StoryEditorOCM
ArhivNad šibenskim prijevoznikom pokrenut stečaj

Iz ‘Autotransporta’ na burzu rada će 190 ljudi

Piše PSD.
22. kolovoza 2012. - 18:28

Nad šibenskim “Autotransportom” u ponedjeljak je pokrenut stečajni postupak. Odluku o tome donio je direktor ATP-a Josip Burazer Pavešković.

- Poslije višegodišnje agonije tvrtka je dovedena pred zid i po zakonu dužan sam pokrenuti stečaj. O tome sam u utorak izvijestio lokalne vlasti - izjavio nam je direktor Josip Burazer Pavešković.

Na takav potez primorala ga je Porezna uprava u Šibeniku koja je, kao najveći vjerovnik od ovog šibenskog prijevoznika potražuje 63 milijuna kuna, blokirala račun ATP-a i time zapečatila sudbinu ove nekad čak i u bivšoj Jugoslaviji vrlo ugledne prijevozničke tvrtke.

Dug prema državi

- Dug prema državi je nastao prije mog dolaska na čelo ATP-a, u razdoblju između 2003. I 2009. godine koji je s tadašnjih 37 milijuna kuna, na temelju kamata, danas narastao na 63 milijuna.

Kad sam došao u ATP u travnju 2009. godine ponudio sam jedino moguće rješenje, da država svoja potraživanja pretvori u dionice, preuzme glavninu tvrtke. Uz nužno restrukturiranje ATP-a koje smo odmah obavili pri čemu smo ukinuli nerentabilne linije koje su proizvodile gubitke, riješili se viška radnika - njih 30, uz još neke poslovne poteze, osigurao bi se opstanak tvrtke u kojoj danas radi 190 zaposlenika.

Također, predloženo je da svoj paket dionica država prepusti u vlasništvo Grada Šibenika jer je toj jedino logično rješenje pošto se radi o tvrtki za prijevoz putnika koja drži tri četvrtine tržišta na šibensko-kninskom području . Ovakav naš program ozdravljenja ATP-a svi odreda, pa i Ministarstvo financija, ocijenili su izvrsnim.

Prije 20-ak dana obavljeni su razgovori u resornim ministarstvima i očekivao sam da će problem, napokon, biti riješen. Pogotovo jer smo sve ovo vrijeme, ako zanemarimo vraćanje tog duga, redovito servisirali svoje obveze i prema državi i prema radnicima, što je garantiralo da tvrtka može opstati. Nažalost, prije šest dana Porezna nam je sjela na račun i time zapečatila sudbinu ATP-a - pojašnjava direktor Pavešković. I što sada?

-U ovom trenutku u našem priručnom skladištu imamo goriva za autobuse najviše do ponedjeljka. Kako koji bude ostajao bez goriva, bit će izbačen iz pogona. U ovom trenutku na cestama je 65 naših autobusa od kojih 45 pruža usluge javnog prijevoza putnika na području grada Šibenika i Županije, a njih 20 vozi na međugradskim linijama. Kako će se cijela priča završiti i hoće li se nešto u međuvremenu promijeniti, teško mi je kazati. Ja sam odradio ono što mi zakon nalaže, premda sam uvjeren da tvrtka može opstati - kaže Josip Burazer Pavešković.

 Marijan Džambo

‘Moglo je biti i drukčije’

Ovaj dug godinama nam je blokirao razvoj. Da ga nije bilo, Jadranska banka i HBOR bi poduprli financijski naše poslovne planove u stabiliziranju tvrtke. Naime, sve ove godine nismo mogli obnavljati vozni park. Autobusi su nam u prosjeku stari 15-16 godina, a da nije bilo ove blokade, ne bi bili stariji od 5-6 godina. Posjedujemo i vrlo atraktivnu parcelu od 14 tisuća kvadrata na Ražinama gdje se namjeravamo širiti. Naše su ambicije bile i da u okrilje ATP-a vratimo Kolodvor koji je gradio ATP. Mi sada za kolodvorske usluge i najam prostora godišnje trošimo 1,7 milijuna kuna. No, sada kada odlazimo u stečaj, to je samo prošlost - kaže direktor ATP-a.

16. prosinac 2025 03:46