Stereotipi o kineskim proizvodima još uvijek su duboko ukorijenjeni u našem društvu, još od vremena kad nam je iz donedavno najmnogoljudnije zemlje svijeta zbilja dolazila “bofl” roba, prvenstveno u vidu jeftinih plastičnih igračaka i odjeće koja se mogla baciti u smeće već nakon prvog nošenja. To, međutim, već dugo nije tako. Kineska industrija je ozbiljno stasala i napredovala u kvaliteti, a u nekim područjima, poput proizvodnje baterija za električne automobile, zauzela lidersku ulogu u svjetskim okvirima. Jedan od dokaza za to je i Forthing T5 Evo, koji nije električni nego kompaktni SUV pogonjen modernim benzincem, koji dužinom od 4,57, širinom od 1,86 i visinom od 1,69 metara konkurira modelima poput Hyundai Tucsona, Kije Sportage, Nissan Qashqaija, Renault Australa, Volkswagen Tiguana... Pa i još jednom kineskom modelu, MG HS. Dakle, nekima od tržišno najatraktivnijih igrača uopće. Na prvu bi se tako moglo zaključiti da se tvrtka Auto Hrvatska upustila u priličnu avanturu kad je odlučila uvoziti kineski SUV na naše tržište, no prvi mjeseci prodaje pokazuju da to nije tako. Zainteresiranih ne manjka, a daleko od toga da je jedini adut Forthinga T5 Evo njegova cijena od 29.990 eura, prilično dampinška s obzirom na ponuđen pogonski sklop i opremu.
Moderna unutrašnjost
Krenimo, međutim, od samog imena, jer su tu stvari prilično zamršene, ali na nekako zabavan način. Kineski SUV, izvorno predstavljen u studenome 2020. na salonu u Guangzhou, naime, prema nekim uzusima trebao bi se nazivati Dongfeng Forthing T5 Evo, no običaj ovog proizvođača, trećeg po veličini u Kini, jest da od modela stvara brendove, pa se jedini trag Dongfenga nalazi na prtljažnim vratima, gdje stoji kratica DFM (Dongfeng Motor Corporation). Uglavnom, na našem tržištu je osvanuo pod značkom Forthing (u Italiji se, primjerice, prodaje pod nazivom Cirelli 5) koja na sebi ima stiliziranog lava, smještenog ovdje kako bi simbolizirao samopouzdanje, neustrašivost i hrabrost, kažu Kinezi. Samo ime tako ima egzotičnu pozadinu, no sam automobil je kudikamo manje egzotičan nego što bi se to očekivalo. Između ostalog, zasluga je to i dizajna koji potpisuje Hans Henning Knoepfle, njemački dizajner koji je prethodno radio za Mercedes i Volvo. Kineskom SUV modelu podario je prilično statusnu vizuru, u kojoj neki prepoznaju natruhe Porsche Macana, a drugi Jaguara E-Pace. Kako god bilo, uživo izgleda prilično markantno, pri čemu svoj obol daju veliki, crno lakirani alu naplatci od 19 cola, veliko, položeno vjetrobransko staklo i uska, snažno zakošena prednja LED svjetla.
Više, međutim, impresionira stamena izrada, na koju upozorava i uvjerljiv zvuk pri zatvaranju vrata. Sama karoserija izrađena je uz obilno korištenje visokočvrstog čelika, a da robusnost nije samo stvar dojma, potvrđuju testiranja sigurnosti u Kini, gdje se pokazalo da napredna tehnologija termoformiranja, strateška pojačanja na karoseriji i predviđene zone deformacije izuzetno dobro štite putnike prilikom sudara. Jedini razlog zašto Forthing u ovom trenutku ne može očekivati pet zvjezdica za EuroNCAP testiranju stoga je izostanak većine danas uobičajenih elektronskih pomagala u vožnju, vrijednih dosta bodova pri ocjenjivanju sigurnosti. S druge strane, nema niti neprestanih zvučnih i svjetlosnih upozorenja u vožnji, koji dio vozača prilično nerviraju.
