StoryEditorOCM
Auto-motoauto salon

Tehnološki divovi već su kod nas, napredak je nezaustavljiv i ovakva se vozila kupuju srcem

Piše Robert Radica
26. listopada 2025. - 11:11

Udarni je vikend na ovogodišnjem tradicionalnom 14. Auto salonu kojeg organizira naša medijska kuća u suradnji s City Center One i partnerima. I to su ona dva dana kada sve nekako „eksplodira“, ako su prvi dani bili zagrijavanje, onda će tijekom ova dva dana svi imati pune ruke posla. Doslovno. Zapravo smo se i uvjerili to u našim šetnjama među štandovima gdje je od ranog jutra krenula gužva. Ili kako su nam kazali onako u prolazu „kako će tek biti kolegama popodne, ako je nama ovako“. Bit će – zanimljivo.

Za naš reporterski đir smo ostavili i neke poslastice, baš onako da razbijemo i koje predrasude jer u glavi „našeg čovika“ još postoji ona mala kočnica kada počne razmišljati gdje će što popraviti. Skoro pa se zaboravlja da je svijet zapravo postao globalno selo, da smo za vrijeme pandemije (zaboravili ste na to sigurno) vidjeli kako su lanci dobavljanja povezani i kako jedna grana industrije jako puno ovisi o drugoj.

No ne sprječava to posjetitelje City Centra da u ugodnoj atmosferi se potpuno posvete razgledavanju i komentiranju izloženih modela. Opasna je to publika, no ako prođeš test u Splitu, onda možeš bilo gdje, „nema jačih od nas“.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Mercedesov dragulj električni CLA

Naš partner Jolly AUTOline tradicionalno ima najskuplji štand.  Izloženi Mercedesi svih klasa oduvijek privlače pozornost.  Zapravo je taj brend uvijek bio i nekakav statusni simbol, odraz raskoši i bogatstva. Pratili smo mlađi dio publike koje očito ovog trećeg dana je posebno zanimalo kakvi su to modeli na štandu. A izloženo je zaista sama krema modela, od 40.000 eura koliko treba izdvojiti za GLA s Platinum Ediition opremom,  pa prema gore. I vjerujte, vrijede svaki euro. Naravno da je svima „u oko“ odmah upao prekrasni dvosjed SL63 AMG čije je cijena 303.000 eura (a tko to može platit?!), ali ne smet niti to kada je klasa u pitanju. Standardni su već tu SUV GLC Coupe i limuzina E220, potpuno opremljeni i stvoreni  za uživanje na cestama.

-

image
Nikola Brboleža/Cropix
Premium je ovo klasa vozila koja je oduvijek na cijeni, naši ljudi dobro poznaju kvalitetu. Imali smo i ove godine jako dobru posjetu na sajmu, siguran sam da će u vrlo skorom vremenu u našem prostoru sklopiti i dobri poslovi. Sigurno je barem dvadesetak onih koji će doći kod nas. Među njima ima i naših starih kupaca, vlasnika Mercedesa koji su zainteresirani za zamjenu svojih vozila novijim modelima. Rekao bih da je ovo svakako bio uspješan Salon za nas – istako nam je prodajni savjetnik Jolly AUTOlinea Tonći Filipović-Grčić.

 

No ono što nam je jednako tako skrenulo pozornost je bio izloženi model CLA, njega nismo viđali na cestama jer je na hrvatsko tržište stigao prije nekoliko dana.  Svjetski novitet, nova generacija sada dostupna u potpuno električnoj verziji. Temeljen na naprednoj MB.EA platformi električni CLA donosi efikasniji pogon, povećanu autonomiju i napredne digitalne tehnologije.

Pravi je dragulj, domet mu je 750 kilometara po WLTP ciklusu uz mogućnost brzog punjenja, do 400 kilometara se spremi za svega 15 minuta. S ovim modelom Mercedes potvrđuje stratešku posvećenost kompanije prelasku na potpuno eketričnu mobilnost i održive transportne tehnologije budućnosti – istakao nam je Filipović-Grčić.

BYD Seal i Doplhin osvajaju Hrvatsku

Odmah u susjedstvu nam se smjestila i Auto Hrvatska sa svojim zanimljivim portfeljem. No krenut ćemo od onoga što je ipak prvo u svijetu. Brend BYD na globalnoj razini napredna tehnološka kompanija predana korištenju tehnoloških inovacija, u svega tri desetljeća postojanja ostvarili su snažan rast. BYD je odigrao ključnu ulogu u industrijama povezanim s elektronikom, automobilima, obnovljivim energijama i željezničkim prijevozom, fokusirao se na dobivanje, pohranu i primjenu energije, što mu je omogućilo da tržištu ponudi sveobuhvatna rješenja novih energija bez emisija štetnih plinova.

Automobili ovog brenda nisu samo prijevozna sredstva, to je čitav skup naprednih tehnoloških rješenja, od baterija, prema sve sila naprednih sustava koja omogućavaju sigurnu vožnju. Nije niti čudno da je ime ovog brenda postalo sinonim za električna vozila, a svjetskog tržištu je potuklo konkurenciju, a zahvaljujući uto hrvatskoj pojavilo se i u Hrvatskoj. Dapače i u Splitu sa svojim novim salonom i servisnom mrežom.

image
Nikola Brboleža/Cropix

- Reakcije su uglavnom pozitivne, ljudi su malo začuđeni kada sjednu za volan pa vide što sve odbiju unutar vozila. Zanimanje je veliko, pitanje je puno, ali čini mi se da još mnogi uvijek imaju tu malu kočnicu kada je riječ o kupovini jednog od modela. Uglavnom se svi pleše servisa, post-prodajne mreže, ali i to je riješeno. Mislim da će se brže otvoriti prema ovim električnim modelima nego što zapravo i misle – kaže nam Lara koja je predstavljaju marku zainteresiranima.

