Renault je u Münchenu predstavio model od kojeg jako puno očekuje u bliskoj budućnosti. Riječ je naravno o modelu Clio, koji je u svojoj 35-godišnjoj povijesti doživio i svoju najnoviju – šest generaciju. Novi Clio nije potpuno električan za razliku od svog, po mnogočemu bratskog modela iz B-segmenta Renault 5 E-Tech Electric, već nudi na izbor tri pogonska sklopa bazirana na motorima s unutrašnjim izgaranjem. Njihova snaga kreće se od 115 do 160 KS i dizajnirani su kako bi maksimalno iskoristili agilnu šasiju i širi trag kotača automobila.
Radi o sljedećim pogonskim sklopovima: 1,8-litreni četverocilindrični full hybrid E-Tech 160 KS s inteligentnim multimodalnim mjenjačem, benzinski 1,2-litreni trocilindrični TCe 115 KS (s ručnim mjenjačem ili EDC automatiziranim mjenjačem) i dvogorivi (benzin + LPG) 3-cilindrični Eco-G 120 KS s EDC automatiziranim mjenjačem.
Clio je tijekom godina razvio brojne kultne verzije i sveukupno je prodan u gotovo 17 milijuna jedinica u 120 zemalja diljem svijeta, što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom svih vremena. Aktualni Clio pete generacije i ove godine nastavlja s odličnim prodajnim rezultatima i proglašen je najprodavanijim automobilom u Europi u prvoj polovici 2025. godine. Novi Clio će se proizvoditi u Bursi u Turskoj, u tvornici koja je do danas proizvela preko 5 milijuna Clio jedinica. Bit će dostupan za narudžbu prije kraja godine kada ćemo i saznati cijene, a dolazak na naše tržište se očekuje u proljeće.
Potpuno redizajnirana, šesta generacija Clija prije svega je živahna, s potpuno novim prepoznatljivim stilom koji odražava moderni pristup brenda dizajnu i tehnologiji. Svi su instrumenti podignuti na ovom iznimno tehnički naprednom, visokopreciznom hatchbacku nove generacije s posebno oblikovanom, senzualnom siluetom i snažnim izgledom. Već na prvi pogled uživo na novi Clio odaje dojam profinjenosti i nije pretjerano reći kako je ovo dizajnerski najuspješniji Clio dosad.
Jedan pogled dovoljan je da se shvati znatan rad, s duljim poklopcem motora, međuosovinskim razmakom povećanim na 2,59 m (produženi 8 mm) i vrlo dinamičnom linijom krova sličnom onoj ultrakompaktnog coupea, čime se mijenjaju pravila segmenta. Naglašena je antenom u obliku peraje morskog psa i završena integriranim spojlerom. Dizajn novog Clija veći je od prethodne generacije, s duljinom od 4,05 m na 4,12 m (dodatnih 67 mm), s produženim prevjesima i širinom od 1,73 m na 1,77 m (dodatnih 39 mm). Visina ostaje razumna na 1,45 m (dodatnih 11 mm). Prtljažnik nudi kapacitet do 391 litre (ovisno o pogonskom sklopu) i lako dostupnu visinu praga, 40 mm nižu od prethodne generacije. Dugme za otvaranje prtljažnika integrirana je izravno u vrata prtljažnika.
Prednji pogled izuzetno je ekspresivan, dok se karakterne linije na poklopcu motora konvergiraju prema istaknutoj rešetki hladnjaka ukrašenoj dijamantima. Novi svjetlosni potpis, s velikim dnevnim svjetlima koja podsjećaju na dijamant logotipa, upotpunjen je odlučnim izrazom koji stvaraju projektorska prednja svjetla smještena u crnom kućištu, poput vitrine. Rezultat je jednostavno spektakularan! Crni lukovi kotača ugrađeni su na svaki model u ponudi dajući još sportski osjećaj, s 18-colnim naplatcima (ovisno o opremi) s gumama dimenzija 205/45R18 i većom širinom (dodatnih 39 mm) koji pomažu u stvaranju snažne vizualne prisutnosti na cesti.
Među novim značajkama dostupnim od lansiranja, dva dodatka koje su dizajnirali Renault Design timovi ističu veliku pažnju posvećenu detaljima i osobnosti vozila. Spojler prtljažnika, posebno nacrtan kako bi se uklopio u linije Clija, pojačava njegovu dinamičnu privlačnost. Standardno je crne boje, a besprijekorno se postavlja s pomoću jakog ljepila, kompatibilnog s pranjem pod visokim tlakom. Uz bočnu stranu automobila, paket zaštitnika za donje bočne pragove suptilno kombinira stil s funkcionalnošću dok pojačavaju sportski izgled modela, a istovremeno štite donji dio okvira karoserije od izbočina i manjih udaraca.
Unutar vozila, posebna pozornost posvećena je kvaliteti unutrašnjosti, korištenju recikliranih materijala. U svom prostranom putničkom prostoru, novi Clio nudi odmah vidljivu nadogradnju u odnosu na prethodne generacije. Počevši od svoje armaturne ploče, koja uvodi nove materijale i potpuno novu teksturu. Instrumentna ploča opremljena je dvostrukim 10,1-inčnim zaslonom u obliku slova V (ovisno o paketu opreme), tako da je središnji zaslon orijentiran prema vozaču. Kompaktni upravljač vrhunskog modela preuzet je iz modela višeg segmenta. Osim vrlo estetskog izgleda, ima i mnoge funkcionalne značajke. Na primjer, broj okretaja upravljača iz jednog u drugi položaj smanjen je s 3,3 na 2,6, za agilnije iskustvo vožnje.
