StoryEditorOCM
Auto-motosavršeni stroj

Audijevi modeli Q5 i A6 imat će V6 TDI motore s MHEV plus tehnologijom i električno pogonjenim kompresorom

Piše Robert Radica
7. prosinca 2025. - 09:50

Audi proširuje svoju ponudu motora za Audi Q5 i Audi A6 trolitarskim V6 dizel motorom koji isporučuje 220 kW (299 KS) i 580 Nm obrtnog momenta. Po prvi put, MHEV plus tehnologija, koja isporučuje do 18 kW (24 KS) dodatne snage, koristi se u kombinaciji s električno pogonjenim kompresorom.

Motor tako postavlja nove standarde u usporedbi sa svojim prethodnicima. Interakcija tri elektrificirane komponente osigurava izuzetno zadovoljstvo u vožnji i visoko efikasne performanse. V6 TDI quattro sada se može naručiti za oba modela. S MHEV plus tehnologijom, Audi nudi djelomičnu elektrifikaciju koja poboljšava i performanse i iskustvo vožnje, a istovremeno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva.

image
Audi

U poboljšanom trolitarskom V6 TDI motoru, MHEV plus tehnologija se sada proširuje i prvi put uključuje električno pogonjeni kompresor – tehnološki skok koji omogućava savršen balans između dinamičnog iskustva vožnje i optimizirane potrošnje goriva. Istovremeno, električno pogonjeni kompresor je dio sustava upravljanja motorom i novorazvijene strategije sagorijevanja.

Električno pogonjeni kompresor nalazi se iza konvencionalnog turbopunjača i intercoolera u usisnom kanalu. Napaja ga 48-voltni ugrađeni električni sustav. U usporedbi s ranijim modelima opremljenim električno pogonjenim kompresorom, kao što su S4, S6 i SQ5, trenutačna generacija je znatno snažnija – zahvaljujući širem radnom opsegu i bržem stvaranju pritiska.

Novi V6 TDI je odobren za upotrebu HVO goriva koje je u skladu s europskim standardom EN 15940 – što je naznačeno XTL naljepnicom na poklopcu rezervoara za gorivo. XTL (X-to-liquid) je zajednički termin za goriva ovog standarda, gdje „X“ predstavlja komponentu promjenljivog izvora. HVO je skraćenica za hidrotretirano biljno ulje. Ovo održivo gorivo omogućava smanjenje emisije CO2 od 70 do 95 posto u usporedbi s dizelom dobivenim iz nafte.

image
Audi

HVO se proizvodi korištenjem rezidualnih i otpadnih materijala, kao što je korišteno ulje za kuhanje iz prehrambene industrije ili poljoprivredni nusproizvodi. Korištenjem vodika, ulja se pretvaraju u zasićene alifatične ugljikovodike. Ovo modificira svojstva biljnih ulja kako bi ih učinilo pogodnim za upotrebu u dizel motorima. Mogu se miješati s konvencionalnim dizelom kako bi se zamijenile fosilne komponente ili koristiti kao potpuno čisto gorivo. Nova vozila koja napuštaju dvije njemačke Audijeve tvornice u Ingolstadtu i Neckarsulmu isporučuju se s HVO gorivom već u rezervoaru.

image
Audi
image
Audi
image
Audi
image
Audi
image
Audi
image
Audi
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 09:52