StoryEditorOCM
Auto-motooptimizacija

Redefinicija koncepta: nova Toyota bZ4X nudi više snage, veću efikasnost i ozbiljno unaprjeđenje u pogledu udobnosti

Piše Robert Radica
14. prosinca 2025. - 14:48

Toyota je prvi serijski električni SUV predstavila 2022. godine, ali je sada pripremila model koji praktično redefinira originalni koncept. Iako izgleda kao „osvježenje”, novi Toyota bZ4X je mnogo više od toga: kompletno osmišljena električna platforma s novim baterijama, snažnijim eAxle pogonom i unaprijeđenim komforom. Sve što je funkcioniralo – zadržano je. Sve drugo – dotjerano, pojačano i optimizirano.

Toyota uvodi dva nova paketa: 57,7 kWh i 73,1 kWh, čime kupac dobiva jasnu opciju zavisno od budžeta i planirane upotrebe vozila. Snažnija verzija sada i do 343 KS, što je najjača Toyota u Europi izvan GR sportskog programa. Maksimalni domet od 569 kilometara dostupan je u FWD konfiguraciji s većom baterijom i 18-inčnim naplacima. Uz to, AWD verzija sada može vuči prikolicu do 1.500 kilograma, što je rijetkost među električnim SUV-ovima.

image
Toyota

Toyota je uložila mnogo truda u unaprjeđenje pouzdanosti i stabilnosti punjenja – posebno po hladnom vremenu, gdje mnogi EV modeli padaju na testu. Uvedeno je prethodno zagrijavanje baterije, pa punjenje od 10–80 posto na DC 150 kW punjaču traje samo 28 minuta, i to u rasponu od –10 do +25 Celzijusa. Vlasnik može ručno uključiti predgrijavanje, zakazati ga ili da ga prepustiti navigaciji kada kao odredište odabere brzi punjač.

Toyota koristi novu generaciju kompaktnih i lakših eAxle jedinica. Ključna stvar su SiC poluvodiči, koji omogućavaju manje gubitke energije i više snage. Prednji motor sada isporučuje 167 kW, a zadnji u AWD aranžmanu 87 kW. Rezultat je brži odziv, manje potrošnje i bolje ponašanje na putu, posebno kroz krivine zahvaljujući novom sustavu za raspodjelu obrtnog momenta.

Suradnja Toyote i Subarua i dalje je vidljiva u AWD verziji. Sustav X-MODE, uz Grip Control, omogućava stabilno upravljanje u dubokom snijegu, blatu i na zahtjevnim usponima. Tu su i Multi-Terrain Monitor s prikazom ispod vozila i Panoramic View Monitor za precizne manevre čime bZ4X ostaje jedan od rijetkih EV SUV-ova koji se ne plaše lošeg terena.

image
Toyota

Prednji dio sada ističe hammerhead identitet Toyote kroz novu LED svjetlosnu traku. Aerodinamika je poboljšana, zahvaljujući suptilnim, ali efektnim izmjenama zadnjeg spojlera i obloge podvozja. Unutra – potpuni zaokret: nova horizontalna tabla, 14-inčni ekran, niža konzola i ergonomičniji raspored komandi. Ambijentalno svjetlo u 64 boje, novi materijali od recikliranog PET-a i odlično izolirana kabina daju SUV-u mnogo ugodniju atmosferu nego ranije.

Toyota je najviše radila na komforu putnika otraga. Novi amortizeri, drugačiji odnos opruga i poboljšano oslanjanje smanjuju udarce i vibracije. Dodana je izolacija, nova akustična stakla, apsorberi buke u zadnjem dijelu, tiši zadnji elektromotor i pojačane vezne tačke na karoseriji. S ovim poboljšanjima buka u kabini više nije slaba točka bZ4X-a.

image
Toyota

Novi model dobiva najsuvremeniju generaciju Toyota Safety Sense sistema, s poboljšanim Pre-Collision sustavom, Emergency Steering Assist funkcijama, Lane Trace Assist nadzorom i Proactive Driving Assist inteligencijom. Velika prednost je što se sustavi ažuriraju over-the-air. Vlasnik koristi aplikaciju za planiranje punjenja prema nižoj tarifi, predgrijavanje i hlađenje kabine prije vožnje, slanje programiranih destinacija izravno u automobil, kontrolu zidnog punjača Toyota HomeCharge. Digitalni ključ omogućava dijeljenje pristupa vozilu korištenjem telefona – praktično za obitelj ili dostavne usluge.

image
Toyota
image
Toyota
image
Toyota
image
Toyota
image
Toyota
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 14:50