StoryEditorOCM
Auto-motocijena održavanje

Kupovina automobila tek je početak troškova, ove tri poznate marke će vam isprazniti novčanik

Piše R. R.
21. srpnja 2025. - 20:07

Kupovina automobila tek je početak troškova. Pored cijene vozila, osiguranja i goriva, stavka koja najviše zabrinjava svakog vozača jesu neplanirani kvarovi. Upravo zato je njemačka kompanija Carly, poznata po alatima za automobilsku dijagnostiku, provela detaljnu analizu i otkrila koliko vlasnici najpopularnijih marki u prosjeku troše u servisima.

Analiza je obuhvatila najčešće kvarove zabilježene njihovim dijagnostičkim uređajima u posljednjih deset godina, a procijenjeni troškovi popravaka zasnivaju se na službenim kalkulacijama samih proizvođača.

image
Slobodna Dalmacija

Vozači BMW-a plaćaju najviše

Rezultati nisu donijeli velika iznenađenja - prva tri mjesta zauzele su njemačke premium marke. Na samom vrhu neslavne liste nalazi se BMW. Vlasnici ovih popularnih vozila za odlazak u servis u prosjeku moraju izdvoje čak 1.150 eura.

Analiza, ipak, pokazuje da troškovi značajno variraju zavisno od modela. Tako je BMW Serije 5 rekorder s prosječnim troškom popravka od nevjerojatnih 1.525 eura. Carly dijagnostika kao najčešće probleme navodi zamjenu DP filtera i kvar lambda sonde - obje popravke spadaju među skuplje. Usporedbe radi popularna Serija 3 s prosjekom od 875 eura djeluje gotovo povoljno.

image
Michael Nguyen/Nurphoto Via AFP

Audi, pa Mercedes

Srebrnu medalju odnosi Audi, čiji vlasnici u prosjeku plaćaju 989 eura po posjetu servisu. I ovdje postoje velike razlike među modelima. Pomalo iznenađujuće, najskuplji za održavanje je najmanji model - Audi A1 - s prosjekom od 1.235 eura. Podsjetimo, prema TÜV izvještajima, modeli proizvedeni do 2015. poznati su po problemima s razvodnim lancem, a česti su i kvarovi opruga i amortizera.

Nešto jeftiniji je Mercedes, s prosječnim troškom od 942 eura. U okviru ponude ističe se model CLA s prosjekom od 1.135 eura, dok je popularna C-klasa s troškom od 800 eura znatno ispod prosjeka marke.

image
Jakov Prkić/Cropix

Opel ima najniže troškove

Odmah iza njemačkog premium terceta dolazi Volkswagen, čiji prosječan trošak popravaka iznosi 767 eura. Slijede ga Ford s 588 eura i Hyundai s 575 eura. Najmanje briga oko servisnih troškova, prema ovoj analizi, imaju vlasnici Škode i Opela. Popravke za češku marku u prosjeku koštaju 450 eura, dok je Opel apsolutni pobjednik sa svega 375 eura - što je manje od trećine troška za BMW.

Treba ipak napomenuti da je Carly analiza obuhvatila 21 popularan model, pa su neke marke izostavljene. Tako, na primjer, ostaje nepoznato je li Dacia - poznata po niskoj cijeni - podjednako povoljna i za održavanje. Također, istraživanje ne pravi razliku između novih i polovnih vozila, kao ni između različitih generacija modela, što može značajno utjecati na rezultate.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 03:20