StoryEditorOCM
Auto-motobogata baština

Peugeot vraća kultnu oznaku ‘u igru‘: E-208 GTi reinkarnacija je marke u odijelu električnog sportaša

Piše Robert Radica
21. lipnja 2025. - 09:15

Peugeot je na kultnoj utrci u Le Mansu predstavio novi E-208 GTi. Kultna oznaka GTi se vraća na jednom od najuspješnijih automobila u B-segmentu, Peugeotu E-208. Ovaj model je prvi potpuno električni GTi. S fokusom na osjećaj vožnje, E-208 GTi se može pohvaliti najboljim performansama na tržištu električnih sportskih automobila, s 280 KS i ubrzanjem do 100 km/h za samo 5,7 sekundi.

Tijekom četiri desetljeća, oznaka Peugeot GTi obilježila je povijest sportskih automobila s nekoliko proizvodnih modela hvaljenih zbog svojih performansi i dinamičkih kvaliteta, poput npr. modela 306, 206, 207, 208. Ova oznaka je obilježila i povijest motorsporta s brojnim pobjedama, posebno u reliju. Kao i svi GTi modeli već 40 godina, E-208 GTi se prvo ističe svojim snažnim stavom na cesti zahvaljujući karoseriji sniženoj za 30 mm i tragovima kotača proširenim za 56 mm sprijeda i 27 mm straga.

image
Peugeot

Veliki 18-colni kotači s oznakom ‘PEUGEOT GTi‘ doprinose snažnom stavu. Njihova perforirana struktura odaje počast kultnim kotačima ‘Hole‘ modela 205 GTi. Ali kod GTi-ja, dizajn također služi performansama, jer ti otvori također pomažu u optimizaciji hlađenja kočnica. Lukovi kotača još su jedna točka susreta estetike i učinkovitosti. Prošireni su kako bi se prilagodili povećanim tragovima kotača i istaknuti elegantnom i sportskom crvenom linijom – još jedan posveta modelu 205 GTi. Njihov donji dio je proširen kako bi se očistile gume, što pomaže naglasiti sportski stil automobila.

Prednji spojler dodan je na donji dio prednjeg branika. Specifični aerodinamični difuzor smješten ispod stražnjeg branika, koji integrira novo malo LED svjetlo za maglu, obojen je u sjajno crno za više elegancije i diskrecije. Dinamični stil originalnog E-208, jedan od ključnih elemenata uspjeha modela, olakšao je rad dizajnera E-208 GTi. Kompaktna karoserija E-208, s velikodušnim ramenima i kratkim prevjesima, bila je idealna baza čiji je stav pojačan na E-208 GTi spuštanjem automobila i proširenjem tragova kotača.

image
Peugeot

E-208 GTi je prvi potpuno električni automobil koji je dizajnirao Peugeot Sport. Iskustvo koje je tim stekao na Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) s Peugeot 9X8 hibridima koji se natječu u kategoriji hiperautomobila bilo je vrijedno za dizajn E-208 GTi, posebno za optimizaciju upravljanja toplinom i povrata energije. Inženjeri Peugeot Sporta također su opsežno radili na šasiji i kočenju E-208 GTi. Predstavljanje E-208 GTi u srcu francuskog i međunarodnog motorsporta, za jedan od najvećih sportskih događaja godine, 24 sata Le Mansa, nije slučajnost. Preuzimajući stručnost sa staze i primjenjujući je na cesti.

Snažan elektromotor E-208 GTi proizvodi se u Trémeryju, u istočnoj Francuskoj, tvornici koja je povijesno specijalizirana za proizvodnju motora, a sada je posvećena električnim pogonskim sklopovima kao dio zajedničkog pothvata Emotors između Stellantisa i Nidec Leroy-Somera. Peugeot je zahtijevao najbolje za E-208 GTi, tražeći od francuskih dobavljača specifične elemente. To se posebno odnosi na gume, temeljne elemente učinkovitosti: Michelin, dugogodišnji Peugeotov partner, isporučio je visokoperformansne gume za E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 u dimenzijama 215/40-18.

image
Peugeot

Sportski i elegantni dizajn specifičnih prednjih sjedala, s integriranim naslonima za glavu, odaje počast dizajnu sjedala 205 GTi 1.9 sa središnjim crvenim obrubom koji se proteže preko sjedala i naslona. A da ne spominjemo crvenu mrežicu na desnoj strani sjedala koja podsjeća na onu na 205 GTi 1.6. Kompaktni upravljač, ključni element užitka u vožnji marke Peugeot, izrađen je od perforirane crvene kože u kombinaciji s Alcantarom® i središnjim amblemom koji također postaje crven.

