Lexus je na salonu automobila Auto Shanghai u Kini predstavio novu, osmu generaciju modela ES, svoje globalno popularne luksuzne limuzine. Japanski je proizvođač najavio za europsko tržište početak prodaje u proljeće 2026.
Razvoj modela temeljio se na konceptu ‘Elegantna i Elektrificirana Limuzina za Potpuno Iskustvo‘, donoseći nove tehnologije te naprednu udobnost, povezivost i sigurnost, s ciljem dodatnog jačanja globalne reputacije modela. Cilj je bio osigurati da ES bude užitak za sve putnike: povezano i ispunjavajuće iskustvo te osjećaj potpune kontrole za vozača, uz prvoklasnu udobnost za sve u vozilu. Prednosti koje je ES oduvijek nudio u pogledu udobnosti vožnje, tišine i uglađenosti podignute su na još višu razinu.
Kako bi ispunio obećanje o ‘osobnom luksuzu‘, Lexus svoj program razvoja novih vozila temelji na trima ključnim stupovima: Elektrifikaciji, Inteligenciji i Diversifikaciji – kvalitetama koje čine srž potpuno novog ES-a.
Program Elektrifikacije po prvi put donosi baterijsku električnu tehnologiju u Lexusovu luksuznu limuzinu. U pogledu Inteligencije, model se oslanja na tehnološke inovacije poput Lexusovih ‘Hidden Tech‘ prekidača – prvi put ugrađenih u neki Lexus, zahvaljujući softverskoj platformi Arene – kao i na najnovije napredne multimedijske i sigurnosne sustave. Kroz Diversifikaciju ponude, Lexus razvija proizvode koji mogu ispuniti više različitih uloga; ES je limuzina u klasičnom smislu, ali sa stilom, karakterom i performansama koje privlače kako privatne, tako i poslovne korisnike.
Model ES je ‘izvorni Lexus‘, prisutan u ponudi od samog lansiranja marke 1989. godine. U svom najnovijem izdanju nadograđuje dugogodišnju reputaciju luksuza i profinjenosti, dok istovremeno proširuje mogućnosti izbora elektrificiranih pogonskih sklopova, u skladu s vizijom Lexus Electrified i strategijom višestrukih puteva prema ugljičnoj neutralnosti. Ponuda će uključivati samopunjive hibride, kao i prve električne izvedbe ES-a na baterije, s opcijama pogona na prednje i sve kotače.
Iako je potpuno novi ES veći u svim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika, njegov dizajn u duhu koncepta Clean x Tech donosi profinjen i elegantan izgled, i izvana i iznutra. Ulaganja u udobnost, profinjenost i luksuz približavaju ga kvaliteti, prostranosti i opremi modela višeg F-segmenta. Istovremeno, njegove performanse i upravljivost – kako u hibridnim tako i u električnim verzijama – pružaju visoku razinu udobnosti, samopouzdanja i kontrole koja definira Lexu Driving Signature.
Vanjski dizajn kombinira snažnu prisutnost s minimalističkim pristupom, istovremeno unapređujući Lexusovu viziju dizajna nove generacije električnih vozila. Ukupna visina, širina i duljina pažljivo su usklađene kako bi se postigle elegantne i upečatljive proporcije, uz osiguranu udobnost pri ulasku i izlasku iz vozila.
Prednji dio automobila donosi oštro definirani vretenasti oblik koji se proteže preko poklopca motora sve do rubova branika. ‘Vretenasto tijelo‘ uzdiže se od nisko postavljenog nosa vozila i obuhvaća vodoravno poravnate prednje blatobrane, čime ES dobiva snažan i prepoznatljiv izgled. Hibridne izvedbe dodatno imaju masku s otvorima u gornjem dijelu radi optimalnog hlađenja.
