StoryEditorOCM
Auto-motohrvatska premijera

Stigao je i kod nas Renault 5 E-Tech electric, gradski automobil koji postavlja nove standarde u električnoj mobilnosti

Piše Robert Radica
1. svibnja 2025. - 16:00

Renault 5 ili nova ‘petica‘ potpuno je električni automobil B-segmenta gradskih automobila. Njegovo točno ime je Renault 5 E-Tech electric i za francuskog je proizvođača simbol dosljednog i nezaustavljivog ispunjavanja ciljeva Renaulution strategije donesene u siječnju 2021. godine. Neki će reći da bi više voljeli vidjeti i barem njegovu verziju hirbidnu verziju, ako već vrijeme klasičnih motora s unutarnji izgaranjem lagano odlazi u povijest.

Nova ‘petica‘ je automobil prepun električne i digitalne tehnologije, odlučan da postane gradski automobil koji će postavljati standarde u trenucima dok se europska automobilska industrija okreće električnim pogonima i nastoji zauzeti važna mjesta u okviru energetskog ekosustava. Prednosti nove ‘petice‘ proizlaze iz nove platforme AmpR Small koju je Ampere konstruirao posebno za električna vozila B-segmenta.

image
Renault

Renault je odlučio da će novi Renault 5 E-Tech electric proizvoditi lokalno. Točnije, u centru ElectriCity na sjeveru Francuske, u okviru tijesnog ekosustava dobavljača u krugu od 300 km. Vozila i baterije sastavljaju se u tvornici u Douaiju, jednoj od lokacija na kojoj se proizvodio i originalni Renault 5. Motor će se proizvodit u Cléonu, a moduli u gigatvornici u Douaiju od ljeta 2025.

Elementi dizajna novog Renaulta 5 E-Tech electric neodoljivo podsjećaju na prošla vremena te spaja elemente dizajna iz tri modela: cjelokupni izgled Renaulta 5 i Supercinq te produljene lukove kotača i odvažan stav Renaulta 5 Turbo. Dok su lukovi blatobrana kružnog oblika, struktura bočnih strana podsjeća na karakterističan oblik lukova na originalnom Renaultu 5. Krov u boji (crna, crvena ili topla boja Titanium), tamnocrvena boja okomitih stražnjih svjetala i jarke boje karoserije također podsjećaju na originalni Renault 5 i njegovu moć da grad učini veselijim.

Suvremene proporcije Renaulta 5 E-Tech electric podrazumijevaju sljedeće: duljina 3922 mm, širina 1774 mm (s otvorenim retrovizorima 2020 mm), visina 1498 mm, međuosovinski razmak 2540 mm, visina od podloge 145 mm. Kotači su u ravnini karoserije, širokog traga (1,55 m sprijeda i 1,53 m straga). Sve su inačice Renaulta 5 E-Tech electric opremljene velikim 18-colnim naplatcima, izuzetno važnima za postizanje idealnih proporcija. Ljetne gume 195/55R18 posebno je konstruirao Continental, dok odgovarajuće cjelogodišnje gume dobavlja Goodyear

image
Renault

Renault 5 E-Tech electric je prvi automobil konstruiran na platformi AmpR Small, novoj posve električnoj platformi koja demonstrira njegov čuveni dizajn i beskompromisne performanse. Cestovne performanse su uzbudljive i vješto sjedinjuju udobnost i jednostavnost. Kalibrirana je tako da Renaultu 5 E-Tech electric omogući isporuku performansi i iskustva vožnje koji su u skladu s njegovim dinamičnim i emotivnim izgledom.

Digitalna 10-inčna instrumentna ploča okrenuta je prema vozaču te prikazuje brzinu vožnje šarenim alfanumeričkim znakovima umjesto tradicionalnim crno-bijelima, što je svakako novost na tržištu. Osim realističnog dizajna, 3D prikaz vozila u sučelju izuzetno je detaljan te prikazuje svaki detalj vozila, čak i točnu boju karoserije. Sustav OpenR Link ima čip jednake snage kao oni u premium pametnim telefonima te radi brže od drugih sustava u automobilskoj industriji. Jednostavan je i intuitivan te ga se može upotrebljavati na isti način kao tablet-računalo ili s pomoću glasovnih naredbi s ugrađenim glasovnim pomoćnikom. Kompatibilan je s uslugama Android Auto i Apple CarPlay, žično ili bežično.

