StoryEditorOCM
Auto-motoprelazi u višu klasu

Obnovljeni Renault Austral: kompaktan izvana, prostran i modularan iznutra, najsvestranije vozilo dostupno u C segmentu

Piše Robert Radica
6. travnja 2025. - 12:06

Lansiran 2022. godine, Renault Austral je jedinstveni SUV. Kompaktan izvana, prostran i modularan iznutra, to je najsvestranije vozilo dostupno u C segmentu, navodi francuska kompanija u svom press materijalu. Pozicioniran uz Renault Rafale, podržava hibridni krak Renaultova asortimana u ofenzivi C i D segmenta najavljenom u Renaulution strateškom planu. Austral je sada dobio suvremeno ažuriranje, s potpuno transformiranim prednjim dijelom. Naznake Renaultovog novog dizajnerskog jezika vidljive su na većini karakteristika karoserije, dajući mu ukupan izgled koji je u skladu s Renaultom Rafale.

Velike promjene su napravljene u vanjskom dizajnu. Nova hauba, branik i maska dobivaju više karaktera, na isti način kao na Rafalu. Odražavajući nove dizajnerske naznake brenda, branik ima male reljefne 3D dijamante rasute oko centralnog logotipa. Preciznost ovih detalja usklađena je s visokotehnološkim dizajnom novih prednjih i zadnjih svjetala.

image
Renault

Još uvijek dostupan u metalik Shadow Grey, Diamond Black, Arctic White i Flame Red bojama, novi Austral nudi i dvije nove boje karoserije, Naxos plavu i mat Satin Pearl bijelu. Dvobojna završna obrada s krovom Diamond Black ostaje dostupna na Esprit Alpine verzijama. Nove crne trake visokog sjaja su integrirane s donjom bočnom zaštitom karoserije, štiteći zadnja krila. Njihov dizajn doprinosi sportskom izgledu. Lukovi kotača i zaštita donjeg dijela karoserije su u visokoj sjajnoj crnoj boji. Na Esprit Alpine verzijama postoje crne krovne šipke, crni okviri stakala i novi 20-inčni "Altitude" kotači s dizajnom inspiriranim pahuljicama.

Unutrašnji ambijent odražava eleganciju vanjskog stila, s novim prednjim sjedištima i presvlakama. Također dobiva tehnologiju koja se natječe s višim tržišnim segmentima, s novim aplikacijama dostupnim preko OpenR Link sustava s ugrađenim Googleom. Nova prednja sjedišta pružaju poboljšanu bočnu podršku i podršku za ramena. Sjedišta su dobila nove presvlake, uključujući 98 posto recikliranu „Egee“ tkaninu dostupnu s techno verzijama.

Novi Austral dolazi s klupom koja se dijeli/preklapa u odnosu 60:40 u drugom redu i koja klizi preko 16 centimetara i naginje se u tri položaja. Putnici otraga uživaju u prostoru za koljena do 27,4 cm i prostoru za glavu od preko 90 cm. Električna vrata prtljažnika omogućavaju lagan pristup prtljažniku. Zapremina je 527 do 1.736 litara s potpuno hibridnim E-Tech pogonom od 200 KS.

image
Renault

Dvostruki ekran OpenR kombinira digitalnu instrument tablu od 12,3 inča s multimedijskim ekranom od 12 inča. Automobil dolazi i s 9,3-inčnim head-up ekranom, i to kod Esprit Alpine verzija. Pored poboljšana Bluetooth, CarPlay i Android Auto povezivanja, multimedijalni sustav dobiva novu grafiku i melodiju dobrodošlice razvijenu u suradnji s Jean-Michel Jarreom.

Centralna konzola uključuje indukcijski punjač, dva USB-C porta i 12 V utičnicu. Putnici otraga imaju pristup dva USB-C porta i 12 V utičnicu na zadnjoj strani centralnog naslona za ruke. Multimedijalni sustav OpenR link s ugrađenim Googleom nudi najbolje od Google usluga i aplikacija, uključujući navigaciju Google mapa, glasovnu kontrolu Google pomoćnika i Google Play s preko 50 aplikacija.

Ultra svestran, Austral pruža izuzetno iskustvo vožnje i na dugim putovanjima i na svakodnevnim putovanjima. Sa svojim hibridnim E-Tech pogonskim sklopom od 200 KS i automatskim mjenjačem, nudi jedan od najboljih odnosa snaga/efikasnost goriva/udobnost vožnje na tržištu. Potpuni hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS je uparen s inteligentnim automatikom (ubrzanje do 100 km/h traje 8,4 sekunde). Pogon se sastoji od 3-cilindričnog 1,2 litarskog turbo benzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) s 205 Nm obrtnog momenta i dva elektromotora:

glavni elektromotor ima 50 kW/70 KS i 205 Nm, a napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V. Ovaj motor je za električnu vožnju. Sekundarni elektromotor ili visokonaponski starter generator (HSG) razvija 25 KS i 50 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor starta motor s unutrašnjim sagorijevanjem i upravlja promjenom stupanj prijenosa. Već u skladu s budućim Euro 6 E bis standardom o emisiji štetnih plinova, E-Tech pogonski sklop od 200 KS ima standardnu WLTP potrošnju goriva u kombiniranom ciklusu od 4,7 litara/100 km (106 g CO2 po km).

image
Renault

Multi-Sense i do 30 ADAS-a nove generacije doprinose razini udobnosti vožnje i sigurnosti u vozilu na razini najboljih. Austral je dostupan u tri razine opreme: techno, techno Esprit Alpine i iconic Esprit Alpine. Funkcija Multi-Sense omogućava korisnicima da izaberu svoje želje u vožnji (odziv motora, agilnost šasije...), kao i boju unutrašnjeg osvjetljenja i displaya kontrolne ploče, na osnovu četiri režima: Eco, Sport, Comfort i Perso.

S aktivnom asistencijom za vozača, novi Austral može skenirati put ispred sebe. Ova funkcija kombinira prilagodljivi tempomat s asistencijom za centriranje trake i geolokacijskim podacima s određenih mapa. Integrirana s Active Driver Assistom, funkcija prepoznavanja prometnih znakova s OSP-om (upozorenje o prekoračenju brzine) također se može koristiti samostalno, ili u kombinaciji s ograničavačem brzine ili tempomatom.

Novi Austral će se praviti se u tvornici u španjolskoj Palenciji, a bit će dostupan u drugoj polovini 2025.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. listopad 2025 01:08