E-208 GTi ima prednja sjedala dizajnirana kako bi omogućila korisnicima da ‘postanu jedno‘ s automobilom. Posebno su obavijajuća, kako u podnožju tako i sa strane, te integriraju naslone za glavu. Pružajući učinkovitu potporu u sportskoj vožnji, također su udobna i praktična u svakodnevnom životu, osiguravajući svestranost koja je dio DNK-a GTi-ja.

Osjetljivost upravljača modela E-208 GTi posebno je kalibrirana kako bi ponudila posebno izravan odziv prilagođen dinamičnoj vožnji. Specifičan kompaktni upravljač (vidi gore) pomaže u pružanju jedinstvenih osjećaja vožnje. Grafika digitalne instrumentne ploče i središnjeg zaslona crvene su boje u standardnoj konfiguraciji, a dostupne su i specifične stranice s indikacijama performansi.

Novi E-208 GTi je opremljen je elektromotorom M4+ koji razvija 280 KS i nudi impresivan okretni moment od 345 Nm. E-208 GTi tako nudi najbolje performanse od svih modela u B-segmentu: ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi i maksimalnu brzinu ograničenu na 180 km/h. Novi E-208 GTi ima diferencijal s ograničenim proklizavanjem integriran u reduktor koji optimizira ponašanje u zavojima, pružajući agilnost, učinkovitost i stabilnost.

image
Peugeot

Električna baterija CATL bruto kapaciteta 54 kWh u modelu E-208 GTi ima koristi od optimiziranog upravljanja koje je štiti u sportskoj vožnji i specifičnog sustava hlađenja prilagođenog visokim performansama. E-208 GTi nudi najbolji omjer snage i težine u svom segmentu (5,7 kg/KS). Prednost je to koja se može savršeno iskoristiti zahvaljujući brojnim modifikacijama šasije koje su inženjeri Peugeot Sporta napravili.ESP sustav modela E-208 GTi nudi specifičan sportski način rada koji isključuje sustave pomoći vozaču kako bi se maksimizirali osjećaji, na primjer na stazi.

Što se kočenja tiče, novi E-208 GTi ima prednje diskove promjera 355 mm s fiksnim čeljustima s 4 klipa posebno dizajniranim za optimizaciju hlađenja i osiguravanje optimalne i konstantne snage kočenja u svim okolnostima. Dizajn ovih iznimnih kočnica nadzirali su inženjeri Peugeot Sporta. Njihove crveno obojene čeljusti stoga nose ovu oznaku izvrsnosti. To nije slučaj sa stražnjim disk čeljustima, koje su iste kao i kod originalnog E-208, što je znak učinkoviti samog modela.

image
Peugeot

Zahvaljujući bateriji bruto kapaciteta 54 kWh s optimiziranim upravljanjem i prirodnim svojstvima učinkovitosti E-208, GTi verzija nudi domet od 350 km u mješovitom WLTP ciklusu, savršeno prikladan za svakodnevnu upotrebu. E-208 GTi se može napuniti za 4 sata i 40 minuta putem WallBoxa (7,4 kW). Funkcija ‘80 posto ograničenja napunjenosti‘, dostupna na izmjeničnu struju (AC), također omogućuje prilagodbu razine napunjenosti svakodnevnoj upotrebi. Za intenzivnije upotrebe, poput vožnje na stazi, E-208 GTi može se napuniti od 20 do 80 posto za manje od 30 minuta na punionici od 100 kW.

Kao i svi modeli E-208, GTi je opremljen Planerom putovanja povezanim s povezanim navigacijskim sustavom koji optimizira putovanja kako bi se maksimizirao domet automobila i olakšalo punjenje. E-208 GTi nudi funkciju punjenja vozila (V2L) koja omogućuje napajanje električnog uređaja putem visokonaponske baterije automobila.

image
Peugeot
image
Peugeot
image
Peugeot
image
Peugeot
image
Peugeot
image
Peugeot
image
Peugeot
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 04:42