Volkswagen Gospodarska vozila su razvila novi plug-in hibridni sustav pogona na sve kotače za Multivan i California - eHybrid 4MOTION. Ovaj sustav, koji je bez premca u segmentu kombija i kampera, kombinira tri pogonska svijeta: električnu vožnju, optimalnu prikladnost za duge relacije i maksimalno prianjanje. Do sada nije postojao pogonski sustav za kombije i kampere koji kombinira ove parametre bez kompromisa u pogledu tehničkih značajki i dinamike vožnje. S novim plug-in hibridnim pogonom na sve kotače to je sada postignuto – također kao inovacija u Volkswagen grupi.
Multivan i California započinju kao plug-in hibridni modeli električnih vozila s električnim pogonom na sve kotače – jedan električni pogonski motor po osovini pokreće prednju i stražnju osovinu. Oba motora tako osiguravaju optimalne performanse kretanja i trakciju. Preduvjet za to je da je baterija dovoljno napunjena. Zahvaljujući kapacitetu od 19,7 kWh, funkcijama brzog punjenja i vrlo učinkovitom oporavku energije, to je obično slučaj. Kada je baterija potpuno napunjena, ekonomično plug-in hibridno električno vozilo omogućuje isključivo električne udaljenosti do 95 km, ovisno o modelu.
To čini Multivan i California električnim vozilima u svakodnevnom životu. U električnom načinu rada, mogu se voziti brzinama do 130 km/h (hibrid: do 200 km/h). Četiri profila vožnje Eco, Comfort, Sport i Individual opcionalno su dostupna u hibridnim modelima. Iz razloga učinkovitosti, stražnji elektromotor se spaja samo kada je potrebno iznad brzine od 65 km/h u profilima vožnje Eco i Comfort; u profilu vožnje Sport spaja se do 130 km/h, a također i u profilu Individual, ovisno o postavkama. Iznad 130 km/h, stražnja osovina uvijek ostaje deaktivirana.
Kao plug-in hibridni modeli električnih vozila, Multivan i California nude električni stacionarni klima uređaj kao standard – uz klima uređaj za vožnju. Može se koristiti za hlađenje, ventilaciju i grijanje oba modela prilikom punjenja, parkiranja ili kampiranja. Stacionarni klima uređaj nudi niz prednosti: prilikom punjenja litij-ionske baterije, unutrašnjost vozila se već prije početka putovanja dovodi na željenu temperaturu. To povećava udobnost i električni domet, jer funkcija grijanja ili klimatizacije zahtijeva manje energije za hlađenje ili zagrijavanje zraka u unutrašnjosti prilikom početka putovanja. Prilikom parkiranja ili kampiranja na niskim vanjskim temperaturama, stacionarni klima uređaj postaje pomoćni grijač. S vanjskim napajanjem, stacionarni klima uređaj aktivan je do 30 minuta
Kao što je navedeno, Multivan i California s novim plug-in hibridnim električnim vozilom uvijek se pokreću električno kada je baterija dovoljno napunjena. Hibridna strategija je osmišljena tako da Multivan eHybrid 4MOTION i California eHybrid 4MOTION prvo koriste električnu energiju iz visokonaponske baterije. Ovisno o situaciji u vožnji i profilu vožnje, pogoni ih prednji elektromotor (85 kW/110 KS) do 130 km/h, a po potrebi i stražnji elektromotor (100 kW/136 KS). Iznad 130 km/h, stražnja osovina se automatski isključuje iz pogonskog sustava pomoću odvajajuće jedinice – spojke za isključivanje – a stražnji elektromotor se deaktivira kako bi potrošnja energije bila što ekonomičnija. Novi hibridni modeli su izuzetno ekonomični: ovisno o opremi, vrijednosti potrošnje WLTP-a s ispražnjenom baterijom iznose između 7,5 i 8,1 l/100 km. U praksi, vrijednosti mogu biti znatno niže kod anticipatornog stila vožnje, jer baterija ponovno apsorbira energiju putem rekuperacije, a pogonski sustav stoga može uključiti električne pogonske motore kad god je to moguće.
Raspodjela snage eHybrid 4MOTION sustava regulirana je putem elektroničke kontrole stabilnosti (ESC) i varijabilna je - ovisno o voznoj situaciji ili prianjanju na osovinama. To znači da se do 100 posto pogonske snage može usmjeriti na prednju ili stražnju osovinu. Električni pogon na stražnje kotače dostupan je i kada je baterija prazna: snaga potrebna za električni pogonski motor na stražnjoj osovini automatski se generira TSI motorom i prednjim električnim motorom, koji u ovom slučaju djeluje kao generator. Stalni pogon na sve kotače aktivira se čim vozač prebaci iz D u sportski način rada S ili promijeni postavku ESC-a na Sport u profilu vožnje Individual – primjerice pri vožnji po snijegu ili mokrom kampu. Ovdje stražnja osovina ostaje uključena do brzine od 130 km/h.
U usporedbi s konvencionalnim sustavom pogona na sve kotače, čiji se pogon stražnje osovine oslanja na mehaničku vezu s motorom s unutarnjim izgaranjem, a time i na kardansko vratilo, Volkswagen gospodarska vozila mogu autonomno upravljati električnom stražnjom osovinom Multivana – baš kao i u ID. Buzz GTX s pogonom na sve kotače. Ova značajka je velika prednost, jer omogućuje veću snagu i vuču, kao i dinamičniju kontrolu okretnog momenta. Raspodjela snage električno pogonjene stražnje osovine može se idealno prilagoditi, posebno na neasfaltiranim površinama i snijegu. S ovim pogonskim sustavom, vozilo se može u potpunosti pokretati preko stražnje osovine s proklizavajućim kotačima na prednjoj osovini, na primjer – to je moguće samo uz visoku razinu konstruktorskog napora na konvencionalnim vozilima s pogonom na sve kotače.
Na vuču pozitivno utječe i uravnotežena raspodjela težine. To je zbog položaja baterije (ispod prednjih sjedala), spremnika (ispod drugog reda sjedala) i drugog električnog pogonskog motora integriranog u stražnju osovinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....