Japanski proizvođač automobila Subaru objavio je da će odustati od velikog ulaganja u električna vozila, za koje je namijenio ukupno deset milijardi dolara, kao i da će u fiskalnoj 2025. godini, usprkos rastu prihoda, njegov profit pasti za 1,3 milijarde dolara. I jedno i drugo je posljedica politike Trumpove administracije.
Kompanija sa sjedištem u Tokiju iskoristit će novac za unaprjeđenje poslovanja, umjesto za razvoj automobila na čisto električni pogon, otići će velikim dijelom za hibride, ali i za vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Uzrok te promjene u smjeru razvoja su pad zanimanja za električne automobile u svijetu i financijska kriza unutar same kompanije u znatnoj mjeri izazvana Trumpovim carinama.
I pad zanimanja za električna vozila zapravo je posljedica djelovanja Trumpove administracije. SAD je najveće tržište za Subaru, a Trumpova administracija je upravo ukinula državne subvencije potrošačima, visine do 7500 dolara, za kupnju električnih vozila koje je uvela vlada njegova prethodnika Joea Bidena, koje su okončane u rujnu ove godine. Naime, japanski proizvođač, poznat po modelima Legacy i Impreza, planirao je ulaganje od desetak milijardi dolara u elektrifikaciju svojih vozila u idućih pet godina.
Investicijski ciklus zapravo je već počeo jer je petina novca već puštena u optjecaj, ali će ostatak biti preusmjeren. Subaru će nastaviti rad na četiri električna terenca na kojima surađuje s Toyotom i koji trebaju biti predstavljeni sljedeće godine, ali će odgoditi konstruiranje četiriju novih električnih vozila koja su trebala biti puštena u prodaju u 2028. godini. Time kompanija, koja zapošljava nešto više od 37.000 radnika, zapravo slijedi nešto što se već može nazvati trendom - prošlog tjedna najveći japanski i svjetski proizvođač vozila Toyota objavio je da ponovno odgađa izgradnju tvornice baterija za automobile za godinu dana, dok je Nissan, koji se nalazi u egzistencijalnoj krizi, još u svibnju u potpunosti odustao od sličnog pothvata.
Subaru je prisiljen preformulirati svoje planove za razvoj i zbog toga što trpi ekonomske teškoće koje su posljedica novih Trumpovih carina.
U kvartalu travanj - rujan prihod kompanije porastao je za pet posto, ali je profit koji je ostvaren pao za čak 45 posto. Za cijelu ovu fiskalnu godinu, koja se završava krajem ožujka 2026., vodstvo "Subarua" procjenjuje da će profit pasti u odnosu na prethodnu za čitavih 53 posto, odnosno, za nju velikih 1,3 milijarde dolara. Kompanija je zato prisiljena, javili su japanski mediji, preuzeti mjere za drastično smanjenje troškova poslovanja.
Inače, Subaru je u kalendarskoj 2024. godini u SAD-u prodao više od 667.000 vozila, od kojih je pola izvezeno iz Japana, dok je njegova ukupna prodaja, uključujući tu i domovinu, u fiskalnoj 2024. iznosila oko 936.000. U kalendarskoj 2024. "Subaru" je proizveo 937.000 vozila, od čega oko 571.000 kod kuće.
I dok bi bilo idealno kada bi Trumpove carine na uvoz automobila i dijelova od najprije 25, a sada, nakon okončanih pregovara, 15 posto dovele do pozitivne racionalizacije u vidu rezanja nepotrebnih viškova, teško se oteti dojmu da će njegova politika, uključujući tu i ukidanje subvencije na električna vozila, zadati težak udarac japanskim proizvođačima, koji ionako imaju dovoljno problema zbog skokovitog rasta konkurentskih kineskih kompanija. Taj udarac za neke, poput Nissana, pa i Subarua - koji se u velikoj mjeri oslanja na američko tržište, ali u SAD-u ima samo jednu tvornicu (koja je njegova jedina u inozemstvu) - mogao bi biti fatalan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....