StoryEditorOCM
S mora i krajaUspješno poslovanje

Tvrtka ‘Adriatic-Blizna‘ proslavila 35. rođendan: šire pogon i grade novu zgradu, kompleks će biti na 10.000 kvadrata

Piše Marta Duić/ sponzorirani sadržaj
8. prosinca 2025. - 08:00

Tvrtka “Adriatic-Blizna”, jedna od vodećih regionalnih kompanija u području gospodarenja otpadom koja već desetljećima gradi svoj ugled kroz kvalitetu usluge i kontinuirana ulaganja u razvoj, proslavila je 35 godina uspješnog poslovanja. U povodu ove značajne obljetnice tvrtka se pohvalila kako radi na širenju pogona.

- Na proširenje pogona i izgradnju nove zgrade odlučili smo se nakon 35 godina predanog rada u našoj djelatnosti, tijekom kojih smo stalno ulagali u kvalitetu i razvoj. Danas smo u fazi kada želimo napraviti važan tehnološki iskorak i uvesti modernije, naprednije procese koji će odgovoriti na rastuće potrebe tržišta i naših klijenata. Investicija obuhvaća izgradnju novog, suvremenog kompleksa na površini od 10.000 kvadrata.

image

Mladen Oštrić, direktor tvrtke za reciklažu otpada Adriatic Blizna


 

Nikola Vilić/Cropix

Kao što možete vidjeti, radovi su već u punom zamahu. Nova će nam infrastruktura omogućiti veće kapacitete, bržu i učinkovitiju organizaciju posla te primjenu tehnologija koje će dodatno podići standard našeg rada. Ovo je važan korak u stvaranju temelja za sljedeća desetljeća – kako za razvoj tvrtke, tako i za još kvalitetniju uslugu koju pružamo našim partnerima i kupcima - otkriva Mladen Oštrić, vlasnik tvrtke Adriatic- Blizna.

Prisjetio se prvih dana poslovanja i istaknuo kako su u samim počecima težili brzom rastu, što je bilo prirodno u razdoblju kada je tržište zbrinjavanja otpada nudilo mnogo prostora za širenje.

Mijenjali strategiju

- U posao gospodarenja otpadom ušao sam iz uvjerenja da će ta djelatnost s vremenom postati sve važnija. Vjerovao sam da će i Hrvatska, prije ili kasnije, slijediti put razvijenijih europskih zemalja, gdje je recikliranje već tada imalo veliku ulogu. Često mi i danas moja obitelj kaže da sam u to vrijeme, kada je nastajala Adriatic-Blizna, zapravo bio ispred svog vremena. I možda su u pravu – dok su se drugi tek počeli baviti tim temama, ja sam vidio priliku u onome što će tek doći. Kako se industrija razvijala, a zahtjevi za kvalitetom i profesionalnim standardima postajali sve veći, naša se strategija postupno mijenjala. Svjesni smo i da su nas teške godine, obilježene gospodarskim krizama i tržišnim izazovima, učinile otpornijima i usredotočenima na konstantnost. Danas rastemo promišljeno i održivo – malim, ali sigurnim koracima, uz jasnu ideju da dugoročna stabilnost i kvaliteta usluge imaju prednost nad brzim širenjem - objašnjava Oštrić.

Kako tvrdi, misija tvrtke Adriatic-Blizna jest pružati pouzdane, učinkovite i okolišno odgovorne usluge zbrinjavanja otpada, uz stalno unapređenje procesa i brigu o sigurnosti zaposlenika i zajednice.

- Vizija tvrtke usmjerena je na daljnju modernizaciju opreme, optimizaciju logistike i razvoj dodatnih usluga reciklaže prema europskim standardima, s ciljem da postanemo prepoznatljiv regionalni lider u održivom gospodarenju otpadom. Naš fokus je i na partnerstvu s lokalnom zajednicom te na promicanju svijesti o važnosti pravilnog upravljanja otpadom - ističe Oštrić.

Promjena na bolje

Kada je ova kompanija započela s radom, tržište gospodarenja otpadom bilo je daleko jednostavnije. Oštrić ističe kako je regulativa bila skromna baš kao i svijest o važnosti reciklaže, a tehnologija je bila ograničena, dok je danas tržište kompleksnije – ekološki standardi i zakonski okviri mnogo su stroži, korisnici zahtijevaju kvalitetnije i transparentnije usluge, konkurencija je snažnija. Neke stvari su, kaže, i poprilično olakšane tehnološkim napretkom.

- U zadnjih nekoliko godina vidim jasnu promjenu nabolje. Svijest ljudi o važnosti recikliranja i zaštite okoliša puno je veća nego što je bila prije deset ili dvadeset godina. Građani su informiraniji, sustavi odvojenog prikupljanja otpada sve su češći, a i propisi su postali ozbiljniji i stroži. To je dobar smjer i drago mi je da Hrvatska, iako sporije od nekih europskih država, ipak napreduje.