Moderno skrojena unutrašnjost također je robusne izrade, a vještim dizajnerskim manevrima postignuto je i da djeluje prestižnije nego što zbilja jest. Primjerice, cijela prednja armatura prekrivena je tvrdom plastikom, no prošarana imitacijom šavova doima se kao da je prekrivena kožom. U vozačevo okruženje lijepo se uklapaju spojeni zasloni instrumentne ploče i multimedije, svaki od 10,25 inča. Nude pregledan, jednostavan prikaz najvažnijih funkcija, što dobro dođe s obzirom na to da se sa svime, osim klimom i ventilacijom, upravlja preko zaslona. Upravljač, sportski podrezan s donje strane, lijepo sjeda u ruke, poželjeli smo tek da ima nešto izdašniji hod po dubini. No, i ovako smo se ugodno smjestili u sjedala prekrivena eko kožom, sprijeda namjestiva strujom i grijana.
Općenito, Forthing nudi rijetko viđen bogat popis serijske opreme, barem kad se na stranu stave manjkavosti vezane uz sigurnosnu elektroniku.
Sve spomenuto, poput kožnih presvlaka sjedala i alu naplataka, pa i automatska klima, panoramski krov, kamera za pomoć pri vožnji unazad, čak i metalik lak... Sve se nudi bez centa doplate, što kineskom SUV modelu daje vjetar u leđa u odnosu na uglavnom osjetno skuplju konkurenciju. Tim više jer je sve fino izvedeno, od prekidača i polugica na upravljaču, do piano plastike na središnjoj konzoli, koja neće zaškripati niti kad se punom težinom na nju naslonite.
Prostora isto ima dovoljno, kako sprijeda, tako i straga, gdje se ugodno mogu smjestiti i više osobe. S prtljažnikom, čija se vrata serijski pokreću na struju, ponešto je drukčija situacija. U osnovnoj postavci nudi 480 litara, no na pogled djeluje skromnije, posebice kad se ispod podnice nalazi rezervna guma umanjenih dimenzija. To je praktičnije rješenje od inače sveprisutnog kita za krpanje gume, no uzima prostor. Ponešto bolji rezultat postiže se preklapanjem naslona stražnjih sjedala, kad raste na solidnih 1420 litara. Zanimljiv je i pogonski sklop. Motorizacija se svodi na jedan, ali vrijedan motor – provjereno izdržljiv 4-cilindarski 1.5-litreni Mitsubishijev benzinac oznake 4A95TD opremljen turbopunjačem, izravnim ubrizgavanjem goriva i filtrom čestica kako bi zadovoljio normu Euro 6.
Raspolaže s pristojnih 177 KS i 260 Nm, no više nego žustrim ubrzanjima ugađa uglađenim radom i pitomim, uvjerljivim zvukom. Lijepo razvija i brzinu, što je zasluga i 7-stupanjske automatike s dvostrukom spojkom, koju su Kinezi dobavili iz asortimana austrijske Magne-Steyr. I najveća brzina, elektronski limitirana na 180 km/h, više je nego dovoljna za ugodno krstarenje autocestom, a lijepo se vozi i kroz zavoje, gdje do izražaja dolazi umješno podešen ovjes sa stražnjim multilinkom. Zadanu putanju drži iznenađujuće poslušno za automobil povišene koncepcije, iako treba reći da podnica nije dramatično odignuta od tla (16,5 cm).
No, ima i detalja koji pomalo smetaju. Primjerice, prebačaji prilikom parkiranja u hod unazad znaju zahtijevati više pokušaja, jer elektronika isprve ne uspijeva registrirati pomak ručice mjenjača. Osim toga, voljeli bismo i da upravljač nudi više povratnih informacija, a niti potrošnja u gradu nije za pohvalu, iako vjerujemo da je za prosjek od 9,5 litara odgovoran i zagrebački Advent, koji je ozbiljno zagušio ulice po središtu. Ukupno gledajući, prosjek od 8,6 litara, dobiven uz puno gradskih kilometara, nije dramatičan za SUV koji na vagi ipak broji više od 1,6 tona.
Kad se podvuče crta, kineski SUV je zapravo ugodno iznenađenje, pri čemu cijena od 29.990 eura dobiva još više na težini, posebno kad se zna da je u nju uključeno baš sve što se od opreme može vidjeti na testnom primjerku, pa i jamstvo od pet godina ili 100.000 km.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....