StoryEditorOCM
Auto-motoserijska verzija

Šveđani predstavili novog ‘električara‘ u gami kao konkurenta luksuznim Porsche Taycanu i Audi e-tron GT

Piše Robert Radica
14. rujna 2025. - 20:00

Polestar 5 je novi električni model kompanije, najavljen kao rival Porscheu Taycan i Audiju e-tron GT, a predstavljen je na sajmu u Münchenu. Riječ je u stvari o serijskoj verziji Polestar Precept concepta koji je još 2020. godine prikazan kao električni grand tourer s četvora vrata i međuosovinskim razmakom od 310 cm. Najvažnije izmjene u odnosu na koncept su u tome što Polestar 5 ima B stupove i klasična vrata umjesto onih "samoubilačkih" na konceptu. Također, Polestar 5 je opremljen staklenim krovom, klasičnim retrovizorima (umjesto kamera kod koncept vozila), kao i s 4+1 enterijerom.

Vjerno razvijajući konceptualni Precept u proizvodnju s minimalnim izmjenama, tim dizajnera kompanije je stvorio hrabar, pet metara dugačak Grand Tourer s modernim, minimalističkim površinama bez nepotrebnih ukrasa. Polestar 5 ima najveći panoramski stakleni krov od svih Polestar vozila do sada - dugačak nešto više od 2 metra i širok 1,25 metara - osiguravajući da putnici u drugom redu cijene istinski osjećaj ispunjen svjetlošću i prostranošću. Polestar 5 nastavlja koristiti reciklirane materijale koji se viđaju i na drugim Polestar vozilima, uključujući Econyl, reciklirani materijal napravljen od ribarskih mreža i drugih otpadnih materijala.

image
Polestar

Pozicija vožnje u Polestaru 5 je namjerno nagnuta, s fokusom na performanse, zahvaljujući nisko postavljenim sjedištima i uspravnom volanu pod kutom koji je blizu vozača. Vozačev ekran od 9 inča je montiran izravno na električno podesivi stup volana, osiguravajući da je ekran savršeno pozicioniran u vidnom polju, bez obzira na izabrani položaj. Konačno, 9,5-inčni head-up display upotpunjuje informativne displaye fokusirane na vozača koji se nalaze u Polestaru 5.

Između prednjih sjedišta nalazi se niska centralna konzola koja uključuje pretinac za odlaganje stvari, okrunjen centraliziranim rotirajućim kontrolerom za 14,5-inčni centralni ekran. Za zvuk se brine Polestar High Performance Audio sustav s deset zvučnika ili Bowers & Wilkins audio sustav s 21 zvučnikom, Tweeter-on-Top tehnologijom i izlaznom snagom od 1.680 vati. Ambijentalno osvjetljenje obavija kabinu, završavajući se zvučnom trakom iza glava putnika na zadnjim sjedištima, a u kombinaciji s aktivnim poništavanjem buke s puta stvara zaista prvoklasno iskustvo u kabini.

Napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS) čine dio ponude Polestar 5, a ističu se radar i prednja kamera za parkiranje. Funkcija Pilot Assist podešava brzinu i položaj vozila u izabranoj traci, pri brzinama do 150 km/h. Polestar 5 ima osam zračnih jastuka i koristi unutrašnje radare za detekciju broja, položaja i tipa putnika kako bi primijenio ispravne sigurnosne mjere u slučaju nezgode. Michelin gume po mjeri, dizajnirane posebno za odabrane kombinacije kotača, od 20 do 22 inča, upotpunjuju paket upravljanja fokusiran na performanse.

image
Polestar

Dostupne su verzije Dual Motor i Performance, sa snagom od 748 KS/812 Nm odnosno 884 KS/1015 Nm. Ovo omogućava Polestaru 5 Performance ubrzanje do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, dok je Polestaru 5 Dual Motor potrebno 3,9 sekundi. Obe verzije su elektronski ograničene na 250 km/h.

Automobil ima litij-ionsku bateriju od 112 kWh, što mu daje WLTP domet od 670 kilometara u Dual Motor verziji i 565 kilometara u Performance varijanti. Električna arhitektura od 800 V pomaže u postizanju tako impresivnih brojeva i omogućava Polestaru 5 da se puni do 350 kW na odgovarajućem DC punjaču. Referentno stanje punjenja baterije od 10-80 posto može trajati samo 22 minute, a vanjski indikator punjenja na C-stupu daje prvi pogled na stanje napunjenosti vozila (SOC).

Dostupan za naručivanje odmah, Polestar 5 Dual Motor ima početnu cijenu od 119.900 eura. Polestar 5 Performance je dostupan po početnoj cijeni od 142.900 eura.

image
Polestar
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. listopad 2025 11:51