StoryEditorOCM
Auto-motoZa hrvatske ceste

Dacijin novi adut je robusan, cool i ekološki pametan: atraktivan obiteljski SUV s četiri nova elektrificirana pogona

Piše Robert Radica
16. svibnja 2025. - 09:00

Dacia je održala hrvatsku premijeru svog najnovijeg modela pod nazivom Bigster. Riječ je o SUV-u koji se svojim dimenzijama od skoro 4,6 metara veći i od godinama dobro prihvaćenog SUV-a Dacia Dustera. Novi Bigster u trenutku lansiranja na tržište ima na raspolaganju Dacijina četiri nova elektrificirana pogonska sklopa i prvo je vozilo marke u koje se isti ugrađuju. To su redom sljedeći pogonski sklopovi: Hybrid 155, Mild hybrid 140, Mild hybrid-G 140 i Mild hybrid 130 4x4.

Što se razina opreme, novi Bigster utjelovljuje Dacijinu želju da kupcima ponudi jednostavnu, lako razumljivu ponudu koja ispunjava sve njihove želje. Upravo je zato i dostupan s razinama opreme: Essential, Expression i dvjema vrhunski opremljenim inačicama koje su dostupne po istoj cijeni: Bigster Extreme za ljubitelje prirode,  te Bigster Journey za one koji vole putovati sa stilom Recimo i to kako ulazni model Bigster Essential s Mild hybrid TCe 140 benzinskim motorom na hrvatskom tržištu kreće već od 24.100 eura.

Novi Bigster je robustan, cool i ekološki pametan. Prednje i stražnje zaštitne ploče obojene su ‘u masi‘, što ih čini izdržljivijima i otpornijima. Zaštita se proteže cijelom karoserijom – na bokovima, lukovima kotača i donjem dijelu odbojnika – a izrađena je od plastičnog materijala Starkle®. Dacia koristi ovaj materijal za održiviji pristup. Razvili su ga inženjeri marke i uključuje reciklirane materijale te se Starkle® upotrebljava u neobrađenom, neobojenom obliku.

image
Dacia

Izgrađen je na CMF-B platformi koja je u središtu Dacijine industrijske strategije, s fleksibilnošću za pružanje posebno velikodušnog unutarnjeg prostora. Značajke vozila dizajnirane su kako bi zadovoljile zahtjeve kupaca u C-SUV segmentu u pogledu: akustike, završne obrade i udobnosti sjedenja, uz dvozonski klima-uređaj sprijeda sa zračnim otvorima u području stražnje klupe.

Bigster je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, zadovoljavajući temeljne zahtjeve kupaca na tom tržištu. Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4570 mm, širina 1813 mm (s retrovizorima 2069 mm), visina 1711 mm, visina od podloge 220 mm. Za usporedbu, Duster iz B-SUV segmenta je dug 4343 mm (-227 mm), Jogger 4547 mm (-23 mm). Što se težine vozila tiče, ona se kreće u ovisnosti o tipu motora i opreme od 1439 do 1515 kg (1.2 TCe 130 4X4. Ima i najveći kapacitet prtljažnika u klasi (do 702 l do visine prtljažne police), prijeko potreban na obiteljskim putovanjima.  Bigster dolazi sa 17- ili 18-colnim aluminijskim kotačima (gume dimenzija 215/65R17 ili 215/60R18) kao standardnom opremom te s 19-colnim kotačima (gume dimenzija 205/55R19).

Unutar Bigstera dizajneri su se usredotočili na bitne stvari: prostor, ergonomiju i udobnost. Dacia se odlučila za jednostavnost s geometrijskim linijama koje podsjećaju na one izvana, istovremeno pružajući kvalitetu koju očekuju kupci u C-SUV segmentu. Visoko postavljena okomita armaturna ploča povećava prostor dostupan putnicima sprijeda. Zbog jednostavnosti i učinkovitosti informacije o vožnji grupirane su na digitalnoj ploči s instrumentima od 7" (Essential i Expression) ili 10" (Extreme i Journey) a informacije povezane s multimedijskim sustavom prikazuju se na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir od 10,1" (standardno na svim modelima). Elegantna zelena linija proteže se između dva zaslona, ​​vizualno ih integrirajući s nadzornom pločom,

image
Dacia

Bigster udobno prima pet osoba s prtljagom. Prostor za glavu je najbolji u klasi i sprijeda i straga za posebno vidljiv osjećaj prostora. Putnici straga dobivaju najviše prostora za noge u klasi, što osjetno povećava udobnost na dugim putovanjima. Na premijeri smo doznali i kako zasad nema naznaka da bi novi Bigster mogao biti opremljen i sa sedam sjedala. Putnici imaju na raspolaganju dvozonski klima-uređaj s posebnim zračnim otvorima za stražnje putnike. Tu je i pomični panoramskom krov dug 120 cm te se otvara za 57 cm uz pomoć funkcije naginjanja i pomicanja.

