Renault si je postavio prilično ambiciozan plan, a taj je da s novim Renaultom 4 E-Tech electric doprinese popularizaciji električnih vozila diljem Europe. I dok je novi Renault 5 E-Tech electric, koji je također ponovno osmišljen, više namijenjen urbanim kupcima, Renault 4 E-Tech electric cilja na širu publiku, uključujući mlade obitelji.
Kako bi to postigao, oslanjati će se na istu ključnu kvalitetu kao i njegov legendarni prethodnik koji je prije četiri godine proslavio svoj 60-ti rođendan: svestranost. To je ono što bi trebalo privući korisnike, bilo da se radi o svakodnevnom putovanju na posao, vikendima ili razonodi, sami ili s obitelji, u gradu, na selu, u planinama ili na autocesti.
Renault 4 E-Tech electric postavlja nove standarde u klasi u pogledu unutarnjeg prostora, modularnog dizajna i kapaciteta prtljažnika. Ima 420 kubičnih litara prostora, niski prag za teret, domišljate pretince za pohranu, sklopivu stražnju klupu, pa čak i sklopivo suvozačko sjedalo – prvi put za Renaultovo električno vozilo. Također je spreman za blatnjave ili neravne ceste zahvaljujući povećanom razmaku od tla i naprednom sustavu kontrole proklizavanja Extended Grip. Istovremeno, olakšava svakodnevnu vožnju funkcijom One Pedal, maksimizirajući regenerativno kočenje kako bi se vozilo potpuno zaustavilo.
Gledajući izvana možemo vidjeti ikonu 60-ih u mnogim detaljima koji su ažurirani s modernim zaokretom: rešetka hladnjaka, poklopac motora, odbojnici, stražnja četvrtasta svjetla, zaštita vrata, svjetla u obliku kapsule... pa čak i platneni krov Plein Sud na otvaranje.
Prednja rešetka je prvi detalj koji upada u oči. Snažno nadahnut originalnim Renaultom 4, ipak je jedinstven sa svojim kontinuirano osvijetljenim okvirom i logotipom Renault u sredini. Izrađen iz jednog komada (dug 1,45 m), prvi je u svijetu u automobilskoj industriji, izazov kojemu su zajednički pristupili odjeli dizajna, inženjeringa i proizvodnje Renaulta i Amperea. Poput Renaultovog logotipa u sredini, osvijetljena je jedna neprekinuta linija svjetla, bez tamnih područja.
Linije poklopca motora nastavljaju se do dna rešetke, tako da poklopac motora izgleda vodoravnije, a rešetka okomitije, baš kao na izvornom modelu. Obrub na vrhu poklopca motora podsjeća na rešetku na Renaultu 4 iz 1960-ih. Sprijeda i straga, odbojnici imaju graničnike na oba kraja. Ova značajka dizajna podsjeća na kuke koje drže odbojnike originalnog Renaulta 4. Međutim, za razliku od kuka, graničnici su dostupni s prilagođenim ukrasima.
Straga, trodijelna svjetla dobivaju novi život. Sportskih modernih linija s prepoznatljivim LED potpisom, dizajn je pak posveta obliku kapsule ikone 60-ih.
Elegantno stražnje polusvjetlo zadržava ne samo svoj prirodni položaj na boku, već i prepoznatljivi linije svog prethodnika. Tri identifikacijske trake isklesane na panelima vrata dodaju dašak razlikovanja profilu Renaulta 4 E-Tech electric, podsjećajući na Renault 4 GTL. Konačno, krov zadržava amblematski dizajn povijesnog modela, uz dodatak krovnih nosača za današnje potrebe.
Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, Renault 4 E-Tech electric idealnih je proporcija za vozilo pozicionirano na vrhu B segmenta. Vozilo koje je kompaktno, električno i svestrano po dizajnu. Duljina mu je 4143 mm čime ostaje kompaktno vozilo, širina ostaje umjerena na 1796 mm (2020 mm s otvorenim retrovizorima), dovoljna za kretanje po gradu bez poteškoća. Visok je 1572 mm s krovnim šinama (1552 mm bez), u rangu s Capturom.
