Dacia je objavila kako unapređuje ponude pogonskih sklopova za svoje SUV-ove Duster i Bigster, s Hybrid-G 150 4×4, dostupnim za oba modela. Kombinacija hibridne tehnologije, LPG bi-fuel pogona i pogona na sve kotače je svjetska premijera.
Ovaj bi-fuel 4x4 LPG hibrid je učinkovit, svestran, štedljiv i jednostavan za vožnju. Kombinira 1,2-litreni 48V blagi hibridni motor od 103 kW (140 KS) na prednjoj osovini s električnim motorom od 23 kW (31 KS) na stražnjoj osovini. Pruža maksimalnu snagu od 113 kW (154 KS), s okretnim momentom od 230 Nm za motor s unutarnjim izgaranjem i do 87 Nm za električni motor. Motor s unutarnjim izgaranjem spojen je sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i ručicama na upravljaču, a elektromotor s mjenjačem s dvije brzine i isključivom stražnjom osovinom.
Mjenjač s dvije brzine i 48V stražnjim elektromotorom predstavlja svjetsku premijeru. Pružajući visoki okretni moment na kotače pri malim brzinama u prvoj brzini kako bi se maksimizirale terenske sposobnosti, ova inovativna tehnologija može se koristiti i do 140 km/h kako bi ponudila snagu, električnu vožnju, motornu kočnicu i terenske performanse pri korištenju druge brzine. Neutralni položaj (spojka isključena) eliminira gubitak trenja na cesti, za manju potrošnju goriva u načinu rada 2WD, na primjer pri konstantnoj brzini vozila na autocesti. Brzine na mjenjaču s dvostrukom spojkom mogu se mijenjati s pomoću ručica mjenjača – prvi put za Daciju. Ova značajka posebno je korisna u terenskoj vožnji, vuči i vožnji po planinama.
S elektromotorom spojenim na stražnje kotače i 48V 0,84 kWh litij-ionskom baterijom koja se sama puni tijekom usporavanja i kočenja, pogonski sklop često može raditi u električnom načinu rada. Tijekom gradske vožnje, Duster i Bigster hybrid-G 150 4x4 mogu ostati u električnom načinu rada do 60 posto vremena vožnje.
Jedinstven na tržištu, ovaj 4x4 hibrid s dva goriva u potpunosti iskorištava povijesno nisku cijenu LPG-a kako bi ostvario značajne uštede. Ova tehnologija smanjuje troškove rada za 30 posto i emisije CO2 za 20 g u usporedbi s trenutačnom ponudom blagog hibrida 130 4x4. S dva spremnika od 50 litara, jednim za benzin i jednim za LPG, Duster jamči domet do 1500 km (WLTP ciklus) bez ponovnog punjenja goriva.
Ovaj 48V blagi hibridni pogonski sklop optimizira potrošnju goriva, u prosjeku samo 7,1 - 7,2 l/100 km (LPG) i 5,5 - 5,6 l/100 km (benzin). Emisije CO2 iznose 116 - 118 g/km (LPG) i 124 - 126 g/km (benzin).
Duster je obnovio svoju ponudu pogonskih sklopova, pružajući više snage i voznosti uz ostanak pristupačne cijene. Sada dolazi s izborom od četiri pogonska sklopa, uključujući hybrid-G 150 4x4, a svi su u skladu s EU6e-bis standardom. Nakon Bigstera, Duster je sada dostupan s novim hibridnim pogonskim sklopom 155. Kombinira 109 KS 4-cilindrični benzinski motor, dva elektromotora (motor od 50 KS i visokonaponski starter/generator), bateriju od 1,4 kWh (230 V) i automatski električni mjenjač. Ima četiri stupnja prijenosa za motor s unutarnjim izgaranjem i dva druga za elektromotore. Ova kombinirana tehnologija omogućena je nedostatkom spojke. Funkcija regenerativnog kočenja radi uz bateriju, s visokim kapacitetom povrata energije, i učinkovit automatski mjenjač, omogućujući Dusteru da ostane u električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradu. Nadalje, automobil se uvijek pokreće u električnom načinu rada. S hibridom 155, Duster postiže kombiniranu potrošnju goriva od samo 4,6 litara/100 km, 8 posto niže od hibrida 140, s emisijom CO2 od samo 105 g/km (-7 g/km u usporedbi s hibridom 140).
Ova prva razina elektrifikacije kombinira 1,2-litreni 3-cilindrični turbobenzinski motor nove generacije optimizira učinkovitost i smanjeni gubitak pumpanja s 48V blagim hibridnim sustavom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Hibridni sustav podržava motor s unutarnjim izgaranjem tijekom faza pokretanja i ubrzanja, optimizirajući užitak vožnje i smanjujući prosječnu potrošnju goriva (5,4 l/100 km) i emisiju CO2 (122 g/km) za oko 10 posto u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem ekvivalentne snage. Regenerativno kočenje puni bateriju od 0,8 kWh kao dio procesa koji je potpuno transparentan za vozača.
Duster Eco-G 120 je dostupan u snažnijoj LPG verziji (+20 KS), namijenjenoj kupcima koji traže veću svestranost od pogonskog sklopa s optimiziranim troškovima rada. Kao neosporni europski lider u vozilima na LPG, Dacia je jedini proizvođač koji nudi dvogorivne benzinske/LPG pogonske sklopove na svim svojim modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Kada radi na LPG, novi Duster Eco-G 120 u prosjeku emitira deset posto manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Nudi domet do 1380 km s dva spremnika goriva ukupnog kapaciteta 100 litara: 50 litara benzina i 50 litara LPG-a. Spremnici su smješteni ispod poda prtljažnika kako bi se izbjegao utjecaj na prostor za prtljagu. Funkcija na instrumentnoj ploči omogućuje brz i besprijekoran prijelaz s jedne vrste goriva na drugu.
Uz uvođenje ovih novih pogonskih sklopova, Duster dobiva novi izgled interijera s ekskluzivnim presvlakama i odgovarajućim ukrasima u završnoj obradi Journey. Vozačevo sjedalo sada uključuje podešavanje lumbalnog dijela. Extreme završna obrada sada ima nove crne aluminijske naplatke. S hibridnim pogonskim sklopovima, obje razine opreme sada su dostupne s adaptivnim tempomatom, standardno s Journey i opcionalno s Extreme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....