Peugeot je predstavio treću generaciju modela 308 još u ožujku 2021. godine, a karavansku verziju 308 SW tri mjeseca kasnije. Nakon četiri godine došlo je i vrijeme da se ova generacija osvježi, pa je održana premijera osvježenih (facelift) modela 308 i 308 SW koji su jedan od sinonima C-segmenta automobila.
Novi Peugeot 308, prema proizvođaču, podiže užitak u vožnji na potpuno novu razinu, s profinjenim novim dizajnom, jedinstvenim dinamičkim kvalitetama, nizom pogonskih sklopova koji zadovoljavaju sve potrebe više nego ikad - uključujući još učinkovitiji potpuno električni E-308 - i novom ponudom usluga koje osiguravaju da se ovo iznimno iskustvo nastavi s potpunim mirom.
Peugeot nudi nove modele 308 i 308 SW s četiri opcije pogonskih sklopova - električnim, plug-in hibridnim, hibridnim i dizelskim - i pet paketa opreme: Style, Allure, GT i GT exclusive, kao i Business verzijom.
Novi stil osvježenog 308 dizajnirali su dizajnerski timovi Peugeota sa sjedištem u Vélizyju u pariškoj regiji. Svi novi modeli 308 sastavljaju se u povijesnoj tvornici u Mulhouseu u istočnoj Francuskoj.
Kao i svi Peugeot modeli u Francuskoj (električni, s motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridni, osobna vozila i laka gospodarska vozila), novi 308 ima koristi od PEUGEOT CARE programa: jamstvo za vozilo do 8 godina/160.000 km. Recimo i to kako će narudžbe će biti otvorene u jesen ove godine.
Novi 308 i 308 SW dijele isti DNK, ali predstavljaju dva različita stila. Novi 308, sa svojim jedinstvenim stilom i savršeno uravnoteženim proporcijama, nesumnjivo nudi jedan od najsportskijih dizajna u C-segmentu. Novi 308 SW, punopravni model u ponudi, ističe se svojim elegantnim profilom i sofisticiranim stražnjim dijelom koji mu omogućuju kombiniranje elegancije i praktičnosti.
Nova rešetka u boji je karoserije u skladu s najnovijim Peugeot modelima. Na svim novim 308, elementi rešetke su šire razmaknuti u sredini kako bi se optimizirao protok zraka i postaju gušći prema stranama, poboljšavajući njezinu vizualnu prisutnost. GT paket opreme dolazi standardno s osvijetljenim prednjim dijelom kako bi se dodatno naglasio njegov prepoznatljiv karakter.
Novi 308 ima jedinstveni svjetlosni potpis s tri tanke LED kandže postavljene u području očiju kako bi se pojačala izražajnost vozila. Ovaj ikonični potpis, koji također funkcionira kao dnevna svjetla i pokazivači smjera (sa sekvencijalnim pokazivačima smjera na paketima GT i GT Exclusive), u potpunosti utjelovljuje identitet marke.
Kako bi se pojačala izražajnost novog 308, svjetlosne funkcije - kratko i dugo svjetlo - raspoređene u dva horizontalna dijela koji se preklapaju (kratko svjetlo gore; dugo svjetlo dolje) postavljene su niže. Zahvaljujući vrlo kompaktnim modulima, diskretno su integrirane u branik, postaju gotovo nevidljive kada vozilo miruje.
Dinamika vanjskog dizajna odražava se i u unutrašnjosti: linije su čiste, čiste i besprijekorno integriraju instrument ploču, 10-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir i glavne kontrole.
Jedinstvena arhitektura instrumentne ploče dizajnirana je kako bi se oslobodio maksimalan prostor za putnike na prednjim sjedalima. Visokokvalitetni materijali, poput pravog aluminija i Alcantare®, dodatno pojačavaju osjećaj udobnosti.
Ključni element užitka u vožnji, poznati PEUGEOT i-Cockpit®, doseže jedan od svojih najrafiniranijih izraza u novom 308. S instrumentnom pločom u visini glave, kompaktnim upravljačem... ergonomija je iznimna. Sve je prirodno smješteno ispred očiju i ruku vozača, uključujući kontrole smještene na središnjem dijelu armaturne ploče, koji je blago orijentiran prema vozaču.
Novi 308 ima elegantna, sportski inspirirana prednja sjedala. Sjedala s AGR certifikatom - oznaka izvrsnosti koju dodjeljuje neovisno udruženje medicinskih i zdravstvenih djelatnika za njihove ergonomske kvalitete i širok raspon podešavanja - dostupna su kao opcija za pakete opreme Allure i GT.