BYD nam je na salon doveo dva vrlo popularna modela kakvi su već preplavili europske ulice, a nema sumnje da će se uskoro to dogoditi i sa Hrvatskom.

BYD Dolphin Surf ističe se modernim dizajnom, osmišljenim za urbanu vožnju bez kompromisa. Njegova gotovo monovolumenska silueta omogućuje iznimno prostranu unutrašnjost, dok široka bočna linija dodatno naglašava njegov sportski izgled. Dolphin Surf donosi idealan spoj napredne tehnologije, snažnih performansi i udobnosti. BYD Seal potpuno električna sportska limuzina, dobitnik je prestižne nagrade iF Design Award zahvaljujući dojmljivoj kombinaciji napredne tehnologije i prepoznatljive estetike inspirirane oceanom. Njegov elegantan dizajn prati snažne linije i koncept "X" na prednjem dijelu vozila, čime se postiže ravnoteža između dinamike i profinjenosti. Uz iznimne performanse, BYD Seal omogućuje i brzo punjenje od 30 % do 80 % kapaciteta baterije u svega 26 minuta putem DC punjača od 150 kW.

Osjećaj za upravljačem? Probali smo, izvrsno je, lako se naviknuti na ono što je jako dobro, a BYD je ipak globalni lider što se tiče ove segmenta auto-industrije. Pa neka se kaže da nismo ukorak sa svjetskim trendovima.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Forthing se već udomaćio

Auto Hrvatska nam je kao distributer omogućila sudjelovanje još jednog kineskog brenda na Salonu, ali ovaj put sa klasičnim benzinskim motorima. Forthing se već može vidjeti na našim ulicama i dobro je prihvaćen, dolazi nam iz Dongfeng Motor Group i ima prilično dugu tradiciju. Prije nego što je stigao do Europe njegovi modeli su mogli biti viđeni na ulicama Dubaija gdje su ostavljali svojim sportskim linijama izuzetno upečatljiv dojam. 

U Splitu je pak Forthing predstavljen sa dva atraktivna modela Forthing T5 EVO i Forthing U-Tour. Forthing T5 EVO odlikuje se dinamičnim i modernim dizajnom, dok interijer vozila nudi kombinaciju elegancije, tehnologije i udobnosti. Vodoravno postavljeni dizajnerski elementi i jednostavna središnja konzola stvaraju smireno i pregledno okruženje za vožnju. Forthing U-Tour predstavlja idealan odabir za obitelj i sve koji traže maksimalan komfor. Riječ je o luksuznom monovolumenu sa sedam sjedala i iznimno prostranom unutrašnjošću, opremljenom kvalitetnom eko kožom i brojnim praktičnim rješenjima. U serijskoj opremi nalaze se LED prednja i stražnja svjetla te veliki panoramski krov.

image
Nikola Brboleža/Cropix

- Malo me iznenadilo da ima dosta ljudi koje zanima U-Tour zbog svoje praktičnosti. Pravi obiteljski model, jedan je čovjek istakao kako ima brojnu obitelj i vozilo sa sedam sjedala mu je baš potrebno. Prostran je, zanimljiv, neki su pitali i za mogućnost flotne kupnje, vjerojatno za poslovne potrebne. A TS EVO još uvijek gledaju onako „ispod oka“, sviđa im se cijena, dizajn, ali ga uspoređuju s konkurencijom, pa sve prebrojavaju. Buni ih oznaka na haubi, atraktivno izgleda, a očekuju od kineskih modela nešto drugačije. Uglavnom su svi zadovoljni – ispričala nam je Laura koja je imala pune ruke posle dok smo joj „krali“ vrijeme.

Citroeni su pristupačni svima

Marka Citroen je očito za naše prilike postala jako prihvatljiva mnogim kupcima.  Tradicionalni izlagač na Sajmu, PSC Dalmacija se ovog puta odlučila iz svog portfelja predstaviti gradske modele C3 i C3 Aircross, lani je tako bila prisutna s Opelima. Obje marke su jako dobro poznate dalmatinskim vozačima.  I nisu pogriješili sa izložbenim primjercima, dosta je onih koji uzimaju prospekte i ostavljaju podatke kako bi se naručili za probne vožnje i kupovinu.

- U ovoj klasi vozila definitivno su idealni, cijenom i kvalitetom. To su fina gradska vozila, povišena, pružaju odličnu preglednost, bogato opremljena. Teško je pronaći za ovakav iznos od 16. do 22.000 eura, ovisno o opremi, automobil koji može ponuditi dosta toga. Imam dosta upita, dogovora, našu smo bilježnicu popunili i čeka nas u narednom razdoblju još dosta posla – kazao nam je prodajni savjetnik PSC Dalmacije Petar Ljubičić.

image
Nikola Brboleža/Cropix

Još je jedan dan pred nama, prema broju posjetitelja unutra City Centera rekli bi smo da mnogima na prodajnim štandovima slijede nova uzbuđenja, ali i naporan posao. I nije to samo banalno razgledavanje, današnji kupci, pa čak i oni potencijalni, su jako dobro upućeni u problematiku, prate najnovija zbivanja u svijetu auto-industrije, a ovdje su kako bi doznali koju informaciju više. Spremni su na to svi prodajni savjetnici na štandovima kojima želimo „što više posla, ali i zadovoljstva u tome“.

image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
image
Nikola Brboleža/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2025 11:12