Bilo je samo pitanje vremena kada će Audi krenuti u osvajanje još jednog segmenta tržišta s novom ponudom. Jako popularni Q5 pored modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i mHEV plus tehnologijom, sada će se imati u ponudi SUV i Sportback koji će doći na tržište i kao plug-in hibridni modeli (PHEV).
S novom obitelji Q5, Audi je započeo novo poglavlje u priči o uspjehu premium SUV-a u srednjoj klasi. Modeli Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro s plug-in hibridom donose sve prednosti SUV-a i Sportbacka: prostor, svestranost, pogodnost za svakodnevnu upotrebu, quattro pogon, plus još progresivniju i dinamičniju siluetu.
Pojačan dizajnerski jezik, najsuvremenija tehnologija motora s unutrašnjim sagorijevanjem i novi koncept rada su dodatne izuzetne karakteristike nove generacije. Sa sustavnom snagom do 270 kW i električnim dometom do 100 kilometara, plug-in hibridni modeli kombiniraju sportski udobno iskustvo vožnje s uravnoteženom mješavinom performansi i efikasnosti.
Novi Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro dostupni su s dvije razine, 220 kW i 270 kW. Vozila pokreće 2.0 TFSI motor snage 185 kW i elektromotor. U verziji od 270 kW, SUV i Sportback mogu ubrzati do 100 km/h za 5,1 sekundu. Verzija od 220 kW može ubrzati do 100 km/h za 6,2 sekunde. Sve varijante mogu dostići maksimalnu brzinu od 250 km/h. Elektrificirani mjenjač s dvostrukim kvačilom u kombinaciji s quattro ultra pogonom osigurava sportsko, ali i udobno iskustvo vožnje.
Jedan novi razvoj je visokonaponska baterija, čije su ćelije u Q5 e-Hybridu raspoređene na dvije razine, jedna na drugoj. Audi je povećao kapacitet baterije na 25,9 kWh (neto 20,7 kWh), što je otprilike 45 posto više nego kod prethodnika. Maksimalna AC snaga punjenja je 11 kW. Ako je baterija potpuno prazna, potrebno su dva i po sata da se napuni do 100 posto.
Dostupna su dva režima rada „EV“ i „hybrid“. U EV režimu, SUV i Sportback rade isključivo na električnu energiju. Prilikom vožnje u hibridnom režimu, sustav upravljanja hibridom održava određenu razinu napunjenosti po potrebi kako bi se uštedjelo dovoljno električne energije za kasniju upotrebu. Pored automatskog hibridnog režima, željena razina napunjenosti sada se prvi put može pojedinačno odabrati s pomoću digitalnog klizača.
Audi je značajno povećao performanse regenerativnog kočenja. Stupanj rekuperacije potiska u EV režimu može se namjestiti na tri različite razine s pomoću ručica na volanu. Vozilo automatski rekuperira energiju kada je ova funkcija aktivirana. Ovo se zasniva na podacima o ruti sačuvanim u navigacijskom sustavu.
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro mogu automatski rekuperirati energiju bez aktivnog vođenja rute. Sustav upravljanja hibridom novih modela je dizajniran za efikasnost, fleksibilnost i maksimalnu udobnost kupaca i automatski bira optimalnu strategiju rada.
Oba e-hybrid modela se ističu prije svega svojom nadograđenom standardnom opremom. S opcijom snage od 220 kW, to uključuje S sportski ovjes i 3-zonski automatski klima uređaj. Oni koji se odluče za verziju sa snagom od 270 kW, standardno će dobiti LED farove plus i LED zadnja svjetla.
MMI experience plus zabavni sustav koji dolazi kao standard, opremljen je Audi Application Storeom, sučeljem za pametne telefone i Audi audio sustavom. S line paket enterijera sa sportskim sjedištima u kombinaciji kože/umjetne kože u crnoj boji, kao i 19-inčnim aerodinamičnim kotačima s deset krakova od lakih legura i crvenim kočničkim čeljustima, uključeni su kao standard. Jedna posebno praktična karakteristika je potpuno podesiva zadnja klupa koja se može pomicati po dužini, a može se podešavati i njen kut.
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro sa sustavnom snagom od 220 kW dostupan je u Nemačkoj po cijeni od 63.400 eura. Cena za Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro počinje od 65.900 eura. SUV verzija sa sustavnom snagom od 270 kW počinje od 71.800 eura. Cijene za Q5 Sportback e-hybrid quattro s opcijom veće snage počinju od 74.300 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....