Glavna razlika između njih leži u razmaku od tla. Renault 4 E-Tech electric mjeri 181 mm, 12 mm više od Captura. Međuosovinski razmak je produžen na 2624 mm za veći unutarnji prostor.
Kad je riječ o njegovom prtljažniku ovaj je dio vozila zahtijevao značajnu stručnost u pogledu dizajna i inženjeringa. Kako bi se ispunio cilj maksimiziranja volumena prtljažnog prosotra, prvi korak je bilo maksimalno otvaranje vrata prtljažnika. Dok su proporcije automobila olakšavale povećanje dimenzija, svjetla su morala biti postavljena na takav način da vrata izgledaju okomito, na isti način kao na starom Renaultu 4. I premda je Renault 4 E-Tech electric viši, prtljažnik je morao biti lako dostupan. Zbog toga se vrata prtljažnika protežu sve do odbojnika, za utovarni prag visok samo 61 cm, u prosjeku 10 cm niži od konkurencije.
Funkcionalne kvalitete prtljažnika također su ilustrirane drugim značajkama, kao što su mali prostori za pohranjivanje predmeta kao što su boce vode i pretinci za pohranu sa strane za dodatke. Također su uključeni: četiri kuke za vezivanje, dvije plastične kuke za vrećice, gumica sa svake strane za držanje predmeta na mjestu. A s motoriziranim vratima prtljažnika, nošenje kupnje ili bebe nikada više neće biti problem. Prtljažnik se automatski otvara kada zavučete nogu ispod stražnjeg kraja.
Atmosfera unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech electric varira ovisno o završnoj obradi. Na završnoj obradi evolution, pogled odmah privlače svijetle boje armaturne ploče i panela vrata u kontrastu s tamno sivim prošivenim tekstilom presvlaka i gornjim šavovima u bojama francuske zastave.
Techno završna obrada je u znaku trapera. Reciklirana presvlaka u tamnoplavoj boji vrlo je slična trapericama koje se nose u svakodnevnom životu. Bakrene zakovice na bočnim stranama sjedala uključuju ‘uskršnje jaje‘ na kojem piše: Allez-y vous êtes en Renault 4‘ (‘Samo naprijed, vi ste u Renaultu 4‘). Čak i gornji šavovi poprimaju bakrenu nijansu sličnu onoj šavova na trapericama. Ova presvlaka s prošivenim kvadratićima također se nalazi na armaturnoj ploči i panelima vrata.
Dvostruki vodoravni zaslon daje suvremeni izgled unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech. Prvi zaslon okrenut prema vozaču je digitalna ploča s instrumentima od 10,1 inča (7 inča na početnim modelima), koja prikazuje cijeli niz informacija o vožnji.
Središnji multimedijski zaslon mjeri 10" na svim verzijama. Sadrži sustav openR Link s ugrađenim Googleom. S vremenom je openR Link s Google ugrađenim multimedijskim sustavom postao obavezan na vozilima Renault. Omogućuje Renaultu 4 E-Tech electric širok raspon Googleovih usluga, zajedno sa stalnim ažuriranjima tijekom mjeseci i godina. S Google kartama ne samo da možete planirati svoje putovanje, već i zakazati punjenje sve do odredišta. Dok je minimalna potrebna razina napunjenosti prije bila 30 posto, sada se može prilagoditi za oko 10 posto ako je potrebno. Još bolje, vozači sada mogu ponovno izračunati svoju rutu, bez vraćanja na izvorni plan, ako odluče promijeniti svoje putovanje. Planer rute za EV sada može aktivirati predkondicioniranje baterije kako se vozilo približava točki punjenja, zagrijavajući ga na optimalnu temperaturu za punjenje.
