Svaki automobil ima gumb za recirkulaciju zraka, a iako ga mnogi zanemaruju, on je poprilično važan.
Ljeti biste ga trebali koristiti kako biste hladili automobil brže i učinkovitije, odnosno omogućili klima uređaju da hladi već ohlađeni zrak u kabini umjesto da konstantno hladi vrući vanjski zrak. Uključivanje recirkulacije također poboljšava ekonomičnost goriva i pomaže filtrirati zagađivače, pelud i ispušne plinove prometa tako da ne ulaze u kabinu.
Osim bržeg hlađenja, poboljšane ekonomičnosti potrošnje goriva i bolje kvalitete zraka, uključivanje gumba za recirkulaciju ljeti također smanjuje napor klima uređaja, jer se sustav manje troši kada ne mora konstantno uvlačiti vrući zrak pa ga onda hladiti.
Gumb bi se, dakle, trebao uključiti ljeti, s tim da se prvo treba izbaciti pregrijani zrak iz auta. Ako je unutrašnjost vašeg automobila bila izložena direktnom suncu, spustite prozore na minutu ili dvije kako biste pustili da se vrlo vrući zrak izbaci prije nego što uključite recirkulaciju.
Kada je u pitanju hladno vrijeme, gumb za recirkulaciju zraka ne bi se trebao uključivati, jer može zadržati vlagu i uzrokovati zamagljivanje prozora. Nemogućnost ulaska sušeg zraka izvana dovodi do smanjene vidljivosti zbog zamagljenih stakala, a samim time se povećava mogućnost nesreće.
Zbog toga je zimi bolje koristiti svježi zrak izvana koji, iako hladan, sadrži manje vlage.
Iznimke su situacije u kojima autom prolazite kroz jako zagađene zone, kao što su tuneli ili velike gužve. Tada recirkulaciju možete kratko uključiti, ali biste je prvom prilikom trebali isključiti.
Na kraju možemo naglasiti da neki noviji automobili imaju senzore koji automatski prebacuju između svježeg zraka i recirkulacije kako bi optimizirali temperaturu i kvalitetu zraka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....