StoryEditorOCM
Auto-motonova prekretnica

Mercedes pokazao koncept AMG GT XX, ‘zvijer‘ supersnažnog motora, hiperbrzog punjenja i vrlo emocionalnog dizajna

Piše Robert Radica
29. lipnja 2025. - 19:12

Nova dimenzija performansi je stigla - vrijeme je pogledati sljedeću prekretnicu u povijesti AMG-a. Mercedes-AMG je prikazao GT XX Concept, električni super sedan s 1360 "konja" i najvećom brzinom od 360 km/h, a koji najavljuje i serijski električni automobil AMG-a koji će biti predstavljen sljedeće godine.

Automobil bi trebao biti ozbiljna konkurencija modelima kao što su Lucid Air Sapphire i Porsche Taycan Turbo GT. Kako se navodi, koncept predstavlja radikalni dizajn, napredni novi tehnički raspored i kokpit inspiriran motosportom.

image
Mercedes-Benz

GT XX Concept ima novi električni pogonski sklop s tri motora od 1000 kW/1360 KS i bateriju sa 114 kWh, sposobnu za punjenje do 850 kW. Motore je inače kreirao britanski proizvođač Yasa, u vlasništvu Mercedesa, dok je pogon na sva četiri kotača. AMG još uvijek nije naveo WLTP domet, ali kaže da može vratiti domet od oko 400 kilometara za pet minuta.

Automobil služi kao tehnološki demonstrator za ono što će postati dugo očekivani nasljednik GT 4-Door Coupea i najmoćniji AMG do sada. Glavni tehnički direktor Mercedesa, Markus Schäfer, rekao je da će predstojeći serijski model ciljati na vrijeme do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde i potencijalnu maksimalnu brzinu od 360 km/h.

image
Mercedes-Benz

GT XX je prvi model izgrađen na novoj platformi električnih automobila AMG.EA s 800V. Njegov baterijski paket je integriran u šasiju kako bi se povećala torziona krutost i zaštita od sudara. Karoserija je napravljena od mješavine aluminija, čelika i kompozita od ugljičnih vlakana. Aerodinamička efikasnost se proteže na felge od 21 inča, koje imaju aktivne dijelove lopatica – pet po kotaču – koji se otvaraju kako bi pomogli hlađenju kočnica i zatvaraju se pri brzini kako bi se smanjio otpor. Sve ovo zajedno daje koeficijent otpora od 0,19. Schäfer je dodao da je kod GT XX prednost dana potisnoj sili i hlađenju u odnosu na potpuno smanjenje otpora. Da bi se to nadoknadilo, složeni aerodinamički paket ispod poda je dizajniran kako bi generirao Venturijev efekt, doprinoseći onome što AMG opisuje kao „izuzetan aerodinamički balans“.

image
Mercedes-Benz

S dužinom od 5204 mm, širinom od 2130 mm i visinom od 1317 mm, GT XX je 150 mm duži, 61 mm širi i 130 mm niži od postojećeg GT 4-Door Coupea lansiranog 2018. godine. Očekuje se da će se ove dimenzije prenijeti i u serijski automobil, koji će se proizvoditi u tvornici Mercedes-Benza u Sindelfingenu u Nemačkoj. Živopisnom narančastom bojom „Sunset Beam“ asocira se na prethodne istraživačke prototipove i koncepte Mercedesa, uključujući C111 iz 1970-ih i noviji One-Eleven.

GT XX ima aktivne sustave za kontrolu nagiba i upravljanje zadnjim kotačima koje će usvojiti njegov proizvodni brat. U vijesti se navodi i da automobil ima raspodjelu težine od 50:50. MG tvrdi da se mnogo potrudio zadržati emocionalnu privlačnost koja je i dalje glavna atrakcija današnjih modela s V8 motorom. Na primer, vanjski zvučni sustav s osam zvučnika – montiran u kućišta farova – imitira zvukove ubrzanja.

image
Mercedes-Benz

Unutra, kabina kombinira elemente luksuzne limuzine s elementima trkačkih GT3 automobila. Dva digitalna displaya (10,25 inča i 14 inča) dominiraju prednjim dijelom, dok je volan inspiriran modelom AMG One.

Serijskom modelu GT XX će se pridružiti srodni SUV, čije lansiranje je zakazano za 2027. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 23:47