Iako je Renault 5 E-Tech electric dug samo 3,92 m, što ga smješta između druge i treće generacije Clija, prostor koji nudi unutrašnjosti može se usporediti s onim pete generacije Clija (zahvaljujući platformi AmpR Small i međuosovinskom razmaku od 2,54 m). Konkretno, kad je riječ o širini u unutrašnjosti, sprijeda mjeri 1,38 m, dok u predjelu stražnje klupe s tri sjedala mjeri 1,36 m. Ipak, ne treba očekivati previše mjesta na stražnjoj klupi, jer je riječ o vozilu B-segmenta kraćem od 4 m.

image
Renault

Istodobno, baterija je smještena ispod podnice kako bi se dobio prostran prtljažnik od 326 l (277 dm3 prema normi VDA). To ovaj automobil stavlja na sam vrh segmenta električnih gradskih automobila, čak i ispred nekoliko većih tradicionalnih gradskih automobila s termičkim motorom. Kapacitet prtljažnika uključuje 27 dm3 (prema normi VDA) prostora za odlaganje kabela za punjenje. Prtljažniku se pristupa jednostavno zahvaljujući povišenoj podnici, a može ga se i podijeliti tako da se stražnja klupa s tri sjedala preklopi u omjeru 60:40.

Najsnažniji motor u ponudi Renaulta 5 E-Tech electric ima 110 kW (150 KS) i trenutačno dostupan okretni moment od 245 Nm. Do 100 km/h ubrzava za 8 sekundi, a od 80 do 120 km/h za 6,1 sekundi. Njegova maksimalna brzina elektronički je ograničena na 150 km/h te pri punjenju troši 14,9 kWh (WLTP) (uključujući gubitke energije prilikom punjenja). Od motora koji se ugrađuje u Megane razlikuje se dimenzijama i masom: motor je za 15 kg lakši, a rotor je za 3 cm kraći kako bi stao pod poklopac gradskog automobila. Pretvarač izmjenične struje u istosmjernu struju koji pretvara 400 V iz baterije u 12 V i pomoćna kutija za distribuciju snage integrirani su u punjač radi uštede prostora. Novi pogonski sklop teži samo 105 kg, uključujući punjač.

Renault 5 E-Tech electric od predstavljanja će biti dostupan s litij-ionskom baterijom Comfort čiji kapacitet iznosi 52 kWh, a doseg 410 km (WLTP). Krajem 2024. na tržište stiže i baterija Urban od 40 kWh s dosegom do 312 km (WLTP), a biti će namijenjena inačicama s motorom snage 70 kW (95 KS) i 90 kW (122 KS). Renault 5 E-Tech electric opremljen je novim dvosmjernim punjačem izmjeničnom strujom od 11 kW s funkcionalnostima V2L (vehicle-to-load – vozilo do drugih uređaja) i V2G (vehicle-to-grid – vozilo prema mreži). Funkcionalnost V2L omogućuje vam da uz pomoć baterije svojeg vozila i jednostavnog adaptera napajate uređaje od 220 V (do 3700 W).

image
Renault

S druge strane, uz pomoć funkcionalnosti V2G možete vratiti električnu energiju nazad u mrežu i tako smanjiti račun za struju (pod uvjetom da potpišete ugovor o opskrbi energijom koji nudi Mobilize, u zemljama gdje je to to dostupno. Dok je vozilo priključeno na punionicu (u načinu V2L ili V2G), kapacitet baterije uvijek će ostati iznad praga koji ste zadali, što znači da će vaše vozilo u svakom trenutku biti spremno za vožnju. Punjač snage 11 kW, serijski ugrađen u sve inačice, čini Renault 5 E-Tech electric još svestranijim i spremnim da pokori ceste svih europskih gradova. Zahvaljujući njemu, bateriju od 52 kWh moguće je napuniti od 15 do 80 posto za 3 sata i 13 minuta.

Za kraj, novi Renault 5 E-Tech electric je u ovome trenutku dostupan kod nas u ovim verzijama: evolution EV40 90 kW (122 KS) po cijeni od 28.990 eura, techno EV40 90 kW (122 KS) po cijeni od 30.990 eura, techno EV52 110 kW (150 KS) po cijeni od 33.490 eura, iconic EV40 90 kW (122 KS) po cijeni od 33.490 eura te iconic EV52 110 kW (150 KS) po cijeni od 35.990 eura.

image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
image
Renault
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 06:12