StoryEditorOCM
Auto-motoMoćna Fabia

Limitirano izdanje slavi jubilej i naslijeđe kompanije u moto sportu, kombinira performanse i stil za ljubitelje vožnje

Piše Robert Radica
9. listopada 2025. - 18:46

Škoda Auto je predstavila Fabia 130 – specijalno izdanje zasnovano na Monte Carlo paketu opreme, koje unosi izražen "hot hatch" karakter u Škodinu ponudu. S pogonskim sklopom temeljito unaprijeđenim u tehničkom razvoju kompanije, ova ograničena serija donosi 1.5 TSI motor s više snage i poboljšanim upravljanjem. Pored toga, uključeni su režimi vožnje i asistenti prilagođeni dinamičnijoj vožnji, kao i posebno podešavanje sedmostupanjskog DSG mjenjača kako bi se dodatno naglasio sportski karakter modela. Fabia 130 sadrži detalje inspirirane moto sportom, aerodinamično optimizirane elemente i jedinstvene kotače koji je vizualno izdvajaju. Najnoviji dodatak obitelji Fabia bit će ponuđen u ograničenom broju primjeraka.

Srce nove Fabije 130 je unaprijeđeni 1.5 TSI EVO2 motor, koji sada razvija 130 kW/177 KS (umjesto ranijih 110 kW/150 KS). Motor su posebno podesili stručnjaci za pogonske sustave iz Škodinog odjela za tehnički razvoj. Dijelovi poput usisnog razvodnika, prigušivača vibracija i klackalica su unaprijeđeni kako bi se prilagodili većoj snazi. Motor sada isporučuje veću snagu već od 3500 o/min, dok maksimalnih 130 kW/177 KS razvija između 5750 i 6000 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 250 Nm i dostupan je u rasponu od 1500 do 4000 o/min.

image
Škoda

Sedmostupanjski DSG mjenjač je posebno unaprijeđen – viši obrtaji pri promjeni stupnja prijenosa omogućavaju brže ubrzanje, dok dvostruko spuštanje stupnja prijenosa u "Sport" režimu osigurava glatke promjene brzina. Također je optimizirana i logika kočenja, kako bi se omogućilo brže ponovno ubrzavanje. Prema najnovijim testovima, ubrzanje do 100 km/h traje 7,4 sekunde, što je 0,4 sekunde brže u odnosu na standardni model. Ubrzanje od 60 do 100 km/h sada traje 3,8 sekundi (prethodno 4,1 sekunde), a od 80 do 120 km/h 4,8 sekundi (prethodno 5,3 sekunde). Maksimalna brzina iznosi 228 km/h, što ovu verziju čini najbržom serijski proizvedenom Fabiom.

Fabia 130 standardno dolazi sa sportskim ovjesom spuštenim za 15 mm, u kombinaciji s 18-inčnim kotačima, što značajno poboljšava upravljivost i stabilnost. Sustav upravljanja je modificiran i nudi precizniji odziv i direktniju povratnu informaciju, posebno u novo definiranim režimima vožnje "Normal" i "Sport".

image
Škoda

Ovo specijalno izdanje uključuje i dvofazni sustav dinamičke kontrole, dostupan putem izbornika u vozilu. Sustav protiv proklizavanja (ASR) se može potpuno isključiti radi omogućavanja kontroliranog proklizavanja u odgovarajućim uvjetima. Izbor režima ASR Sport + ESC Sport dozvoljava veće proklizavanje kotača uz kasniju intervenciju sustava stabilnosti (ESC), čime se omogućava uzbudljivo, ali i dalje sigurno iskustvo vožnje.

Fabia 130, zasnovana na Monte Carlo paketu opreme, dostupna je u četiri boje – bijeloj, crvenoj, plavoj i crnoj – uz crne stupove i krov koji dodatno naglašavaju njen sportski karakter. Vanjštinu krase sjajni crni detalji kao što su prednji spojler, zadnje krilo i difuzor. Specijalne oznake „130“, inspirirane moto sportom, istaknute su na prednjim blatobranima i na prtljažniku, jasno ukazujući na ekskluzivnost ovog izdanja.

Bi-LED prednja svjetla s crnim kućištima dodatno zaoštravaju izgled prednjeg dijela automobila. Unikatni 18-inčni kotači Libra u dim sivoj nijansi, u kombinaciji sa spuštenim ovjesom, naglašavaju dinamičnu siluetu vozila. Zadnji dio automobila karakterizira crna traka koja podsjeća na Fabia Rally2 modele – element prepoznatljiv s prethodnih specijalnih izdanja Fabije. Duple ispušne cijevi, koje su jasno istaknute ispod difuzora, dodatno pojačavaju sportski izgled i snažan vizualni dojam ovog posebnog modela.

image
Škoda

Unutrašnjost modela Fabia 130 osmišljena je tako da pruži maksimalnu udobnost i kontrolu u svim uvjetima vožnje. Električno podesiva sportska sjedišta s bočnim osloncima osiguravaju optimalnu podršku prilikom dinamičnih prolazaka kroz krivine. Trokraki multi-funkcionalni sportski volan i poklopci pedala od nehrđajućeg čelika dodatno doprinose atmosferi usmjerenoj prema performansama. Crne aluminijske letvice na pragovima vrata i srebrni dekorativni elementi na komandnoj ploči i ručicama vrata dodaju sportski i sofisticiran ton enterijeru. Standardna oprema uključuje i 10-inčni Virtual Cockpit, dok je 9-inčni infotainment ekran s naprednim opcijama povezivanja dostupan kao dodatna oprema.

Popularna Škoda Fabia prvi put je predstavljena 1999. godine i od tada je postigla izuzetan uspjeh, s više od pet milijuna proizvedenih primjeraka. Do danas su postojala dva RS modela – Fabia RS prve generacije s 1.9 TDI motorom i Fabia RS druge generacije s 1.4 TSI motorom. Treća generacija odala je priznanje Škodinoj trkačkoj tradiciji kroz specijalno ograničeno izdanje R5.

image
Škoda

Moto sport je dio Škodinog DNK, a Fabia ima snažnu vezu s utrkama, naročito sa serijama WRC, S2000 i Rally2 automobilima, koji su bazirani upravo na Fabijinoj platformi još od 2003. godine. Od 2015. godine, Škoda Motor sport razvija treću i četvrtu generaciju Fabije za natjecanja u kategoriji Rally2 (ranije poznatoj kao R5). Fabia je osvojila brojne titule u WRC 2 i ERC prvenstvima, kao i u mnogim nacionalnim i regionalnim natjecanjima. Sa skoro 700 prodanih jedinica privatnim momčadima, Fabia je postala najuspješniji reli automobil u svojoj klasi.

Nova ograničena serija Fabia 130 nastavlja ovu tradiciju, kombinirajući performanse i dizajn inspirirane Škodinim uspjehom u moto sportu. Isporuke ovog modela počinju u prosincu ove godine.

image
Škoda
image
Škoda
image
Škoda
image
Škoda
image
Škoda
image
Škoda
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 02:09