Sve je više velikih kompanija koji korigiraju svoje planove oko potpune elektrifikacije svoje game. Audi je ranije ovog tjedna objavio planove o nastavku proizvodnje automobila sa SUS motorima duže nego što je prvotno bilo planirano, a sada i Mercedes u suštini najavljuje isto.
Kako navodi Motor1, glavni šef Ola Kalenius je priznao da je proizvođač automobila sa sjedištem u Stuttgartu morao napraviti „korekciju planova“ i zadrži motore s unutrašnjim sagorijevanjem duže nego što je prvotno planirano. Podsjećanja radi, kompanija je prije nekoliko godina objavila da cilja potpuno prelazak na električne automobile „gdje tržišni uvjeti to dozvoljavaju“ već 2030. godine.
Predsjednik i izvršni direktor Mercedesa je njemačkom časopisu Auto Motor und Sport rekao da će „elektrificirani visokotehnološki motori s unutrašnjim sagorijevanjem raditi duže nego što su očekivali“. Iako nije dao točan vremenski okvir, nazvao je dualnu strategiju benzinskog i električnog pogona optimalnim rješenjem s obzirom na sporije nego što se očekivalo usvajanje električnih vozila.
- U trenutačnoj situaciji, mislim da je najracionalniji pristup da uspostavljeni proizvođač radi i jedno i drugo i da ne zanemaruje nijednu tehnologiju - istakao je Kallenius.
Povlačenje proizvođača automobila od svojih ranije postavljenih ambicioznih ciljeva za električna vozila je potaklo pogrešno shvaćanje o općem padu na tržištu električnih automobila. Iako je istina da se neke kompanije bore, uključujući Mercedes, koji je prijavio pad od 23 posto u 2024. godini, cijeli segment raste. Međunarodna agencija za energiju izvještava da je prodaja električnih vozila skočila za više od 25 posto prošle godine, dostigavši 17 milijuna vozila.
Pored toga, godišnji pregled električnih vozila agencije BloombergNEF predviđa da će prodaja plug-in hibrida i električnih vozila porasti za 25 posto ove godine u usporedbi s 2024. godinom, na skoro 22 milijuna jedinica. Procjenjuje se da će Kina činiti lavovski dio, sa skoro dvije trećine prodaje PHEV i električnih vozila, prema istoj studiji.
Kina ostaje najveće tržište za Mercedes, usprkos padu prodaje od sedam posto prošle godine na 683.600 vozila sa SUS motorima i električnih vozila. Kallenius tvrdi da kineski kupci „ne koriste svoje automobile samo za prijevoz, za mnoge je to i druga dnevna soba“.
Nemački premium tercet će nastaviti nuditi mješavinu automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i električnih automobila čak i u 2030-im, privlačeći oba sektora. Ostaje nejasno što će se dogoditi u zemljama koje poštuju propise Europske unije, koji će od sredine sljedeće desetljeća zabraniti proizvođačima automobila prodaju novih vozila koja emitiraju štetne plinove. Neke automobilske kompanije se vjerojatno nadaju odlaganju zabrane, ali EU ne pokazuje znakove povlačenja, barem za sada, zaključuje Motor1.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....