Polo, Golf, Passat – Volkswagen želi svoje kultne modele ponovo izvesti na ulice. Ali u električnoj verziji. To je ujedno i potez kojim se distancira od strategije bivšeg direktora Herberta Diessa.
ID.3, ID.4, ID.7 – iako je Volkswagen ove oznake uveo još prije nekoliko godina, mnogim vozačima i dalje nije sasvim jasno što se točno krije iza njih. Zbog toga su modeli često opisivani usporedbama: ID.3 je kao električni Golf, ID.7 je kao električni Passat. Sada je Volkswagen odlučio postupno mijenjati brojčane oznake starim znancima. Prvi korak je mali električni automobil koji stiže sljedeće godine, do sada poznat pod radnim nazivom ID.2all. Sada je potvrđeno: zvat će se ID. Polo. Volkswagen želi time olakšati kupcima snalaženje u ponudi svojih modela.
- Imena naših modela duboko su ukorijenjena u svijesti ljudi - kaže šef VW-brenda Thomas Shaffer.
ID. Polo je tek početak. Očekuje se da će ID.3 postati ID. Golf, ID.7 – ID. Passat, a planirani ID.1 za 2027. vjerojatno će se zvati ID.up.
Možda Volkswagen tim potezom želi ostaviti iza sebe kritike koje su pratile prve ID-modele. Kada je 2020. godine lansiran ID.3, najviše su kritizirani izrada i softver vozila. Također, postojala je sumnja u te nazive po brojevima, pogotovo zato što je Volkswagen s imenima kao što je Golf uspio obilježiti čitave generacije. Strategija bivšeg direktora Diessa bila je da se električni modeli vizualno i imenom jasno razlikuju od modela s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Diess, koji je došao iz BMW-a, preferirao je brojčane oznake.
Sada dolazi zaokret – stari nazivi trebali bi donijeti novi uspjeh električnim modelima. A i dizajn električnih vozila Volkswagena sada više podsjeća na klasične modele. Naravno, jasno je da retro dizajn i nova strategija s imenima nisu dovoljni za uvjeravanje kupaca. Volkswagen je, smatraju eksperti, značajno poboljšao i kvalitetu svojih električnih vozila. Na testovima se posebno ističe ID.7 proizveden u Emdenu, koji je popularan među poslovnim korisnicima.
Naime, potrebni su električni modeli koji su pristupačni široj masi. Na sajmu automobila IAA, koji se održava u Münchenu, Volkswagen se fokusira upravo na takva vozila. Obećava da će sljedeće godine stići više električnih modela po cijeni od oko 25.000 eura.
Konkurencija njemačkoj industriji u tom segmentu je vrlo jaka – posebno zato što kineski proizvođači sve više otvaraju tvornice u Europi i žele tržište osvojiti električnim vozilima s povoljnim cijenama. Na sajmu u Münchenu posjetitelji će moći izravno usporediti njemačke i azijske proizvođače: kineski BYD ima štand točno preko puta Volkswagena.
Teško je u ovom trenutku procijeniti kojem prodavaču će kupci na kraju više vjerovati. Hoće li kod njemačkih kupaca možda prevagnuti ono „kupujmo domaće“? Jedno je za sada sigurno: trenutačno je Volkswagen lider na europskom tržištu električnih vozila, a nova-stara imena modela trebala bi pomoći da to tako i ostane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....