Stellantis će u naredne tri godine smanjiti proizvodnju u svojim francuskim tvornicama jer proizvođač automobila Peugeot, Fiat i Jeep trpi izraženiji pad proizvodnje nego njegovi europski konkurenti. Prema procjenama sindikata zasnovanim na prezentacijama kompanije, proizvodnja u pet francuskih tvornica za sklapanje automobila trebala bi pasti za oko 11 posto između 2025. i 2028. godine.
Proizvodnja je 2025. godine dostigla više od 661.000 vozila, što je oporavak u odnosu na minimum od 565.000 u 2024. godini, kada su visoke zalihe i slabija potražnja negativno utjecale na kompaniju. Međutim, Stellantis očekuje pad proizvodnje u svih pet tvornica u naredne tri godine, tako da bi se volumen sklapanja vozila do 2028. smanjio na manje od 590.000 jedinica, navodi se u sindikalnim podacima, prenosi Financial Times.
Kompanija je u Europi pogođena padom potražnje jače nego mnogi drugi proizvođači automobila. Izvještaj konzultantske kuće McKinsey za udruženje dobavljača Clepa procjenjuje da će proizvodnja lakih vozila u Europi pasti za oko šest posto, na 8,9 milijuna, između 2024. i 2028. godine. Prema tom izvještaju, europska proizvodnja automobila u 2024. godini bila je za oko 30 posto ispod razine iz 2017. godine, a Stellantis je u tom razdoblju zabilježio najveći pad rasta među svim velikim proizvođačima u Europi.
Najveći pad volumena proizvodnje čeka tvornicu Poissy blizu Pariza, koja od 1937. godine okuplja proizvodnju različitih automobilskih brendova. U tvornici radi 2.000 ljudi i trenutačno sklapa dva modela koji se približavaju kraju životnog ciklusa do 2028. Tada bi proizvodnja trebala pasti na oko 55.000 vozila, u odnosu na više od 90.000 u 2025. godini.
Stellantis je prošlog tjedna najavio ulaganje od dvadeset milijuna eura u preradu metala i reciklažu u ovoj tvornici, što bi otvorilo oko 200 radnih mjesta. Odluka o tome hoće li se proizvodnja automobila nastaviti nakon 2028. godini bit će donesena u prvoj polovini iduće godine, ali kompanija poručuje da se „tvornica neće zatvoriti“.
Sindikat je pozdravio obećanje, ali predstavnici radnika upozoravaju da su radna mjesta i dalje ugrožena, jer tvornici nije dodijeljena proizvodnja novih modela. Stellantis je među onima koji lobiraju kod Europske komisije da popusti planiranu zabranu prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. Nemački kancelar Fridrich Merz pozvao je EK da ukine tu zabranu i omogući proizvodnju hibrida i nakon tog roka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....