Spustili smo zastor na 14. izdanje tradicionalnog auto salona Slobodne Dalmacije koje se održavalo tijekom protekla četiri dana u splitskom City Center One. Prvi dojam je da će nam malo nedostajati sva ta gungula prethodnih dana, istina neki se neće niti složiti s nama, ali bilo je zanimljivo vidjeti s čime to raspolaže dalmatinska auto-industrija. Koliko smo blizu ili daleko u odnosu na europsko, pa i svjetsko tržište.
Možda veličinom i ne pariramo onim velikim sajmovima, ali naš Salon je razini koja potpuno odgovara okruženju, imamo svoj dalmatinski štih. Izlagalo je osam auto-kuća partnera, vidjeli smo 31 vozilo, što je za današnje vrijeme prilično dobra brojka. Dapače, čini nam se da je je i ovogodišnji Salon otišao korak dalje, pokazalo se da imamo dosta toga za ponuditi i nimalo ne zaostajemo za trendovima koji vladaju u auto industriji. Usput doznali smo iz prve ruke koliko se i splitska publika i automobilski entuzijasti kao takvi profilirali i znaju prepoznati kvalitetu.
Zadovoljstvo viđenim
Kada se sve zbroji kod izlagača vlada općenito zadovoljstvo. Pravi prodajni rezultati tek će se vidjeti, ne treba se žuriti i istrčavati s brojkama. Posjeta je bila jako dobra, potvrđuju nam to naši partneri koji su u svoje bilježnice zapisali mnogo kontakata. Upravo smo u razgovorima s ljudima iz auto-kuća došli do onog najvažnijeg, pravi ekonomski učinci ovog sajma će tek doći na vidjelo i kroz naredne mjesece.
Svi smo mi dobitnici, svi koji su se pojavili na ovom sajmu. Došli smo s određenim ciljevima i ti su ciljevi ispunjeni. Nije to samo pitanje prodaje, tu je i stvar da budemo vidljivi, da se zna da u našem gradu postoje auto kuće koje mogu ispuniti svaki zahtjev kupaca, a poslije toga i servisne mreže i pitanje održavanje vozila. Dobro je za sve nas da postoji ovako okupljanja i hvala Slobodnoj što i na ovakav način potiče našu branšu, neka ovo druženje potraje u budućnosti i dulje – pričali su nam gotovo jednako predstavnici auto kuća s kojima smo imali priliku ovih dana razgovarati.
Vidjeli smo i koliko je građana prošetalo kroz City Center, pogledalo u mnogo automobila, zanimalo za mnogo podataka i to ne samo onih općeniti koje čujete u nekim razgovorima. Auto industrija je sama po sebi živo, dinamično tkivo, mijenja se i unaprjeđuje s vremenom, promjene koje se događaju u tehnološkom smislu samo guraju prema naprijed. A oni koji to prate vide i dobro poznaju sve te promjene.
Sinergija i energija, ruku po ruku
Lijepo je na samom otvaranju ovogodišnjeg Salona poentirao menadžer City Centra One Nikola Lozina kada je kazao da je stvorena jedna lijepa priča koja traje jer su partnerski sve to osmislili Slobodna Dalmacija i City Centar, ujedinili znanje, energiju i resurse i kao važan dodatak dobili partnere iz auto kuća. Salon je sam po sebi postao održiva priča, okupljanje koja je postalo važan faktor u daljnjem napretku auto industrije.
Auto industrija i medijska industrija, dvije na prvi pogled različite ali po aktualnoj sudbini vrlo slične industrije. Rijetko se gdje drugdje kao u ove dvije industrije bilježi takav strelovit razvoj i usvajanje novog, malo gdje kao u auto i medijskog industriji je na djelu globalna utrka u kojoj će pobjednici biti oni koji najbrže i najbolje budu pratili trendove i usvajali napredne tehnologije i inovacije. U medijskoj industriji, u niti dva desetljeća potpuni zaokret, od papira i analognog signala do potpune prevlasti digitalnog. U automobilskoj industriji gotovo ista priča, u dva-tri desetljeća zaokret u gotovo svim elementima i sastavnicama koje na kraju vode do proizvoda kakvog imamo već danas – kazao je direktor Slobodne Dalmacije Vinko Ursić Glavanović.
Imamo svoju snagu
Sve što ima u svijetu auto industrije vrlo brzo stiže i kod nas, na domaće ceste, potvrdilo se to i na ovom salonu. Nismo više negdje sa strane, dapače zanimljivo smo tržište svima, pa i prema podacima o prodaji u europskim okvirima Hrvatska je u pozitivnom trendu već dulje razdoblje. Zbog toga nije niti čudno da se tako brzo distribuiraju vozila prema Lijepoj našoj.
