StoryEditorOCM

Med postaje suvenir, pčelinji proizvodi izlaze na tržište

Piše PSD.
5. siječnja 2012. - 09:22

Med kao suvenir, osnivanje katastra pčelarskih paša, kušaonica meda i proširenje asortimana pčelinjih proizvoda naglasci su studije o stanju pčelarstva u Dubrovačko-neretvanskoj županiji izrađivača Nikole Kežića s Agronomskog fakulteta u Zagrebu koju je prihvatila najjužnija županija.

U Studiji je istaknuta potreba nastavka ocjenjivanja meda te kontinuirano praćenje botaničkog podrijetla i kakvoće tipičnih vrsta meda iz najjužnije županije - meda od kadulje, vrijeska, planike i mandarina.

Predloženo je i osnivanje kušaonica meda, te uključivanje u ponudu i drugih pčelinjih proizvoda- peludi, matične mliječi i propolisa.

Studija naglašava želju pčelara za uvođenje ekološke proizvodnje te naglašava velike mogućnosti razvoja takve proizvodnje na otocima i u ruralnim dijelovima Županije.

Studijom je predloženo i povezivanje pčelarstva s turizmom kroz osnivanje pčelinjaka za promidžbu pčelinjih proizvoda i uključivanje u turističke posjete. Također, predlaže se da se med uvede kao suvenir u prepoznatljivoj ambalaži i to stoga „jer objedinjuje specifičnu floru podneblja, klimu, pčele i trud pčelara“.

U zaključku Studije ukazuje se na potrebu prilagodbe pčelarstva standardima proizvodnje uoči ulaska Hrvatske u Europsku Uniju.

g. bijelić

16. prosinac 2025 01:15