Središnji multimedijski zaslon prikazuje bitne informacije poput vremena potrebnog na mjestu punjenja, raspoložive snage i postotka napunjenosti baterije po dolasku.
Renault 4 E-Tech electric je u rangu s višim tržišnim segmentima, ne samo zbog svojih sustava za pomoć u vožnji (ADAS), već i zbog sigurnosti i parkiranja. Kao i Renault 5 E-Tech electric, ima upozorenje za pozornost vozača i stražnje automatsko kočenje u nuždi, kao i prednju i stražnju detekciju s pomoći pri zadržavanju trake u nuždi i upozorenje za siguran izlazak putnika.
Renault je ponovno potvrdio svoju predanost poboljšanju sigurnosti za vozače, putnike i druge sudionike u prometu diljem svijeta, kroz niz tehnoloških napredaka. Kako bi pružio podršku vozačima i smanjio rizik od nesreća, Renault 4 E-Tech electric opremljen je s dva sigurnosna pomagala pod nazivom Safety Score i Safety Coach.Safety Score procjenjuje vaš stil vožnje ispitivanjem podataka koji se odnose na brzinu, držanje trake i držanje udaljenosti tijekom putovanja.
Renault 4 E-Tech electric ima bateriju koja je dostupna u verzijama od 40 i 52 kWh, kao i motor sa svoje dvije razine snage, 90 kW (120 KS) i 110 kW (150 kW). Kao rezultat toga, može prijeći do 400 km. Punjenje je učinkovito, s 80 ili 100 kW DC utičnicom, a također jednostavno, s različitim rješenjima koja nudi Mobilize.
Kad je riječ o svestranosti, glavni električni model Renault 4 E-Tech electric kombinira bateriju kapaciteta 52 kWh s motorom od 110 kW (150 KS), za WLTP domet do 400 km.
Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC (Nikal Mangan Kobalt) tehnologiju, za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu. Sastoji se od četiri velika modula u jednom kućištu. Ova pojednostavljena arhitektura donosi uštedu težine od 20 kg u usporedbi sa modelom ZOE. Kao rezultat toga, baterija sada teži manje od 300 kg.
Ako se pitate u čemu je razlika ove dvije baterije treba reći da manja od 40 kWh dolazi s tri modula umjesto četiri kod jače baterije, a upravo je jedan modul maknut ispod vozača. Težina jednog modula je cca. 50 kg.
Izravno temeljen na motoru električnih Megane E-Tech i električnog Scenica E-Tech, motor od 110 kW (150 KS/245 Nm) Renaulta 4 E-Tech electric isti je kao na Renaultu 5 E-Tech electric. S ovim motorom Renault 4 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h.
Sve verzije Renaulta 4 E-Tech electric isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, što automobilu daje još veću slobodu kretanja, budući da može putovati u bilo koji europski grad. U konfiguraciji od 110 kW/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric također uključuje DC punjač od 100 kW za spajanje na mjesta za brzo punjenje, posebno na autocestama. Vremena punjenja su sljedeća: 11 kW AC od 10 do 100 posto u 4 h 30 min te 100 kW DC od 15 do 80 posto u 30 min.
Renault 4 E-Tech electric također je dostupan u konfiguraciji s motorom od 90 kW (120 KS/225 Nm) i baterijom od 40 kWh. U ovom slučaju, isporučuje se s ugrađenim DC istosmjernim punjačem od 80 kW. WLTP domet prelazi 300 km, a vremena punjenja su sljedeća: 11 kW AC od 10 do 100 posto u 3 h 30 min te 80 kW DC od 15 do 80 posto u 30 min.
Za kraj, cijene za domaće tržište za Renault 4 E-Tech electric kreću od modela evolution EV40 90 kW od 30.990 eura, slijedi evolution EV52 110 kW od 33.490 eura, potom techno EV52 110 kW od 35.490 eura i razina opreme iconic EV52 110 kW od 37.990 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....