Sve inačice modela Bigster uključuju sljedeću serijsku opremu: napredni sustav kočenja u nuždi (u gradu i izvan njega, s funkcijom prepoznavanja drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, stražnji parkirni senzori, signali za zaustavljanje u nuždi, upozorenje na promjenu traka, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i poziv u nuždi (eCall).

Novi Bigster u trenutku lansiranja na tržište ima na raspolaganju Dacijina četiri nova elektrificirana pogonska sklopa i prvo je vozilo marke u koje se isti ugrađuju. Najveća brzina svih opcija je 180 km/h. Treba reći kako je Bigster ujedno i prvi automobil Renault Grupe dostupan s novim pogonskim sklopom Hybrid 155 koji spaja 4-cilindrični benzinski motor snage 109 KS (80 kW), dva električna motora (elektromotor od 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator), bateriju kapaciteta od 1,4 kWh (230 V) i automatski mjenjač s četirima stupnjevima prijenosa za termički motor i dvama za električni motor. Da bi ta kombinirana tehnologija bila moguća, njezin je sklop izveden bez spojke

image
Dacia

Pogonski sklop Hybrid 155 dopunjuje ponudu pogona Hybrid 140 za novi Duster i Jogger. Hybrid 155 se odlikuje većom snagom (do 15 KS), većim okretnim momentom (do 20 Nm na 170 Nm za termički motor) te većim kapacitetom vuče (za 250 kg na otprilike jednu tonu). Poboljšana je i učinkovitost u pogledu potrošnje goriva i emisija (koji su niži za 6 posto), za što je prije svega zaslužno unaprijeđeno upravljanje brzinom motora. Snage i agilnost ne nedostaje, a proizvođač deklarira prosječnu potorošnju goriva od 4,6-4,7 l/100 km (WLTP), a mi smo ju uspjeli spustiti na 3,9 l/100 km.

Motor snage 140 KS temelji se na motoru TCe 130 za Duster te je još jedna novost u ponudi marke Dacia. Riječ je pogonu s prvom razinom elektrifikacije koji uključuje 1,2-litreni trocilindrični benzinski turbomotor nove generacije koji upotrebljava Millerov ciklus (veća učinkovitost i manji gubici pumpe), blagi hibrid od 48 V i 6-stupanjski ručni mjenjač. Hibridni sustav pomaže termičkom motoru u fazama pokretanja i ubrzanja, poboljšava užitak u vožnji i smanjuje prosječnu potrošnju goriva (5,6 l/100 km) i emisija CO2 (129 g/km) za oko 10 posto (u usporedbi s jednako snažnim termičkim motorom). Povrh toga, regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh, bez da vozač mora o tome razmišljati. Pogon je na prednja dva kotača.

Dacia, vodeća marka u području pogona na ukapljeni naftni plin (UNP ili eng. LPG) u Europi, jedini je proizvođač koji u svim svojim vozilima s termičkim pogonom nudi opciju ugradnje dvogorivnog motora (benzin i ukapljeni naftni plin) s oznakom mild hybrid-G. S Bigsterom Dacia ide korak dalje te uvodi revolucionarni dvogorivni pogon koji radi u kombinaciji s blagim hibridom od 48 V. Kada se pokreće na plin, Bigster mild hybrid-G 140 u prosjeku ispušta 10 posto manje emisija CO2 od jednakovrijednog neelektrificiranog benzinskog motora. S dvama spremnicima ukupnog obujma od 99 litara (50 l benzina i 49 l ukapljenog naftnog plina), Bigster ostvaruje doseg od najviše 1450 km.

image
Dacia

Bigster je stvoren za pustolovine izvan utabanih staza, a da bi u njima bio što učinkovitiji, pomažu mu pogon na sve kotače, 6-stupanjski ručni mjenjač i blagi hibrid od 48 V. Hibridni sustav pomaže 1,2-litrenom trocilindričnom turbomotoru u fazama pokretanja i ubrzanja, smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 te povećava užitak u vožnji. Povrh toga, regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh, bez da vozač mora o tome razmišljati.

Što se cijena tiče, novi Bigster kreće s Essential verzijom benzinskim motorom TCe 140 na hrvatskom tržištu kreće već od 24.100 eura. Razina opreme Expression kreće s benzinskim motorom TCe 140 od 25.300 eura, razina opreme Journey TCe 140 kreće od 28.100 eura, Extreme TCe 140 od 28.100 eura. Ukupno je u ponudi 10 različitih kombinacija opreme i pogonskih sklopova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 10:26