Zbog loših vremenskih uvjeta helikopter ili brza medicinska brodica nisu mogli sa Lastova do dubrovačke bolnice prevesti Franu Borovinu koji je prije nekoliko dana preminuo.
O čemu ovisi hoće li ili ne na jedan ovakav zadatak "poletjeti" helikopteri HRZ-a i kakvi im vremenski uvjeti trebaju biti da bi oni mogli sigurno letjeti porazgovarali smo sa pilotom Boženkom Poljakom, umirovljenim pripadnikom HRZ-a, zapovijednikom helikoptera koji je zapovjednik helikoptera bio više od 15 godina.
- Let nekog helikoptera ovisi o vremenskim prilikama na nekoj mikrolokaciji i ako su recimo sada na Lastovu bili u pitanju niski oblaci onda helikopter u takvim uvjetima ne može sletjeti. Također, ako je vjetar bio jak on također ograničava helikopter u letenju. Odluku o letu nekog helikoptera može donijeti samo zapovjednik helikoptera i ona ovisi o nizu faktora.
On je taj koji odlučuje i na koga nitko ne može utjecati. Njegova odluka je neprikosnovena. Nitko zapovjedniku helikoptera ne može reći "leti". Dakle, kada MORH zaprimi zahtjev za helikopterskim letom, zapovjednik helikoptera mora vidjeti i ustanoviti kakvi su meteo uvjeti i tada donosi odluku. Njegova odluka je konačna, rekao nam je Poljak.
Može li se sada s odmakom vremena znati je li helikopter, da je kojim slučajem bio pozvan mogao letjeti, odnosno odljetjeti po pacijenta na Lastovo?
- Nitko to ne može retroaktivno znati. Da je poziv bio upućen, zapovjednik helikoptera bi u stvarnom vremenu vidio kakvi su meteo uvjeti i odlučio bi. Sada, nakon toliko dana o tome je bezpredmetno razgovarati, rekao je Boženko Poljak.
Država je kriva za smrt Frane (26)! U 21:43 stigao je hitan poziv, a u bolnicu je primljen u 06:21! Tko će odgovarati?
Tko je trebao reagirati? Helikopter MORH-a nije poletio, Frano je preminuo. Odgovor MUP-a otkriva veliki propust...
Dr. Poljak o slučaju tragično preminulog Frane: ‘Čudno. Ne nastaje sepsa tako brzo, a gnojna upala uha mora se vidjeti‘
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....