Kia Sportage već godinama važi za najprodavaniji model u portfelju korejske marke s više od sedam milijuna prodanih primjeraka. Nova generacija rezultat je pristupa koji uključuje ponudu premium iskustva uz pristupačnu cijenu.
Sportagea su u Dalmaciji imali priliku vidjeti već u listopadu vidjeti svi posjetitelji Auto salona Slobodne Dalmacije gdje je bio izložen. Zahvaljujući partnerima iz auto kuće Gašperov dobili smo jedan primjerak na test kako bi se iz prve ruke uvjerili u sve kvalitete ovog popularnog obiteljskog SUV-a. Da stvar bude i zabavnija suvozač nam je bio i poznati chef Ivan Pažanin koji se zatekao u salonu gdje je dovezao svoju Kiju na redovan servis, pa je napravio jedan đir s nama.
Sportage se bori protiv konkurencije u segmentu kompaktnih SUV modela. Model je na tržištu već niz godina, te je vrlo atraktivan izbor za obitelji i aktivne vozače koji traže pouzdan i moderan automobil, ne previše skup, barem u početnoj opciji.
Vanjski dizajn modela Sportage vidljivo se nastavlja na prethodnu verziju i, kako kaže Kia, načinjen je na temeljima filozofije “Opposites United”. Prednji dio karakterizira velika maska hladnjaka i upadljiva LED svjetla, dok su bočne linije kombinacija glatkih i robusnih elemenata. Inačica GT-Line donosi ekskluzivne detalje poput 19-inčnih crnih naplataka i sportskih oznaka koji mu daju agresivniji izgled. Dizajn je moderan i upečatljiv, možda i previše aktualan, pa može djelovati previše izražajno za konzervativnije kupce.
Unutrašnjost modela Sportage možda je i njegova najjača strana. Kabina nudi dovoljno prostora za petero ljudi, s udobnim sjedalima i kvalitetnim materijalima. Prednja sjedala su prostrana čak i za više vozače, dok stražnja klupa nudi solidan prostor za noge i glavu za dvoje odraslih putnika.
Prtljažnik kapaciteta 591 litre dovoljno je velik za vikend putovanja s više osoba, a s preklopljenim stražnjim sjedalima taj se prostor povećava na 1780 litara. Za bicikle će biti potrebno koristiti krovne nosače ili skinuti oba kotača jer standardna visina prtljažnika nije dovoljna za prijevoz većih okvira bez rastavljanja.
Posebno nas je impresionirala stražnja klupa koja je izvedena u tri dijela, što omogućuje modulaciju i prilagodbu. Naslone je moguće potpuno oboriti, ali i djelomično, tako da ih se postavi pod kut od oko 90 stupnjeva. Tako možete povećati volumen prtljažnika bez potpunog obaranja stražnje klupe.
Sportage standardno dolazi s Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), najnovijom generacijom Kijinog multimedijalnog sustava. Veliki ekran osjetljiv na dodir, dijagonale 12,3 inča, zajedno je s isto tako velikim digitalnim instrumentima integriran u ogromni panoramski displej. Pametni telefoni se bežično povezuju preko Android auto i Apple car play sustava, a standardno je uključen i paket online usluga Kia Connect.
Sportage u vožnji djeluje prilično sportski. Umjereno tvrd, spreman baš za prave izazove, kako gradske vožnje, tako i na otvorenoj cesti. Nema naginjanja čak i ako niste na vrijeme smanjili brzinu u krivini, što i manje iskusnim vozačima ulijeva dodatno povjerenje. Široka paleta pogona nudi izbor za sve ukuse i potrebe, pa čak i za one koji žele ozbiljnije performanse. Što se tiče motora, dolazi u benzinskoj varijanti 1.6 T-GDI s 150 KS, dizelska varijanta 1.6 s 136 KS, hibridna verzija s 245 KS i plug in s 271 KS. Vozne karakteristike su jasno usmjerene na udobnost. Ovjes izvrsno upija neravnine na cesti, čineći vožnju ugodnom i opuštajućom.
Kao što smo i mogli očekivati, udobnost u vožnji je na visokoj razini, čemu pridonose odlična zvučna izolacija i udobna sjedala. Sigurnosna oprema je impresivna. Sportage dolazi s cijelim nizom naprednih sustava za pomoć vozaču, uključujući sustav automatskog kočenja u nuždi s detekcijom pješaka i biciklista, te napredni sustav Highway Driving Assist 2, koji omogućuje poluautonomnu vožnju na autocesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....