Ministar je istaknuo kako u prostornom planu Dubrovačko- neretvanske županije postoji koridor za autocestu, ali “s više bitnih limita”.
- Prvi limit je novac kojeg nema, a drugi je prosječni dnevni godišnji promet. Katkad zvučim kao u filmu “Beskrajan dan”, jer uvijek isto ponavljam, no infrastruktura se ne planira po prosječnom ljetnom nego godišnjem dnevnom prometu. Nitko u svijetu ne gradi autoceste ako na njima nema dovoljno prometa - podvukao je Hajdaš Dončić.
Kod Jadransko-jonske autoceste, nastavio je, bitno je da će se ona graditi tek 2020. ili 2030. godine, do kada treba izraditi studije zaštite okoliša i (pred)izvodljivosti, ishoditi dozvole i sve ostalo što traje najmanje pet godina. Do tada će se zagovarati još desetak trasa. A da bi se dobio novac EU-a, treba izabrati najpovoljniju. Zato su sve priče o autocesti na dugom štapu, dok je nama prioritet pelješki most, za koji tek slijedi ishođenje sufinanciranja. Hrvatska je, naime, premala i presiromašna zemlja da sama gradi, te se, kao sve zemlje EU-a, oslanja na zajedničku kasu - veli ministar.
Točna novčana težina pelješkog mosta, dodao je, bit će poznata tek na proljeće, no poznato je da je most za EU prihvatljiv kao ekonomski i regionalni projekt.
- Što se tiče Jadransko-jonske autoceste, mi možemo lobirati tvrdnjom da smo samostalno izgradili znatan dio trase, ali je pitanje koliko je EU spreman za nju izdvojiti. Naša adresa nije Berlin, nego Bruxelles. Trasa jugom RH ima 70 posto vijadukata i tunela, a mala je mogućnost da će se odobriti sufinanciranje višestruko skuplje trase. No, točno je da bi se trasom kroz BiH Dubrovnik ponovno zatvorio graničnim prijelazima, stoga gradnja pelješkog mosta i jest naš prioritet. A most će optimalno biti gotov do 2018. godine. Tko god kaže drukčije, laže jer je to nemoguće - zaključuje Hajdaš Dončić.
AHMET KALAJŽIĆ
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....