Kineski proizvođač BYD je proširio svoju ponudu modelom Atto 2 DM-i, kompaktnim SUV-om koji u ovaj segment uvodi naprednu tehnologiju Super Hybrid DM (Dual Mode). Ova tehnologija, već dokazana u modelima Seal U DM-i i Seal 6 DM-i, kombinira iskustvo vožnje električnog automobila s velikim dometom, redefinirajući standarde u klasi.
Ključne komponente sustava uključuju dva električna motora s integriranim kontrolerom, Blade bateriju, te 1,5 litarski benzinski motor Xiaoyu s termičkom efikasnošću od 43,04 posto, razvijen posebno za ovu funkciju. Super Hybrid DM funkcionira u dva načina rada – isključivo električnom (EV) ili hibridnom (HEV). U HEV načinu rada, vozilo većinu vremena koristi električni pogon, dok benzinski motor primarno služi za punjenje baterije i napajanje električnog motora.
Sustav inteligentno prelazi u paralelni hibridni način rada (benzinski motor i električni motor zajedno pokreću kotače) samo kada je potrebna veća snaga. Zahvaljujući inteligentnom nadzoru sustava ("i" iz naziva DM-i), postiže se kombinirana potrošnja goriva od samo 1,8 l/100 km i ukupan domet do 1000 km s punom baterijom i rezervoarom goriva. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 7,5 sekundi, a maksimalna brzina je 180 km/h.
Prednosti tehnologije Super Hybrid DM su u kombiniranju električnog i benzinskog pogona, pa je model usporediv s hibridima u pogledu efikasnosti čak i kada je baterija gotovo ispražnjena, a bolji je od njih u pogledu snage, performansi i kombiniranog dometa.
Dimenzijama od 4330 mm dužine, 1830 mm širine i 1675 mm visine, uz relativno dugačak međuosovinski razmak od 2620 mm, Atto 2 DM-i nudi prostranu unutrašnjost. Dizajn karakteriziraju prepoznatljivi SUV elementi u kompaktnom formatu, poput integriranih full LED glavnih svjetala, dinamičnog prednjeg branika s vertikalnim zračnim zavjesama, te zadnje svjetlosne trake koja se proteže čitavom širinom vozila i završava u obliku kineskog čvora. Sitne dizajnerske izmjene u odnosu na potpuno električnu verziju uključuju veći centralni usisnik i izmijenjene dekorativne elemente.
Model je dostupan u dvije verzije pogona: Active i Boost. Verzija Active ima Blade bateriju kapaciteta 7,8 kWh i snagu od 122 kW (166 KS), što osigurava 40 km dometa na električni pogon (WLTP) i ukupan domet od 930 km. Snažnija verzija Boost ima bateriju kapaciteta 18,0 kWh i snagu od 156 kW (212 KS), s električnim dometom od 90 km (WLTP) i ukupnim dometom od 1000 km. Boost verzija je opremljena je i snažnijim AC punjačem snage 6,6 kW.
Unutrašnjost vozila se odlikuje udobnošću i elegantnim dizajnom s kvalitetnim materijalima i pametno integriranom tehnologijom. Instrument ploča se sastoji od 8,8-inčne LCD ploče i 12,8-inčnog dodirnog ekrana multimedijskog sustava. Sustav pokreće BYD-jev najnoviji softver s generativnom umjetnom inteligencijom, omogućavajući upravljanje funkcijama mimikom i glasovnim komandama. Izmene u enterijeru u odnosu na električnu verziju uključuju premještanje ručice mjenjača na stup upravljača, te novi dizajn prednjih sjedišta. Prtljažnik nudi zapreminu od 425 litara, a povećava se do 1335 litara preklapanjem zadnjih sjedišta.
Obe verzije modela Atto 2 DM-i dolaze s bogatom serijskom opremom. Verzija Active, između ostalog, uključuje 16-inčne naplatke, adaptivni tempomat, zadnju kameru i pametni ključ. Boost verzija nadograđuje opremu sa 17-inčnim naplacima, kamerom 360°, grijanim prednjim sjedištima i upravljačem, panoramskim krovom i bežičnim punjačem.
Tu je i niz sustava za pomoć u vožnji, koji uključuju sustav za nadzor pažnje vozača (DMS), adaptivni i inteligentni tempomat (ACC/ICC), inteligentni nadzor ograničenja brzine, pomoć pri zadržavanju vozila u traci, pomoć pri izlasku iz prometne trake (LDA), nadzor mrtvog kuta (BSD), upozorenje prilikom otvaranja vrata (DOW), prepoznavanje prometnih znakova (TSR), automatsko kočenje u opasnosti (AEB), sustav za nadzor potiska, nadzor brzine na nizbrdici, upozorenje na sudar naprijed i natrag (FCW, RCW), te upozorenje na nadolazeći bočni promet otraga (RCTA) i automatsko kočenje u slučaju nadolazećeg bočnog prometa otraga (RTCB).
Prodaja BYD-a Atto 2 DM-i na europskim tržištima kreće početkom 2026. Cijene za pojedina tržišta bit će objavljene uskoro. Novi model dolazi sa šest godina tvorničkog jamstva i osam godina jamstva na pogonski sklop i bateriju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....