Funkcije masaže i grijanja za prednja sjedala također se nude kao opcija za ove pakete opreme i dolaze kao standard za paket opreme GT Exclusive.
Na novom 308 SW Hibridni model, u verzijama Allure, GT i GT Exclusive, s dvostrukim podom prtljažnika, idealno raspoređuje prostor za utovar, s volumenom od 598 l do 1487 l. Osim toga, električno podizanje vrata prtljažnika olakšava pristup prtljažniku kada su vam ruke pune.
Kako bi potaknuo svoje kupce u prelasku na električnu mobilnost, u novom E-308, Peugeot nudi posebno visokoučinkovit pogonski sklop s povećanim dometom. Evolucija koja dodatno jača atraktivnost E-308, koji je već rangiran kao najučinkovitiji automobil na tržištu (iza samo E-208) u njemačkom ADAC Ecotestu 2024.
Elektromotor od 115 kW (156 KS) s okretnim momentom od 270 Nm omogućuje dinamično ubrzanje. Uparen je s baterijom od 58,4 kWh (55,4 kWh iskoristivo) koja radi na 400 volti.
Regenerativno kočenje omogućuje glatkije iskustvo vožnje. Pomoću polugica iza kompaktnog upravljača, vozač može lako aktivirati regenerativno kočenje u 3 razine, lijeva poluga povećava regeneraciju, a desna smanjuje. Tri razine regeneracije su: Niska (-0,8 m/s²) za osjećaje slične onima kod vozila s motorom unutarnjeg izgaranja, Umjerena (-1,3 m/s²) za povećano usporavanje pri otpuštanju papučice gasa i Povećana (-1,8 m/s²) za maksimalno usporavanje i time maksimalnu regeneraciju. Posljednje dvije razine automatski pale stražnja stop svjetla.
Novi E-308 nudi produženi domet od 450 km (kombinirani ciklus WLTP), čime se pozicionira na vrhu svog segmenta u tom pogledu. Ova performansa, koja predstavlja napredak od 34 km u usporedbi s prethodnim modelima, postignuta je pomnim radom na učinkovitosti.
Trofazni ugrađeni punjač dolazi standardno i isporučuje 11 kW snage. Utičnica za punjenje kompatibilna je sa svim načinima punjenja. S javne punionice od 100 kW moguće je napuniti se od 20 do 80 posto za 32 minute.
Novi E-308 je sada opremljen predispozicijom za funkciju V2L, koja omogućuje visokonaponskoj bateriji automobila napajanje vanjskih električnih uređaja. Na primjer, punjenje električnog bicikla ili upravljanje mobilnom rasvjetom. Sustav može osigurati do 3,5 kW i 16 A. Adapter za napajanje vanjske opreme dostupan je kao dodatna oprema kod Peugeot prodajnih mjesta.
Novi 308 Plug-in Hybrid 195 KS kombinira elektromotor od 92 kW (125 KS) s turbopunjenim 1,6-litrenim 4-cilindričnim motorom s unutarnjim izgaranjem od 150 KS (110 kW), za kombiniranu snagu od 195 KS (143 kW). 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom e-DCS7 jamči brzu i glatku promjenu brzina.
Ovaj plug-in hibridni pogonski sklop druge generacije uključuje bateriju od 17,2 kWh koja osigurava dodatnih 20 km dometa, dajući 100 posto električni domet od 85 km (kombinirani ciklus WLTP). Može se napuniti za samo 2 sata i 5 minuta (punjač od 7,4 kW) ili za 7 sati i 25 minuta pomoću standardne kućne utičnice (10 A, 2,3 kW).
Za one koji žele prvi pristup elektrifikaciji, novi 308 nudi hibridni pogonski sklop od 145 KS uparen sa 6-stupanjskim elektrificiranim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom e-DCS6.
Zahvaljujući bateriji koja se automatski puni tijekom vožnje, ova tehnologija pruža dodatno pojačanje okretnog momenta za posebno dinamično ubrzanje uz održavanje kontrolirane potrošnje (4,7 do 5 l/100 km ovisno o modelu, kombinirani ciklus WLTP). U urbanim područjima, 308 i 308 SW Hybrid 145 mogu voziti do 50 posto vremena u 100 posto električnom načinu rada s nultom emisijom.
S predanošću pružanju rješenja prilagođenih svim kupcima i namjenama, Peugeot nudi novi 308 s 1,5 L BlueHDi 130 KS četverocilindričnim dizelskim motorom koji je dokazao svoju učinkovitost. S automatskim mjenjačem EAT8, posebno je prikladan za intenzivnu vožnju na duge relacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....