Španjolski brend Cupra je u izuzetno kratkom vremenu postala ozbiljan tržišni igrač i nova zvijezda konglomerata Volkswagen. Odvajanje od Seata bila je odlična odluka jer su s Cuprom pronašli nišu u kjoj trenutno dominiraju. Od obilne sportske divizije Seata postali su vodeća marka za mlade koji jednostavno obožavaju ove modele.
Prvi potpuno električni model Cupre tehnološki je, ali i koncepcijski blizanac Volkswagena ID.3, no originalnosti i oštrine u izgledu ima više nego dovoljno da bi nosio Cuprinu značku. Izgledom koketira s crossoverskim stilom, a sportski duh nazire se u agresivnijim branicima i bočnim aero dodacima na pragovima, pri čemu mu lijepo stoje decentni detalji bakreno smeđe boje kojima su prošarani veliki naplaci, prednji branik i logotipovi marke.
Cupra je repozicionirala cijene modela Born s čime svijet električne mobilnosti postaje dostupniji širem krugu vozača. Cupra Born je trenutno u ponudi u varijanti opreme eBOOST i VZ, tri različite baterije, te novim, znatno povoljnijim početnim cijenama
Born s elektromotorom od 231 KS i baterijom kapaciteta 58 kWh (62 kWh brutto) nudi doseg od 427 kilometara, a dostupan je od 36.734 eura. Izvedba s baterijom od 77 kWh (82 kWh brutto) i dosegom oko 552 kilometara ima cijenu od 40.606 eura. Najjača izvedba je od 79 kWh (84 kWh bruto), ukupne snage 326 KS i električnim dometom od 594 kilometra a stoji 45.846 eura.
Posebnom VZ izdanju, koje je premijeru doživjelo prošle godine, s većom baterijom je povećana snaga te su poboljšane vozne karakteristike koje pružaju uzbudljivo iskustvo vožnje. S ubrzanjem do 100 km/h za samo 5.6 sekundi i brzinom do 200 km/h jedno je od najdinamičnijih vozila u svojem segmentu.
Električni SUV Tavascan peterovratne coupeovske koncepcije dugačak je 4,64 metra, snažno digitalizirane unutrašnjosti i goropadne snage. Osnovna verzija sa stražnjim pogonom nudi 286 KS, dok izvedba VZ s dva elektromotora i pogonom 4x4 broji 340 KS. Ne čude stoga paprene performanse - preko dvije tone težak najjači Tavascan sprinta do 50 km/h za samo 2,4 sekunde, do 100 za 5,6 sekundi, a najveća brzina je limitirana na 180 km/h.
Litij-ionska baterija netto kapaciteta 77 kWh (brutto 82 kWh), smještena je nisko u središte platforme te pruža doseg od 549 km u osnovnoj i 517 km u jačoj i težoj 4x4. Moguća su četiri stupnja regeneracije energije oslobođene kočenjem. Izvedba sa 286 KS i stražnjim pogonom nudi se od 44.949 eura, dok cijena izvedba VZ s pogonom 4x4 i 340 KS kreće od 57.505 eura.
Model Tavascan nudi najnoviju tehnologiju čineći punjenje jednostavnijim nego ikad od sad. može dodati dodatnih 100 kilometara dometa za samo sedam minuta punjenja, koristeći najmanje 135 kW DC punjač, može se ponovno napuniti s 10% na 80% u samo 28 minuta. Važno je naglasiti da ima priključak i na AC i na DC mreže za punjenje, omogućuje maksimalnu snagu punjenja od 135kW u DC. S najvećom snagom e-motora od 286 KS, odličnom serijskom opremom, vrhunskim digitalnim interijerom i impresivnim dizajnom, Tavascan redefinira električnu vožnju.
Najprodavanija Cupra, Formentor na tržište je stigla 2021., a lani je estetski i tehnološki osvježena. Izgled prednjeg dijela s dnevnim LED svjetlima u novoj formi dodatno naglašava sportski karakter, dok mu straga efektnije nego prije stoje novi detalji branika, a posebno oštrija grafika LED svjetala s trokutastim elementima.
I logotip Cupre sada je noću osvijetljen, a pun pogodak je i nova brončana mat boja. U unutrašnjosti je najveća novost infotainment sustav s većim zaslonom dijagonale 33 centimetra, koji pritom radi brže i ima dotjeranu grafiku. Početna benzinska izvedba 1.5 TSI jedina je dostupna s ručnim, 6-stupanjskim mjenjačem i nudi se od 33.452 eura, dok ostatak motorizacije dolazi isključivo s DSG automatikom. Dizelaš 2.0 TDI od 150 KS nudi se od 37.090 eura, dok se plug-in hibridna izvedba 1.5 e-Hybrid Tribe trenutačno nudi uz akcijski popust po cijeni od 36.946 eura, što je preko 5700 eura povoljnije od redovne cijene osnovnog plug-in hibridnog modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....