Naporan je tjedan iza uprave Porschea, pored najave planova u vezi s razvojem novog benzinski pogonjenog SUV-a koji bi trebao zamijeniti Macan, kompanija je izrazila svoje dugoročno posvećivanje konvencionalnom pogonu. Šef kompanije, Oliver Blume, objavio je tijekom godišnje konferencije za medije da će Cayenne i Panamera zadržati benzinske pogonske sklopove u narednom desetljeću. U Zuffenhausenu kažu da će se razvoj oba modela nastaviti.
Dok je Panamera nedavno ušla u novu generaciju, Cayenne je s nama u trenutačnoj formi od 2017. Luksuzni SUV, sada u svojoj trećoj iteraciji, prošao je kroz sveobuhvatnu restilizaciju 2023. Ne moramo se plašiti smanjenja radne zapremine, jer je Porsche već objavio da će Cayenne u ponudi zadržati V8 i nakon isteka ovog desetljeća. Isti recept bi trebao biti primijenjen na Panameru, s tim što će oba modela zadržati V6 jedinice u niže pozicioniranim verzijama. „Plug-in“ hibridi će ostati u igri i pružit će duži domet na čisto električni pogon.
Zašto Porsche mijenja strategiju i produžava život SUS motora? Odgovor je jednostavan, a on se odnosi na neodrživost preambicioznih EV planova. Tijekom medijske konferencije, šef Porschea je priznao da je nerealan plan da se do 80 posto prodaje odnosi na elektromobile do kraja desetljeća. Prošle godine, samo 12,7 posto automobila koje je Porsche isporučio nisu imali motore s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ako bude odobren, novi SUV o kojem smo već pisali, bit će lansiran neposredno prije 2030., što znači da će Porsche imati četiri benzinska modela u prodaji sljedeće desetljeće, uključujući 911-icu. Dalja ulaganja u konvencionalni portfolio neće ometati uvođenje novih električnih modela. Čisto električni Cayenne će se pojaviti kasnije tijekom ove godine, a nakon njega će uslijediti 718 Boxster/Cayman u električnim izdanjima. Veliki SUV s tri reda sjedišta i čisto električnim pogonom stiže tijekom ovog desetljeća.
Porsche godinama govori da će 911 biti posljednji model kompanije koji će u ponudi imati motore s unutrašnjim sagorijevanjem, tako da je njegova budućnost osigurana. Marka iz Zuffenhausena nade polaže u sintetička goriva, koja će na životu održati kultni sportski model. Porsche je uzeo stvari u svoje ruke, započevši proizvodnju eFuel goriva u tvornici u čileanskom Punta Arenas, gdje je prvi 911 napunio gotovo ugljično neutralno gorivo krajem 2022. godine. eFuel se pravi od vode i ugljik-dioksida uz pomoć električne energije dobivene iz vjetra.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....