StoryEditorOCM
Auto-mototreća generacija

Porsche Cayenne Electric nastavlja sportski DNK marke s digitalnim inovacijama, nudi nove detalje u unutrašnjosti

Piše Robert Radica
19. listopada 2025. - 19:49

Porsche je još ranije najavio da budući Cayenne Electric neće biti jedini Cayenne u njihovoj ponudi. Postojeći Cayenne treće generacije će naime ostati u prodaji, nudeći SUS i hibridne pogonske opcije i nakon 2030. godine, uz najavu da će Porsche nastaviti unapređivati twin-turbo V8 motor da bi bio u skladu s budućim propisima o emisiji ispunih plinova.

Usred nedavnih sumnji o EV budućnosti, Porsche je potvrdio da će aktualni Cayenne ostati u prodaji s novim modelom Cayenne Electric, nudeći tako tri varijante pogona – SUS, hibrid i EV – sve do narednog desetljeća. Kompanija u objavi kaže: „Porsche istovremeno ide naprijed s razvojem svojih moćnih hibridnih modela i modela motora s unutrašnjim sagorijevanjem i nakon 2030. godine, uspješan SUV će se nuditi s tri varijante pogonskog sklopa širom svijeta.” 

Oliver Blume, generalni direktor Porsche AG, potvrdio je da će Cayenne Electric postaviti nove standarde u segmentu električnih SUV vozila. Blume je dodao da će kupci Porschea „i dalje moći birati između širokog spektra moćnih i efikasnih SUS modela i hibridnih modela“ u sljedećem desetljeću. Ovo će biti omogućeno „daljom nadogradnjom“ trenutačne treće generacije, koja će biti dostupna s Cayenneom Electric.

image
Porsche

To znači da je Porsche odlučan zadržati twin-turbo V8 motor. Inženjeri iz Zuffenhausena već poboljšavaju efikasnost pogonskog sklopa primjenom „opsežnih tehničkih mjera“. Ovo će omogućiti da V8 bude u skladu s budućim zakonskim zahtjevima i ostati u prodaji duže nego što se očekivalo.

Aktualna treća generacija je predstavljena 2017. godine i dobila je veliko unaprjeđenje 2023. godine. Ponuda nakon 2030. će vjerojatno zahtijevati još jedan facelift, čime će biti u rangu s novijim modelima. Usprkos obnovljenom višestrukom pristupu, izvršni direktor Porschea insistira da je kompanija „čvrsto posvećena elektromobilnosti“.

Porsche je ranije već potvrdio da će električni Cayenne biti baziran na VW Group Premium Platform Electric (PPE) arhitekturi, integrirajući najnoviju tehnologiju u smislu „visokonaponskih sustava, pogonskog sklopa i šasije“. Među ciljevima za razvoj novog Cayennea su „Porscheove vozne karakteristike, veliki kapacitet i stabilno punjenje, visoka efikasnost i visoka razina udobnosti i svakodnevne upotrebljivosti“.

image
Porsche

Električni Cayenne može povući i do 3,5 tone, a između ostalog, ima i Porsche Active Ride. Ovo je pametan, aktivan sustav šasije koji podiže udobnost i dinamiku na novu razinu. U vezi unutrašnjosti, kompanija navodi da Cayenne Electric transformira unutrašnjost u prostor za iskustvo, kombinirajući Porscheov sportski DNK s digitalnim inovacijama.

U njegovoj srži je Flow Display – zakrivljeni OLED displej koji se besprijekorno ulijeva u centralnu konzolu, omogućavajući jedinstveni operativni format. S dodatnim ekranima, on formira najveću kontinuiranu digitalnu površinu u bilo kojem Porscheu. Tu su potpuno digitalna instrument tabla s OLED tehnologijom od 14,25 inča, opcijski suvozački displej od 14,9 inča (koji nudi zabavu, kontrolu aplikacija i stream – čak i tijekom vožnje, bez ometanja vozača), kao i zakrivljeni OLED multimedijalni ekran od 12,25 inča koji se proteže niz centralnu konzolu i sadrži većinu kontrola klime. Ostalo je nekoliko fizičkih prekidača, iako mnogo manje nego kod Cayennea s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem.

image
Porsche

Cayenne Electric je dostupan i s head-up displayem s proširenom stvarnošću. Svi putnici u Cayenneu Electric uživaju u znatno više prostora i udobnosti. Zadnja sjedišta su standardno električno podesiva, što omogućava fleksibilno podešavanje. Još jedna karakteristika je novo površinsko grijanje, koje zagrijava ne samo sjedišta već i velike kontaktne površine kao što su nasloni za ruke i dijelovi panela vrata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 15:44