StoryEditorOCM
Auto-motodo prvog klika

Mnogi vozači čine ovu pogrešku prilikom točenja goriva, poznati stručnjak upozorava koliko bi vas mogao stajati popravak

Piše Robert Radica
4. studenog 2025. - 19:37

Koliko puta ste prilikom točenja goriva i nakon što bi prvi put "pištolj" pokazao da je rezervoar pun željeli dopuniti još koji decilitar u spremnik. Neka se nađe. Problem je, međutim, što zbog jedne takve česte pogreške prilikom točenja goriva može doći do ozbiljnih oštećenja vozila i dovesti do troškova popravka vrijednih i nekoliko tisuća eura.

Aldis Ozols, direktor i osnivač tvrtke A1 Diesel, ističe kako moderni dizelski motori imaju složene sustave goriva s vrlo preciznim tolerancijama, koje se mogu ugroziti kada vozači ignoriraju automatsko isključivanje pumpe i nastave točiti gorivo.

image
Damjan Tadić/Cropix

– Dizelski spremnici imaju integrirani sustav za povrat isparenja koji treba prostor za zrak kako bi ispravno funkcionirao. Kada nastavite točiti nakon prvog klika, prepunite taj sustav, što može oštetiti ugljeni filter i izazvati probleme s tlakom goriva – navodi Ozols.

Ističe da su novija vozila najugroženija jer imaju sofisticirane sustave kontrole emisija koji mogu otkazati kada gorivo prodre u ključne komponente. Njegovo upozorenje poklapa se s podacima iz automobilske industrije koji pokazuju da sve više vozača pokušava maksimalno iskoristiti svaki spremnik zbog visokih cijena dizela, navodi Mirror. Automatski mehanizam za zaustavljanje na pumpama dizajniran je da prestane s točenjem kada spremnik dosegne sigurni kapacitet, u skladu sa sigurnosnim protokolima koje propisuje Process Safety Leadership Group.

image
Damjan Tadić/Cropix

Brojni vozači koji redovito previše pune spremnik prijavljuju upaljene lampice motora, smanjenu ekonomičnost goriva i, u ekstremnim slučajevima, potpuni kvar sustava emisija. Britanske sigurnosne organizacije naglašavaju važnost pridržavanja tvornički određenih kapaciteta spremnika. Istraživanja pokazuju da ignoriranje sigurnosnih margina dovodi do postupnog, kumulativnog oštećenja koje se pogoršava tijekom vremena. Vozači koji oštete sustav goriva mogli bi se suočiti s velikim troškovima popravka. Zamjena oštećenog ugljenog filtera može stajati između 230 i 450 eura, dok ozbiljnije štete na brizgaljkama ili visokotlačnoj pumpi mogu premašiti 3500 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. prosinac 2025 22:24