StoryEditorOCM
Arhivmanjak avionskiH veza s velikom britanijom pogodio grupaciju Adriatic Luxury Hotels

PROMETNA IZOLACIJA Štrokovi hoteli izgubili četvrt milijuna funti

Piše PSD.
23. veljače 2010. - 15:43

Umjesto očekivanih gostiju koji su u Dubrovnik trebali dolaziti uglavnom na kongrese i druge skupove, hotelske sobe i velike kongresne dvorane s najsuvremenijom opremom ostale su prazne

Zbog nedostatnih avioveza Dubrovnika s Velikom Britanijom, grupacija Adriatic Luxury Hotels Gorana Štroka ove je zime s toga tržišta izgubila više od 250 tisuća funti. Umjesto očekivanih gostiju koji su u Dubrovnik trebali dolaziti uglavnom na kongrese i druge skupove, hotelske sobe i velike kongresne dvorane s najsuvremenijom opremom ostale su prazne.

Prometna izoliranost Dubrovnika, koji je hrvatsko turističko središte s najsjajnijom reputacijom u svijetu, poprimila je dramatične razmjere - manjkaju zrakoplovne veze, izgradnja autoceste do Dubrovnika gotovo se više i ne spominje, brodske veze su više nego skromne.

- Činjenica je kako dubrovačka regija može razvijati cjelogodišnje poslovanje, no još nisu ispunjene pretpostavke, poput dobre povezanosti ili infrastrukture koja bi tome bila prilagođena - kaže Danijela Mihalić, glasnogovornica Štrokove hotelske grupacije.

Ona navodi i kako u Dubrovniku, posebno zimi, i dalje nema ponude koja bi zadovoljila goste njihovih hotela. Kao primjere navodi radno vrijeme muzeja, nedostatnu šoping-ponudu, golf-terene i slično. Nema ni koncerata koji bi pobudili zanimanje stranih gostiju pa se zbog visokih troškova održavanja i plaća, a male popunjenosti, hotelijeri sve više odlučuju na zatvaranje hotela zimi - kažu u grupaciji ALH i napominju kako je riječ o problemu koji iziskuje sustavan rad na “destination menadžmentu”.

Dubrovnik je i najveći hrvatski kongresni centar, i u posljednjih nekoliko godina u njemu je izgrađeno više odlično opremljenih dvorana koje mogu primiti i tisuću sudionika te niz manjih kongresnih kapaciteta. Ove je zime, međutim, u Gradu održano tek nekoliko skupova.

Na jednome od njih bilo je 800 sudionika i njihov boravak nakratko je pokazao što bi značio turizam i zimi: cijeli Grad je oživio, užurbani su bili hotelski djelatnici, tehničari koji se brinu da kongresi prođu u najboljem redu i drugi, a s veseljem su goste dočekali i vlasnici dubrovačkih restorana, turističke agencije...

- O turizmu zimi govori se već godinama i svi su za to, ali, na žalost, riješenje ne ovisi o nama u Dubrovniku. Razgovori o tome na lokalnoj razini uglavnom se svode na nabrajanje uvijek istih problema, među kojima dominira katastrofalna prometna izoliranost – kaže Stanko Ljubić, iskusni turistički agent, predsjednik Sekcije turističkih agencija Županijske komore Dubrovnik. Kao i većina drugih stručnjaka za turizam, i on upozorava kako bi se o cjelogodišnjem turizmu najprije trebala odrediti država.

- Na državi je da konkretnim mjerama osigura okvire i omogući da se turizam tijekom cijele godine zaista i dogodi, a naravno da bi doprinos svojim mjerama trebali dati i Županija i Grad - kaže Ljubić.

Dubrovačka gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Androm Vlahušićem također naglašava važnost cjelogodišnjeg turizma. Na tu je temu organizirala i više sastanaka s akterima dubrovačkog turizma, no mnogi planovi padaju u vodu pred izrazito velikim infrastrukturnim problemima Dubrovnika, kojima je ove zime pridodan i onaj s opskrbom električne energije na čije će se rješenje čekati nekoliko godina.

Mamac za turiste

Kako bi privukli goste, dubrovački hotelijeri su osmislili posebne programe.

U ALH tako nude paket-aranžmane oplemenjene wellness i spa uslugama, vrhunskom gastroponudom, luksuznim transferima i slične pogodnosti, no u privlačenju gostiju u ovim kriznim vremenima zalažu se za udruženu akciju hotelijera i snažnu podršku lokalne zajednice, TZ-a, Ministarstva turizma i svih ostalih relevantnih subjekata.

 

15. prosinac 2025 20:47