StoryEditorOCM

Dalmatina ide dalje, ali uz veliko iznenađenje: izgradnju A1 prema Dubrovniku želi tvrtka koja nikad nije radila u EU!

Piše DALMACIJA SD
17. srpnja 2025. - 14:59

Otvorene su ponude  za  izvođača radova za  nastavak izgradnje autoceste A1, u narodu poznate i kao Dalmatina,  od Rudina do Osojnika za poddionice Rudine – Slano i Slano - PUO Mravinjac. Nastavlja se, dakle, potez Dalmatine prema Dubrovinku... 

image

H A C

Indijska tvrtka

Indijska tvrtka Afcons Infrastructure Limited iz Mumbaija predala je financijski najpovoljnije ponude za izgradnju dviju dionica autoceste prema Dubrovniku. Dionice Rudine – Slano (9 km) i Slano – PUO Mravinjac (11,5 km) spremni su izgraditi za 455,04 milijuna eura bez PDV-a. U HAC-u su danas otvorene ponude za dva natječaja za ovu autocestu. Dionicu Rudine – Slano, gdje je procijenjena vrijednost 201 milijun eura, Afcons je ponudio izgraditi za 240,5 milijuna eura bez PDV-a, a za drugu dionicu, Slano – PUO Mravinjac, gdje je procijenjena vrijednost bila 179 milijuna eura, ponudili su 214,4 milijuna eura bez PDV-a.

Ukoliko dobiju posao izgradnje ovih dionica autoceste, to će biti prvi posao tvrtke Afcons na teritoriju Europske unije.

Natječaji za ove dionice objavljeni su još u siječnju 2024. godine te je u nekoliko navrata odgađano otvaranje ponuda. Dionice su dio autoceste Rudine – Osojnik, odnosno posljednje dionice autoceste kojom bi Dubrovnik trebao biti spojen na državnu autocestovnu mrežu.

Cjelokupna dionica autoceste do Dubrovnika duljine je 29,5 kilometara i podijeljena je u tri etape. 

- Dovršetak autoceste A1 do Dubrovnika odnosi se na sektor Metković – Dubrovnik i podijeljen je na dvije dionice, Metković-Pelješac i Rudine - Osojnik sa spojnim cestama.

Dionica Rudine - Osojnik ukupne je dužine 28 kilometara, od čega je 19 kilometara u vijaduktima i tunelima. Ova dionica autoceste podijeljena je na tri poddionice, i to Rudine - Slano d=9,0 km, Slano -PUO Mravinjac d=11,5 km i PUO Mravinjac - Osojnik d=7,5 km.

Poddionica Rudine – Slano počinje u čvoru Rudine sa spojnom cestom do postojeće županijske ceste ŽC6294. Trasa autoceste se dalje nastavlja do interregionalnog čvora Doli preko kojeg se autocesta brzom cestom Doli - Ston spaja na mrežu postojećih državnih cesta DC8 i DC237 (spoj na projekt Pelješkog mosta i pristupnih cesta). Nakon čvora Doli trasa se proteže do kraja poddionice koju čini čvor Slano sa spojem na županijsku cestu ŽC6232. Obzirom na iznimno zahtjevan teren, na trasi se nalazi veli broj objekata (tunela i vijadukata) od kojih su najznačajniji tunel Katina duljine 1674 m i tunel Zabreže duljine 1428 m.

Poddionica Slano - PUO Mravinjac nastavlja se na prethodnu poddionicu neposredno iza čvora Slano i proteže se do pratećeg uslužnog objekta Mravinjac. Obzirom na terenska ograničenja i udaljenost urbanih središta, na predmetnoj poddionici nije planirana izgradnja čvorova. Na ovoj dionici također je planiran veći broj objekata od kojih su najznačajniji tunel Crvena greda duljine 2419 m i tunel Debela ljut duljine 1763 m.

Nakon otvaranja ponuda za ove dvije poddionice, slijedi evaluacija pristiglih ponuda, odnosno pregled, ocjena i usporedba dostavljenih ponuda, a potom i odluka o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude. Planirani početak izgradnje je nakon ugovaranja radova, ishođenja potrebnih građevinskih dozvola i rješavanja imovinsko-pravnih odnosa za navedene poddionice.

Za treću poddionicu PUO Mravinjac - Osojnik i dionicu od Metkovića do čvora Pelješac uključujući brzu cestu Čvor Pelješac - čvor Duboka, a što nije obuhvaćeno ovim natječajem, u tijeku su terenski istražni radovi za potrebe izrade studije utjecaja zahvata na okoliš te se planira po završetku istih pokrenuti postupci procjene utjecaja zahvata na okoliš. Po ishođenju pozitivnih Rješenja o prihvatljivosti zahvata na okoliš nastavit će se daljnja izrada projektne dokumentacije - navode Hrvatske autoceste d.o.o. u priopćenju. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. listopad 2025 18:32