Kina je „fitness centar" za automobilsku industriju, rekao je izvršni direktor Volkswagena (VW) Oliver Blume u razgovoru za njemački tjednik Die Zeit, istaknuvši da su kineski proizvođači u kratkom roku postali konkurentni zahvaljujući inovacijama.
- Inovacije, primjerice u baterijama, softveru i autonomnoj vožnji, razvijaju se (u Kini - op. ur.) pragmatično i ekonomično, vrlo brzo i jako kreativno - rekao je Blume za tjednik Die Zeit, prema unaprijed objavljenom tekstu razgovora.
Takav stav i stručnost Kine mogu se po njegovim riječima iskoristiti za transfer inovacija na cijelu tvrtku, posebno u Njemačkoj gdje je prodaja osjetno posustala.
Šef VW smatra da se zaštita europskog automobilskog tržišta od kineskog uvoza ne može svesti na puko uvođenje carina.
- Glavni cilj trebala bi biti inteligentna organizacija carina - rekao je, dodajući da bi se mogle povezati s poticajima na ulaganja.
VW-ova prodaja smanjila se lani zbog lošijih rezultata u Kini gdje je automobilski div prodao gotovo 10 posto manje vozila nego u 2023. godini. Zadržali su ipak vodeću poziciju na tržištu vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, s tržišnim udjelom većim od 20 posto, primjećuje novinska agencija dpa.
Na tržištu električnih automobila odavno ga je pak pretekao kineski BYD.
- U Kini se u kratkom vremenskom razdoblju razvila konkurentna automobilska industrija i to je za nas sada neka vrsta ‘fitness‘ centra - zaključio je Blume.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....