Europska unija je donijela propis koji će od 2035. godine zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem na fosilna goriva, što znači da će od tog datuma na tržištu smjeti biti samo vozila bez emisije ugljičnog dioksida, uglavnom električni automobili.
Prije zabrane, do 2030. godine proizvođači moraju smanjiti emisije CO2 za 55%, a do 2035. će ta redukcija morati biti 100%, što efektivno znači kraj motora s unutarnjim izgaranjem za nove automobile. Ovaj propis trenutno ima snažnu potporu u EU, ali je izazvao otpor unutar nekih zemalja i političkih skupina, a rasprave o mogućim odgodbama, uvjetima ublažavanja ili dopustima za alternativna goriva su u tijeku. Neki zastupnici i industrija traže dulje prijelazne periode ili mogućnost korištenja sintetičkih ili biogoriva, dok neke članice poput Njemačke i Italije smatraju da je rok preambiciozan i preuranjen. Do konačne odluke moguća su dodatna prilagođavanja, ali trenutno je 2035. cilj godine prestanka prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem u EU.
I onda se događa prevrat:
Za tjedan dana, automobilska industrija i EU sjest će za stol na vjerojatno najvažnijem sastanku, sudbonosnom, rekli bismo. Tema će biti samo jedna, ublažavanje mjera Europske unije po kojima se od 2035. godine mogu prodavati samo vozila koja imaju nulte emisije štetnih plinova, piše Revija HAK.
– Postizanje strogih ciljeva CO2 za automobile i laka komercijalna vozila u 2030. i 2035. godini u današnjem svijetu jednostavno više nije izvedivo – kaže Ola Källenius, direktor Mercedesa i udruženja automobilske industrije ACEA.
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen sastat će se s ACEA-om, europskim udruženjem proizvođača automobila, 12. rujna. Ideja ACEA-e je da električni automobili budu najvažnija opcija, ali mora biti mjesta i za plug-in hibride, hibride, električna vozila s range extender motorima, visokoučinkovite motore s unutarnjim izgaranjem, vodik i dekarbonizirana goriva. ACEA ima snažan adut.
Nizozemska statistička agencija CBS objavila je nove podatke. Količina čestica dušikovih oksida se ozbiljno smanjuje. CBS uspoređuje aktualne podatke s 2005. godinom, koja je ujedno i referentna vrijednost EU za usporedbu emisija. Te je godine nizozemski prometni sektor emitirao 205 milijuna kilograma NOx čestica. Nakon najnovijeg mjerenja, vrijednost je 78,5 milijuna, što je ozbiljan pad. Dušikovi oksidi su plinovi koji nastaju izgaranjem goriva u vozilima, prije svega u dizelašima.
Mnogi europski proizvođači, od Volkswagena, Mercedesa, Volva do Opela mijenjaju svoje planove s predstavljanjem vozila. Slabija prodaja električnih automobila mnoge je natjerala da produže proizvodnju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....