StoryEditorOCM
ZadarKOLIKO IMATE DOZA?

Novi slučaj s Plivinim inhalatorom za astmu: ‘Već sam mislila da ludim, to je ozbiljna prevara...‘

Piše I. Nevešćanin
18. prosinca 2025. - 15:42

Nakon što smo objaavili priču o problemima koje jedna Zadranka ima s inhalatorom za astmu Salbutamol Pliva, kontaktirala nas je još jedna pacijentica (podaci poznati redakciji) koja ima identična iskustva. Gospođa živi u Zadru, a inhalator koristi već pet godina. Ističe da joj brat ima probleme s astmom od rođenja i koristi cijeli život Ventolin, kao i njena mama.

Podsjetimo, naša prva sugovornica, koja koristi inhalatore za astmu šezdeset godina, zapazila je da inhalator tvrtke Pliva traje dvostruko kraće od inhalatora Ventolin koji je povučen s našeg tržišta, a kojeg je prethodno godinama koristila. Iako se na deklaraciji za oba inhalatora navodi da sadrže 200 doza, pedantnim praćenjem korištenja naša je sugovornica utvrdila da Plivin inhalator ima manje od 80 doza, odnosno da traje upola kraće od Ventolina, što smatra prevarom kupaca i ugrožavanjem zdravlja pacijenata. Iz Plive su, uz ostalo, odgovorili da "do sada su sve provedene istrage na pritužbe vezane uz Salbutamol pokazale kako se radilo o neispravnom čišćenju plastičnog nastavka za usta jer se na taj način sprječava začepljenost inhalatora. Inhalator je potrebno čistiti barem jednom tjedno što je dostupno u uputi o lijeku zajedno sa shematskim prikazom postupka čišćenja inhalatora."  

- Naravno da možete objaviti moje riječi, dapače. Jer još je ispalo da žena jadna laže, a ja se spasila kad sam pročitala da je još nekome kao i meni, već sam mislila da ludim. I mislim da treba podržati ženu - kaže na početku razgovora naša nova sugovornica iz Zadra.

- U potpunosti se slažem s gospođom koja je optužila Plivu za prodaju inhalatora s manje doza od deklariranih, što je ozbiljna prevara i ugrožava zdravlje pacijenata. Iz prve ruke mogu potvrditi slična iskustva. S Ventolin pumpicom bez problema koristila sam se preko dva mjeseca. Otkad sam počela koristiti Salbutamol pumpicu, događaju mi se identične stvari. Osim što je situacija unijela nemir u kuću – prvotno sam sumnjala da mi netko potajno troši lijek – na kraju sam i sama bila optužena da uzimam prekomjerne doze, što je posebno uznemirujuće za cijelu obitelj - naglašava i dodaje:

- Također, nekoliko puta mi se dogodilo da se pumpica jednostavno zaglavila, prvi put nakon samo tri dana korištenja. Objašnjenje proizvođača o čišćenju pumpice smatram mazanjem očiju. U našoj obitelji imamo dugu povijest astme i nitko nikada nije "čistio" pumpicu.

Jednom je pumpica prestala raditi nakon tri dana, drugi put nakon sedam, što sam na kraju prijavila svojoj liječnici. Privremeno sam se snašla tako što sam lijek prebacila u staru, ispravnu pumpicu, ali sam incident prijavila u nadi da će, ako se drugi pacijenti susretnu s istim problemom, glas biti jači. Zaista je smiješno da moram smišljati kako da udahnem lijek koji sam dobila neispravan s obzirom da uredno plaćam i zdravstveno i dopunsko osiguranje.

Krajnje je neozbiljno i neprihvatljivo da Pliva, zbog vlastitih grešaka u proizvodnji ili kontroli kvalitete, okrivljuje pacijente koji su već u nezavidnoj i osjetljivoj zdravstvenoj situaciji. Tražim odgovornost, pojačanu kontrolu kvalitete i iskren odgovor kompanije – naši zdravstveni ishodi ovise o pouzdanosti ovog lijeka - poručuje još jedna nezadovoljna pacijentica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 08:30