StoryEditorOCM
Auto-motoredizajn

Renault modernizirao Espace, usvojio je ažurirani dizajnerski jezik marke za suvremeniji stil s više karaktera

Piše Robert Radica
29. ožujka 2025. - 19:12

Renault je osuvremenio Espace koji sada usvaja ažurirani dizajnerski jezik marke za suvremeniji stil s više karaktera. Francuski proizvođač je točno prije dvije godine predstavio potpuno novi Espace. Šesta je to generacija modela ovog naziva, no to više nije monovolumen (MPV) već SUV-a s 5 ili 7 sjedala kojem je namjera osnažiti ofenzivu marke u C i D segmentima. 

Renault trenutno ima dva modela iz D-segmenta: Rafale i Espace. Ipak njihova baza potencijalnih kupaca je različita. Sa svojim elegantnim dizajnom i pogonskim sklopovima uključujući E-Tech 4x4 300 KS, Renault Rafale SUV coupé preferirani je izbor kupaca koji traže užitak u vožnji i uzbuđenje. S druge strane, Espace je modularnije vozilo s do sedam sjedala. Sa svojim velikim prtljažnikom i većom modularnošću, više je usmjeren na one koji traže obiteljsko vozilo.

Renault Espace je prema svojoj formi grand tourer, a dostupan je s pet ili sedam sjedala. Sada ovaj obiteljski automobil dobiva opsežno restiliziranje iznutra i izvana, zajedno s novim značajkama visoke tehnologije. Zadržavajući svoje temeljne snage i DNK – vidljive u unutarnjem prostoru i modularnom dizajnu – dobiva značajne nadogradnje u tehnologiji i udobnosti.

image
Renault

Promjene su vidljive na prvi pogled, kako sprijeda tako i straga. Na novom Espaceu više od jedne trećine karoserijskih značajki je novo, uključujući cijeli prednji kraj, poklopac motora, vrata prtljažnika i stražnja svjetla. Utjecaj ovog suvremenog izgleda proizlazi iz vizualnih kontrasta u dizajnu. Strukturirane tehničke značajke, poput rešetke i prednjeg branika, stvaraju skladnu cjelinu s oblinama i mekim linijama blatobrana i vrata. Ukupni učinak je elegantan i dinamičan, za savršenu ravnotežu.

Dizajn stražnjeg kraja je elegantan i osebujan, s logotipom integriranim u vrata prtljažnika i aerodinamičnim svjetlima. Horizontalna rebra na stražnjim blatobranima protežu se preko poklopca prtljažnika do svjetala dajući mu elegantan završni izgled.

Temeljen na modularnoj CMF-CD platformi razvijenoj za Renaultov premium asortiman, pruža izdašan prostor u vozilu, s vanjskom duljinom od 4,74 m i unutarnjom duljinom do trećeg reda od 2,78 m. Klupa u drugom redu klizi preko 22 cm i ima četiri kuta nagiba: 25°/27°/29° i 31°. Putnici straga dobivaju prostor za koljena do 321 mm i položaj sjedenja koji je udoban za duga putovanja. Klupa u trećem redu (na verziji sa 7 sjedala) uključuje još dva sjedala koja se mogu zasebno preklopiti u pod prtljažnika. Prostor za koljena u ovom redu je 128 mm. Putnici mogu lako ući i izaći s funkcijom Easy Access, koja pomiče 2. red prema naprijed za 260 mm i naginje naslon. Svaki putnik ima sigurnosni pojas sa zatezačem, svjetlo s prekidačem na dodir iznad glave i USB-C priključak za punjenje.

image
Renault

Ogromni prtljažnik Renault Espacea lako je dostupan s električnim vratima prtljažnika koja su standardno ugrađena. U konfiguraciji s 5 sjedala, nosivost je između 692 litre i 2224 litre, ovisno o konfiguraciji sjedala. U verziji sa 7 sjedala, nosivost je između 520 litara i 2054 litara (212 litara s postavljenom trećom klupom).

OpenR 24-inčni dvostruki zaslon može se kombinirati s dodatnim 9,3-inčnim head-up zaslonom za ukupnu površinu zaslona od gotovo 1000 cm², što je ekvivalent gotovo tri tableta osjetljiva na dodir. Indukcijski punjač, ​​dva USB-C priključka i 12V utičnica upotpunjuju opremu na prednjoj strani. Putnici straga nisu zaboravljeni jer imaju pristup dvama USB-C portovima. Nadalje, utičnica od 12 V nalazi se u prtljažniku.

Multimedijski sustav OpenR link s ugrađenim Googleom nudi najbolje od Googleovih usluga i aplikacija, uključujući Google Maps navigaciju, Google Assistant glasovnu kontrolu i Google Play s više od 50 aplikacija, uključujući Nextory za vijesti (Francuska, Njemačka, Španjolska, Švedska, Danska, Finska, Nizozemska, Norveška, Švicarska, Austrija), Canal+ za video sadržaje (Francuska, Poljska, Švicarska), Podium za glazbu i podcaste i AS za najnovije u sportu (Španjolska).

image
Renault

Novi Espace isporučuje se s potpuno hibridnim E-Tech pogonskim sklopom od 200 KS spojenim s inteligentnim automatskim višenačinskim mjenjačem bez spojke. Opremljen novim softverom, mjenjač je osjetljiviji, za glatkije promjene stupnjeva prijenosa i bez ravnih točaka pri kick-down ili ubrzanju. Prostor motora ima poboljšanu zvučnu izolaciju s učinkovitijom zvučnom izolacijom i novim nosačima motora.

Potpuni hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS se sastoji od 3-cilindričnog 1,2-litrenog benzinskog motora s turbopunjačem koji razvija 130 KS (96 kW) za 205 Nm okretnog momenta i dva električna motora. Glavni elektromotor ima snagu od 50 kW (70 KS i 205 Nm okretnog momenta) i napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V. Ovaj motor je za električnu vožnju.

Sekundarni elektromotor ili HSG visokonaponski starter generator (25 KS za 50 Nm momenta), koji pokreće motor s unutarnjim izgaranjem i upravlja promjenama stupnjeva prijenosa. Već usklađen s budućim standardom emisija Euro 6 Bis, puni hibridni pogonski sklop E-Tech od 200 KS ima standardnu ​​potrošnju goriva od 4,8 litara/100 km (108 g CO2 po km, u tijeku homologacija), za domet do 1100 km s punim spremnikom, bez punjenja.

image
Renault

Uz brzo mijenjanje stupnjeva prijenosa i inteligentno upravljanje, automatski mjenjač pruža uvjerljivo polijetanje (0-100 km/h za 8,8 s) i izvrsno ubrzanje (80-120 km/h za 6 s). Mjenjač je optimiziran za pružanje visokih razina performansi bez kompromisa u udobnosti. Najveća brzina vozila je elektronski ograničena na 180 km/h.

Što se tiče šasije, razine opreme Esprit Alpine i Iconic standardno se isporučuju s 4Control Advanced. Prilikom skretanja ili promjene smjera, 4Control Advanced sustav upravljanja na 4 kotača okreće stražnje kotače vrlo malo u istom smjeru kao i prednje (do 1 stupanj). Pri malim brzinama, stražnji kotači se okreću u suprotnom smjeru do 5 stupnjeva za nenadmašnu agilnost, posebno u gradovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2025 17:08