Kod Renaulta dizel sada igra samo manju ulogu. U ponudi su ostala samo dva putnička modela s ovim motorom, Clio i Kangoo. Hibridna tehnologija je preuzela glavnu ulogu i brojke to potvrđuju, jer njena popularnost na tržištu stalno raste. U prvom kvartalu ove godine, 44,2 posto kupaca Renaulta se odlučilo za kombinaciju motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električnog motora, čime je ova francuska kompanija postala drugi najveći ponuđač ove ekološki prihvatljive tehnologije u Europi.
Sada se predstavljaju i dvije dodatne verzije da bi se odgovorilo na rastuću potražnju: Symbioz E-Tech 160 i Espace E-Tech. U modelu Symbioz, Renaultovi inženjeri su kombinirali 1.8 litarski četverocilindarski motor sa snagom od 109 KS s dva električna motora. Dok motor od 50 KS pogoni kotače i puni bateriju od 1,4 kWh energijom dobivenom tijekom usporavanja, 20 KS snažan starter-generator visokog napona upravlja promjenama stupnja prijenosa u automatskom mjenjaču bez kvačila.
Zvuči pomalo komplicirano, ali u praksi radi besprijekorno. Mjenjač je dizajniran s dvije brzine za električni motor i četiri stupnja prijenosa za motor s unutrašnjim sagorijevanjem. To omogućava ukupno 15 različitih kombinacija vožnje koje se automatski biraju.
Dostupno je pet režima vožnje: pored potpuno električne vožnje na kratkim udaljenostima, tu je i tzv. dinamički hibrid u kojem oba motora zajedno proizvode pogonsku snagu. Kod e-Drive režima, električni motor pogoni kotače, dok motor s unutrašnjim sagorijevanjem puni bateriju. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem također može izravno pružati pogon. Vozač može aktivirati sustav za vraćanje energije da bi dodatno punio bateriju dok koči. Kupci koji se ne odlučuju za potpuno električno vozilo biraju upravo hibridne modele, koji prema tvrdnjama Renaulta omogućavaju uštedu do 80 posto goriva u gradskoj vožnji.
Renault za model Symbioz obećava potrošnju goriva od 4,5 litara na 100 kilometara. Zahvaljujući niskoj potrošnji goriva, novi hibridni Symbioz navodno ima autonomiju do 1.000 kilometara.
Za razliku od Symbioza, koji će biti predstavljen bez vizualnih promjena, Espace je doživio redizajn – klasični model je dobio novi prednji i zadnji dio. Da bi se poboljšala zvučna izolacija, Espace sada ima trostruko laminirano akustično staklo, nova kućišta retrovizora i nove trake. Rezultat je gotovo potpuno tiha vožnja, bez akustičnih smetnji. Espace i dalje ostaje u ponudi kao model s pet i sedam sjedala, zadnja klupa se može pomicati za 22 centimetra.
Na prvi pogled, to može izgledati nelogično, ali u usporedbi sa Symbiozom, Espace E-Tech Hybrid, koji je znatno veći, ima 1,2 litarski trocilindarski turbo motor od 130 KS i električni motor od 70 KS. Drugi električni motor služi kao starter-generator za pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Ova kombinacija bi trebala omogućiti domet od oko 1.100 kilometara uz potrošnju goriva od 4,8 litara.
Početni skepticizam prema trocilindarskom motoru nestaje već nakon prvih nekoliko kilometara. Mali turbo motor brzo reagira na komande za ubrzanje, pa Espace Hybrid iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi. Poput Symbioza, maksimalna brzina iznosi 180 km/h.
Cijene za Symbioz E-Tech u EU počinju od 33.100 eura, dok osnovna verzija Espace E-Tech modela stoji 43.800 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....