Ford je napravio posljednji primjerak svog kompaktnog modela Focus u tvornici Saarlouisu u Njemačkoj. To označava kraj jedne ere, jer se Focus proizvodio 27 godina. U mailu poslanom portalu Motor1, menadžer korporativnih komunikacija Forda u Europi, Volker Eis, potvrdio je vijest:
- Mogu potvrditi da je posljednji Focus proizveden u 14. studenog, bio je to beli hatchback s petero vrata.
Nestanak Focusa dolazi nekoliko mjeseci nakon što je posljednji sportski Focus ST sišao s proizvodne trake. Gledajući širu sliku, Focus je jedan od nekoliko automobila koje je Ford ukinuo u Europi posljednjih godina. Morali smo se oprostiti od voljene Fieste 2023. godine, dok je Mondeo postupno ukinut godinu dana ranije.
Ove odluke su ostavile Ford s ponudom koja se sada sastoji samo od SUV-ova i komercijalnih vozila (uz sportski Mustang koji je ipak nišni model). U jednom od ranijih intervjua za časopis CAR, izvršni direktor Jim Farley je u suštini rekao da kompanija na ovim sada ukinutim modelima jednostavno nije zarađivala dovoljno novca. Marže profita su bile premale da bi opravdale dalji razvoj, iako su automobili ostali prilično popularni.
- Oduvik smo se natjecali u srcu tržišta putničkih automobila, što nije baš dobro funkcioniralo za Mondeo, Focus i Fiestu. Mnogi kupci su ih voljeli, ali nikada nisu mogli opravdati veću alokaciju kapitala – za razliku od komercijalnih vozila - kazao je Farley.
Još kontroverznija je bila njegova prethodna izjava:
- Izlazimo iz posla s dosadnim automobilima i ulazimo u posao s kultnim vozilima.
Ali povlačenje ovih „dosadnih“ automobila je smanjilo Fordov tržišni udjel u Europi, navodi Motor1. Prema podacima koje je objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), Ford je imao 7,2 posto tržišnog udjela u Europi krajem 2015. godine. Od tada je pao na samo 3,3 posto u rujnu 2025. Sada kada je i Focus izvan igre, razumno je očekivati da će Fordov tržišni udjel dodatno pasti već 2026. godine.
Crossoveri i SUV vozila su možda vrlo popularni, ali grupe poput Volkswagena, Renaulta i Stellantisa i dalje postižu uspjeh prodajom širokog spektra običnih automobila. Podaci o prodaji koje je objavio Dataforce pokazuju da su Dacia Sandero, Volkswagen Golf i Renault Clio tri najprodavanija modela u Europi u prvih deset mjeseci godine. Peugeot 208, Škoda Octavia i Toyota Yaris su se također našli među prvih deset, što pokazuje da ljudi i dalje jako žele tradicionalne automobile.
Ranije ove godine, njemačke poslovne novine Automobilwoche su objavile da je Fordovim distributerima rečeno da su novi modeli na putu. Međutim, prvi model bi mogao biti crossover veličine Focusa, a ne konvencionalni hatchback ili sedan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....