No ono što smo vidjeli na ovom salonu nas oduševljava, nisu samo to luksuzna vozila, iako je i njih bilo, već i ona koju su dostupna našim građanima. Ne morate ih samo gledati, moguće ih je i kupiti, pogotovo što mnoge auto kuće ubrzavaju postupke sa svojim financijskim planovima u kojima se maksimalno pojednostavljuje, ubrzavaju se procesi i sve su to elementi koji dovode ljude u salone, sa konkretnim ciljevima kupovine.
Kako smo kazali, imali smo osam izlagača - Auto kuća Gašperov, Auto Mall Split, Auto kuća Čondić, Automobilia, V.B. Auto, Jolly AUTOline, PSC Dalmacija, Auto Hrvatska – koji su pokazali još jednom svu raskoš svoje ponude, a još više toga imaju u svojim portfeljima.
Tehnologija je napredovala, to je istina, na svim razinama i kada se samo nakratko vratimo unatrag pet godina gdje je predstavljanje nekog od hibrida ili „električara“ bilo ravno revoluciji, danas imamo vozila koja su u većini slučajeva sa upravom takvim motorima. Uostalom imali smo priliku vidjeti i te čuvene BYD modele Seal i Dolphin Surf koji su osvojili svijet, Mercedesov CLA, potpuni električar, Kia Sportage, Toyotu Corollu, Mazdu 6e, Geely Starraya i Cityraya, Daciju Bigstera, Forthing TS EVO i U-Tour koji su mnogima bili nepoznanica. Te uz njih prokušane modele Citroena C3 i C3 Aircrossa, Berlinga, Dacije Dustera, Renaultove Clija, Captura i Symbioza, Kijinu XCeeda, Toyotine C-HR i Yaris Crossa, Mazdine „dvojku“, trojku“ i CX-30, ali i klasične Mercedesove modele limuzinu E220, crossovera GLA i SUV GLC Coupe, ali i sportski SL63 AMG koji je bio prava atrakcija, Izbor bogata za sve, u svakom cjenovnom razredu i svako klasi vozila.
Vrijedni savjetnici
Bez ove skupine ljudi ne bi bilo ništa lako i jednostavno, zaslužuju svoju crticu, redom svi, bez izdvajanja. Prodajni savjetnici su zapravo ona specijalna jedinica ovog salona koji svojim iznimnim znanjem i pristupom omogućavaju da sve protekne u odličnoj atmosferi. I vjerujte nije nimalo lako stajati i po nekoliko sati i odlijevati svim upitima – od samog vozila, do mogućnosti pregledavanja, uvjeta financiranja …., tisuću pitanja, najmanje još toliko odgovora. I sve to s jednakim entuzijazmom, nije to samo posao, ovo se smatra pozivom, susreli smo po štandovima brojne mlade ljude koji su svojim znanjem osvajali nove kupce. Ponekad vam nešto „legne“ i baš želite to imati zbog osobe koja vam je to prezentirali. Gledajući sa strane, zaslužuju visoku ocjenu. Ne visoku, najvišu.
Zaključak
Komplimenti idu na račun samih izlagača vozila koji su pronašli dovoljno sredstava i motivacija da nam ovom salonu pokažu stvarno ono najbolje. Lijepo je što se nastavlja jedna tradicija i što je Slobodna Dalmacija i City Center One uspješno zadržali neprekinuti niz od četrnaest godina, što je već respektabilna brojka. Jasno je zbog čega onda moramo njegovati tu žilavost dalmatinske automobilske branše. Na kraju krajeva, bolje da umre selo nego običaji.
Do novog druženja svim partnerima iz auto kuća možemo poželjeti da iskoriste ovaj zamah koji se događa i da prodaja bude na razinama jer definitivno je jasno da imamo odličan korak i da sada već počinjem biti u korak sa svim novitetima. Ove je godine bilo i kvaliteta i kvantiteta, „domaćem se čoviku“ pružila mogućnost iz prve ruke vidjeti sve što Europa i svijet nudi. I da to nije san jer će uskoro i ta vozila biti na našim cestama.
Spuštamo zavjesu, vozite polako i sigurno, želimo vam mnogo prijeđenih kilometara. Družimo se i dogodine, na još jednoj fešti oktana, na vrijeme će se objaviti termin, pa ga svakako rezervirajte i za nas.
 
 
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....