Novi Clio i dalje udobno prima pet osoba i sada se može pohvaliti novim rješenjima za pohranu, sa središnjom konzolom koja integrira zatvoreni pretinac s mekim zglobnim poklopcem, slično kao poklopac zaslona tableta (ovisno o paketu opreme). Kabina uključuje dva USB-C priključka sprijeda, indukcijski punjač (ovisno o paketu opreme) i 12 V utičnicu straga za jednostavno spajanje USB adaptera.
Novi Clio je visokotehnološki, hiperpovezan i prepun najboljih značajki Renaultovih vrhunskih automobila. Njegov sveobuhvatni infotainment sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom, podatkovnim paketima i opsežnom povezivošću pruža iskustvo ravnopravno s Renaultovim premium modelima. Također omogućuje povezano održavanje i bežična ažuriranja softvera u vozilu. Njegovih 29 ADAS sustava, sa Safety Scoreom i Safety Coachem, zaokružuju iznimno sveobuhvatan niz tehnologije. Opcijski Harman Kardon audio sustav pruža pet zvučnih pejzaža koje je izradio Jean-Michel Jarre (Studio, Podcast, Koncert, Immersion i Club), usmjerenih za 10 kanala, ukupne snage 410 W.
Osim automatske parkirne kočnice, koja je standardna u svim verzijama, novi Renault Clio ima više ADAS-a (naprednih sustava pomoći vozaču) nego ikad prije. Dostupno je do 29 značajki (ovisno o paketu opreme) iz više klase, uključujući nekoliko koje se prvi put pojavljuju u Cliju. To uključuje inteligentni adaptivni tempomat Active Driver Assist (koji je u svom segmentu debitirao u Renaultu 5), detekciju prednjih i stražnjih vozila i korekciju putanje u nuždi, automatsko kočenje u nuždi pri vožnji unatrag, upozorenje na siguran izlazak za putnike i funkciju pomoći pri zaustavljanju u nuždi, koja usporava vozilo do potpunog zaustavljanja u slučaju neaktivnosti vozača. Adaptivni tempomat tvornički je ugrađen u sve verzije.Kamera za vožnju unatrag i kamera od 360° sada prikazuju slike visoke razlučivosti kako bi se pojednostavilo parkiranje. I, kao i u ostatku Renaultove ponude, My Safety Switch na instrumentnoj ploči lijevo od upravljača može istovremeno uključiti ili isključiti do pet ADAS-a.
Izbor moćnih pogonskih sklopova ispod poklopca motora novog Clija odgovara ultradinamičnom dizajnu ove šeste generacije. Predvodnik – potpuno hibridni E-Tech 160 KS – predvodi ponudu s jedinstvenom tehnologijom koja omogućuje najbolju ravnotežu između performansi i učinkovitosti u kategoriji. Razvijen od Horse Powertraina, pruža izvanredan užitak vožnje (posebno zahvaljujući jedinstvenom višemodnom inteligentnom mjenjaču), performanse su mu na vrhuncu (od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde, tj. 1 sekundu brže od prethodne generacije), a učinkovitost je beskompromisna (vozač ne mora uključivati vozilo u utičnicu da bi ga napunio). Emisija CO2 iznosi rekordno niskih 89 g/km, a potrošnja u kombiniranom ciklusu iznosi samo 3,9 litara na 100 km – manje od potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 145 KS i do 40 posto manje od konvencionalnog benzinskog motora.
Njegova vlastita Renaultova tehnologija kombinira 1,8-litreni 4-cilindrični motor s izravnim ubrizgavanjem i Atkinsonovim ciklusom, dva elektromotora napajana baterijom od 1,4 kWh s novim sustavom hlađenja i inteligentni mjenjač bez spojke s više načina rada i prilagođenim prijenosnim omjerima. Mjenjač potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 160 KS ima kompresor i tehnologiju Formule 1 te kombinira dva prijenosna omjera za elektromotor i četiri prijenosna omjera za motor s unutarnjim izgaranjem. 15 mogućih kombinacija između motora i stlačenog motora optimizira užitak u vožnji, potrošnju i/ili emisije CO2. Novi Clio također dolazi s četiri načina vožnje, koji prilagođavaju kalibraciju pogonskog sklopa i pomoć pri upravljanju.
Ulazni model novog Clija je 1,2-litreni 3-cilindrični benzinski TCe motor koji isporučuje 115 KS – što je vrlo značajno poboljšanje performansi u odnosu na prethodnu generaciju. Dostupan je s ručnim mjenjačem ili novom značajkom koja će mnoge oduševiti: vrlo responzivnim, vrlo učinkovitim šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC i komandama na upravljaču. Eco-G verzija s 3-cilindričnim motorom od 120 KS s dvostrukim gorivom (benzin i LPG) i automatskim mjenjačem EDC i još većim dosegom, koja pruža ekološki prihvatljiviju alternativu s posebno niskim troškovima rada, će biti dodana u ponudu u kasnijoj fazi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....