svojoj dvostrukoj ulozi sportskog i autentičnog automobila s pet sjedišta (dužina 4615 mm, visina 1532 mm, širina 1885 mm, međuosovinski razmak 2708 mm, prtljažnik 532 litra), ali i svojim vrhunskim performansama i tehnologijama, Alpine A390 će imati koristi od jedinstvenog pozicioniranja na trenutačnom automobilskom tržištu.

image
Alpine

Dizajniran kako bi prenio emocije, A390 je predviđen za svakodnevnu upotrebu, ali je sposoban se transformirati u pravi sportski automobil. S modelom A390, brend nastoji proširiti svoje prisustvo na tržištu većim vozilom, sposobnim kombinirati sportski duh s raznovrsnošću modela s pet sjedišta. Ova evolucija predstavlja strateški potez za Alpine, koji ima za cilj privlačenje šire publike bez gubljenja svoje suštine.

Elektrifikacija je nezaobilazna, a Alpine se nastoji pozicionirati kao mjerilo u ovoj niši kombiniranjem dizajna, performansi i tehnologije. S drugim novim modelima, A390 bi se mogao ponuditi globalno, budući da je Alpine najavio planove za ulazak u Aziju, kao i u SAD. Alpine navodi da novi model „kombinira konkurentno znanje brenda i iskustvo grupe u električnim vozilima, sa svom izuzetnošću u sportskim vozilima koja definiraju brend“.

Naziv A390 prati Alpine nomenklaturu, koja kombinira slovo A praćeno s tri broja. Broj 3 se odnosi na veličinu vozila, a 90 na višenamjenska, svakodnevna vozila marke.

image
Alpine

U unutrašnjosti se Alpine A390 može pohvaliti kvalitetnijim materijalima i sportskijim ambijentom u usporedbi s Renaultom, opravdavajući njegovo premium pozicioniranje dok odaje počast rally naslijeđu brenda. Prilikom ulaska putnika u Alpine A390, dočekuje ih vizualna i zvučna sekvenca dobrodošlice. Atmosferski ambijent stvara impresivan zvuk zahvaljujući audio sustavu Devialet, dok se animacija s Alpine logom završava metalnim bljeskom.

Instrument tabla od 12,3 inča iza volana i vertikalni info-zabavni ekran od 12 inča okrenut prema vozaču doprinose jedinstvenoj atmosferi svojom grafikom, interface i karakteristikama.

Za pogon se brinu elektromotori s 295 kW/400 KS odnosno 345 kW/470 KS, zavisno od varijante modela. Ubrzanje do 100 km/h kod jače verzije traje 3,9 sekunde, dok je najveća brzina 220 km/h. Slabija varijanta do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi i može do maksimalnih 200 km/h. Baterija od 89 kWh je dovoljna za domet do 555 kilometara, a punjenje se obavlja do 190 kW.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 10:46