Međutim, realno, još smo daleko od razine koju imaju najrazvijenije zemlje. Još uvijek premalo otpada završava u reciklaži, a previše na odlagalištima, pogotovo onim divljim. Često se događa da se zakoni mijenjaju, ali se u praksi isti sporo prilagođavaju, pa je industrija stalno u “hvatanju koraka”.

image

Tvrtka za reciklažu otpada Adriatic Blizna slavi 35. obljetnicu.
 

Nikola Vilić/Cropix

Još uvijek imamo problem edukacije – mnogi bi htjeli pravilno odvajati otpad, ali ne znaju kako ili nemaju sve uvjete. Smatram da je jedan od glavnih izazova to što je sustav u Hrvatskoj još uvijek prilično centraliziran i snažno usmjeren prema globaliziranim okvirima, što često otežava ravnomjeran razvoj specijaliziranih djelatnosti u gospodarenju otpadom. Ipak, unatoč svemu, smatram da idemo naprijed. Tehnologija napreduje, svijest raste, a i tržište polako sazrijeva. Ako nastavimo u ovom smjeru, uz još malo više reda, ulaganja i planiranja, vjerujem da će Hrvatska u sljedećim godinama postići mnogo bolje rezultate u recikliranju i zaštiti okoliša. Upravo zato i mi u Adriatic-Blizni d.o.o. nastavljamo ulagati i raditi kao da bolji sustav dolazi – jer vjerujemo da dolazi - objašnjava Oštrić.

Iako je njihov primarni fokus domaće tržište, u malom postotku prisutni su i na stranim tržištima i to u izvozu već obrađenog otpada ili otpada koji zahtijeva dodatnu oporabu i reciklažu postupcima koji još nisu dostupni kod nas.

- I ove godine bilježimo rast, kao što je to slučaj već nekoliko godina zaredom. Poslovanje je stabilno, temeljeno na dugogodišnjem iskustvu, odgovornom upravljanju i jasnoj strategiji razvoja. Poslovno gledano, 2025. je za nas bila izuzetno dobra godina. Ostvarili smo stabilan rast, dodatno učvrstili poziciju na tržištu i nastavili razvijati usluge na način kojim smo vrlo zadovoljni. Nadamo se da će i 2026. godina donijeti jednaku energiju, trud i rezultate. Zahvalni smo svim našim partnerima na suradnji, povjerenju i podršci – upravo oni su važan dio svakog uspjeha koji postignemo - istaknuo je Oštrić.

image


 

Nikola Vilic/Cropix

Oštrić smatra i kako Hrvatska može znatno napredovati, ali ključ su veća ulaganja u infrastrukturu i modernije sustave obrade otpada. Kao najveći problem navodi neujednačenost među gradovima i općinama – dok neki rade odlično, drugi još uvijek kasne s ulaganjima i organizacijom. U usporedbi s državama u regiji, Hrvatska je u sredini. Kako kaže, u nekim segmentima, poput odvojenog prikupljanja i usklađivanja s EU propisima, ispred smo pojedinih susjednih zemalja. Međutim, kad je riječ o stvarnim stopama recikliranja i razvijenosti infrastrukture, još uvijek zaostajemo za najboljima u regiji, poput Slovenije koja je po mnogim pokazateljima daleko ispred.

- Hrvatska ima potencijal biti lider, ali za to su potrebna dodatna ulaganja, bolja organizacija i više dosljednosti u provođenju propisa. Smjer je dobar, ali za status predvodnika trebat će još nekoliko važnih koraka. Potrebno je i više edukacije jer rezultati uvelike ovise o ponašanju građana i razumijevanju važnosti recikliranja. Uz stabilnije propise i jasnija pravila, tvrtke bi imale više sigurnosti za ulaganja. Smjer je dobar, ali uz više koordinacije i dugoročnog planiranja možemo se znatno približiti najrazvijenijim članicama EU-a - zaključuje Oštrić.

Nastavak stabilnog rasta

- Naši planovi za budućnost ostaju jednostavni i realni – nastaviti stabilno rasti, ulagati u ono što možemo kvalitetno odraditi i jačati povjerenje koje smo godinama gradili. Ne jurimo za velikim skokovima, nego vjerujemo u siguran i održiv razvoj, korak po korak. Želimo dodatno unaprijediti usluge, modernizirati opremu gdje je potrebno te ostati pouzdan partner našim suradnicima i zajednici u kojoj djelujemo.

Zahvalni smo svima koji su nas pratili i podržavali kroz sve faze poslovanja. Bez njih naš put ne bi bio ovako uspješan, a ni naši budući planovi ne bi imali isto značenje – poručio je za kraj Oštrić.

Sadržaj je nastao u suradnji Slobodne Dalmacije i tvrtke Adriatic-Blizna d.o.o.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. prosinac 2025 19:20