Odlazak u autoservis mnogim vozačima predstavlja izvor stresa. Neizvjesnost oko kvara, cijene, vremena potrebnog za popravak i strah od preplaćivanja često stvaraju pritisak već prije nego što ostavite automobil u servisu. Ono što većina ljudi ne zna jest da jedna pogrešna rečenica može automatski povećati trošak popravka, piše večernji.hr.
Iskusni mehaničar iz Velike Britanije upozorava da vozači često prave istu grešku čim uđu u servis. U nastojanju da odmah postave granice troškova, nesvjesno sebi nanose financijsku štetu.
Najveći problem nastaje kada klijent sam otkrije koliko je spreman platiti. Tada servis više ne traži najpovoljnije rješenje, već nesvjesno prelazi prema gornjoj granici koju ste vi sami postavili. Prema savjetima mehaničara, nikada ne biste smjeli iznositi koliko novca ste spremni potrošiti na popravak. Rečenice poput "imam budžet do ovog iznosa" ili "ne bih želio da pređe ovu cifru" često se čine razumnima, ali u praksi mogu djelovati protiv vas.
Naime, u tom trenutku mehaničar dobiva psihološku granicu do koje može ići s cijenom. Umjesto da traži najpovoljnije dijelove ili najbrže rješenje, lako se može dogoditi da ponuda bude oblikovana baš prema iznosu koji ste vi sami označili kao maksimalni.
Zato je savjet jasan: ne otkrivajte koliki vam je budžet. Pričekajte da vam servis najprije izloži dijagnozu kvara, objasni što točno treba napraviti i ponudi konačnu cijenu popravka. Tek tada imate realnu osnovu da procijenite odgovara li vam ponuda ili ne.
Još jedna česta greška vozača je zakazivanje servisa za sitne popravke koje mogu lako obaviti kod kuće. Zamjena metlica brisača, dolijevanje ulja ili tekućine za hlađenje poslovi su koji ne zahtijevaju specijalizirano znanje, skupi alat niti odlazak u servis. vas naravno neće odbiti.
Za njih je to brz, lagan i siguran posao koji donosi zaradu bez ikakvog rizika. Za vas, međutim, to je nepotrebno preplaćivanje nečega što možete riješiti u nekoliko minuta. Ako naučite razlikovati ozbiljan kvar od sitnog održavanja, dugoročno možete uštedjeti značajan novac. Servis tada koristite samo kada je to zaista nužno.
Na kraju, najvažnija lekcija je jednostavna: u servisu ne pričajte o svojim financijskim granicama, ne žurite s odlukama i uvijek tražite jasno objašnjenje troškova. Jedna pogrešna rečenica može vas skupo koštati, dok jedna pametna odluka može vam uštedjeti novac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....