Bočna silueta vozila je glatka i aerodinamična, izražavajući osjećaj stabilnosti i niskog težišta. Teče u jednoj liniji i ima izgled bez tradicionalnog prtljažnika, s kabinom koja se oštro sužava prema stražnjem dijelu. Taj dizajn u kontrastu je s donjim dijelom vozila, koji se ističe kombinacijom ravnih i skulpturalnih površina te izraženim, aerodinamički učinkovitima ramenima.
Stražnji dio utjelovljuje prepoznatljivu eleganciju ES-a s oblikovanim prijelazom od stražnjih kotača prema prtljažniku, čime se stvara elegantan, ali dinamičan dojam. Sužena kabina dodatno naglašava nisko težište i daje vozilu sportski i atletski karakter.
Primjenjujući dizajnerski koncept Clean Tech x Elegance i na unutrašnjost, Lexus je usavršio prostor kabine ES-a, uklonivši suvišne detalje kako bi stvorio jednostavan, čist i sofisticiran prostor. Gornji dio kabine je otvoren i prostran za poboljšanu vidljivost, dok donji dio obuhvaća putnike, stvarajući osjećaj intimnosti. Stražnja kabina može biti opremljena sjedalom s mogućnošću naginjanja, a za sjedalo iza suvozača, dostupna je i potpora za noge u obliku otomana, čime se stvara ekskluzivan dojam vožnje s vozačem. Sjedalo suvozača ima funkciju preklapanja prema naprijed, čime se maksimalno povećava prostor za noge straga i poboljšava pogled.
Kokpit je temeljen na Lexusovom principu Tazuna, koji vozačevu pozornost usmjerava na cestu tako što su kontrole i izvori informacija raspoređeni na način da ih je moguće upravljati i prepoznati s minimalnim pomakom ruke i oka. Gornji dio kokpita je široko otvoren kako bi se prioritetno omogućio pogled vozaču, dok je instrumentna ploča prikazana u asimetričnom digitalnom formatu od 12,3 inča, što omogućuje korištenje nižeg poklopca instrumenata.
ES nudi potpuno novi digitalni kokpit koji besprijekorno integrira 12,3-inčni kombimetar, novi 14-inčni LexusConnect multimedijski sustav (koji po prvi put ulazi na tržište) i aplikaciju LexusLink+. Zahvaljujući integraciji navigacijske karte i naprednih sigurnosnih značajki u kombimetar, vozač može pratiti upute, a da pritom ostane fokusiran na cestu.
ES 300h dolazi s redizajniranim samo-punjujućim hibridnim sustavom (HEV) koji uključuje 2,5-litreni četverocilindrični motor u liniji, koji razvija maksimalnu snagu od 201 KS (148 kW). Biti će dostupne verzije s prednjim i pogonom na sva četiri kotača. Ovaj pogonski sklop bit će dostupan na zapadnoeuropskim tržištima, dok će na istočnom tržištu biti dostupan hibridni model ES 350h. On također koristi 2,5-litreni benzinski motor, ali s maksimalnom snagom od 247 KS (182 kW). I za ovaj model će biti dostupne verzije s prednjim i pogonom na sva četiri kotača. Baterija hibridnog sustava također je unaprijeđena za veći izlazni kapacitet.
Biti će dostupne dvije verzije baterijskih električnih vozila (BEV): ES 350e s prednjim pogonom (FWD) koji razvija izlaznu snagu od 224 KS (165 kW), i ES 500e s pogonom na sva četiri kotača (AWD), čija izlazna snaga iznosi 343 KS (252 kW). Oba modela koriste Lexusovo znanje u naprednoj elektrifikaciji kako bi iskoristila puni potencijal nove Lexusove globalne arhitekture-K platforme, uključujući nove eAxle jedinice koje integriraju jedinicu za kontrolu snage i prijenosnu osovinu. Njihov novi dizajn je lagan i kompaktno upakiran, čime se optimizira prostor kabine i teretnog prostora. Visokokapacitetna baterija smještena je ispod poda, što smanjuje središte gravitacije vozila. ES 350e će imati domet od 685 a ES 500e od 610 kilometara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....